TheEnd

Remont tylnego mostu c 360

Polecane posty

TheEnd    6

Cześć, skrzynie zrobiłem teraz czas na most. Most ze skrzynią rozdzielony i nie wiem jak się dobrać do wałka ataku i jego łożysk, ma luz wzdłużny około 4 mm i boczny też spory. Czytałem sporo i już nie wiem w którą stronę to ma wyjść, czy do mostu czy do skrzyni? 

pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

możesz go wyjąć wraz z tą oprawa na 3 śruby w stronę mechanizmu który najpierw musisz zdemontować albo wybić sam wałek w strone skrzyni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    6

czyli mogę skręcić most ze skrzynią, zdjąć zwolnice, wyjąć mechanizm co na pierwsze podejście nie będzie proste, i wtedy wałek wraz z łożyskami . Może by tak od razu wywalić koło talerzowe i założyć zetorowskie? tylko to nitowanie tego koła..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wudar944    1

Witam.

Jestem w trakcie remontu ursusa c360 . Zauważyłem dość duży luz na trybach mechanizmu różnicowego  . Czy mógłby ktoś zobaczyć filmik który nagrałem i ocenić czy  wszystko z nimi ok?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    278

Między atakiem, a talerzem wszystko ok. Do zrobienia jest wnętrze wymiana podkładek ciernych lub może coś więcej po rozebraniu będziesz wiedział, ale zapewne satelity będą do wymiany wyrobione na sworzniach bo widać jak na boki latają

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1457

Luz międzyzębny na satelitach za duży zwolnice dwie do zdjęcia i cały kosz trzeba zdejmować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    6

satelity i koła koronowe to jest pikuś, łożyska i te pierścienie ustalające to już gorsze, jakiś kluczyk do tego trzeba dorobić czy można coś kupić gotowego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    517

luz na ataku i kole tależowym ok  satelitki  troche wybite ale ja bym tego jescze nie ruszał   ale to tylko moje zdanie    

u mnie w 40 jest trochę większy luz na satelitkach ale jak narazie tego nie ruszałem  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    6

Szybkie pytanie,  koło atakujące ma być równo z kołem talerzowym tak żeby stykały się na całą długość zęba?  i ustawia się to podkladkami pod tuleja wałka ataku tak?  U mnie brakuje 2-3mm i nie wiem czy aby na pewno dobrze myślę 

DSC_0864.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1457

Dla kolegi nie chodzi o dosunięcie koła talerzowego do atakującego tylko regulację wysunięcia małego koła.Masz za mało wysunięty atak jest schowany w stronę skrzyni,dobrze myślisz oba koła całość długość zęba musisz współpracować z drugim.Ustaw równiutko 2 mm brakuje sporo jak na przekładnie

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    6

dokładnie o to chodziło, instrukcje napraw mam ale nie byłem pewien czy na pewno dobrze zrozumiałem :P w tym momencie jest 5 podkładek "chyba" bo na oko sądzę że 0,2mm a w instrukcji piszę że powinno być ich jak najmniej więc pewnie wymienię wszystkie na grubsze. Zobaczę co znajdę w sklepie bo z podkładkami dystansowymi wałka ataku musiałem kombinować i zrobić z podkładki 0.5 podkładkę 0.3 co dało dystans 1.3mm . przy początkowym ustawieniu 1.1mm wałek ataku obracać można było kluczem a powinien się obracać swobodnie po dokręceniu momentem 150 Nm.

 

W przypadku ustawiania odległości koła atakującego od koła talerzowego przy tym typie zębów nie sprawdza się metoda na kartkę ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    278
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Adi96 napisał:

Dla kolegi nie chodzi o dosunięcie koła talerzowego do atakującego tylko regulację wysunięcia małego koła.Masz za mało wysunięty atak jest schowany w stronę skrzyni,dobrze myślisz oba koła całość długość zęba musisz współpracować z drugim.Ustaw równiutko 2 mm brakuje sporo jak na przekładnie

Hehe to jeszcze nie wszystko widać wiesz odnośnie ustawiania przekładni głównej :P wiem dokładnie o co chodziło koledze ;)

Bo właśnie ustawia się tak jak piszesz odsuwając lub dosuwając koło talerzowe do ataku ale wtedy gdy nieprawidłowy ślad jest u nasady lub grzbiecie zeba.  A co Adi zrobisz jak ślad będzie przesunięty ku środkowi koła talerzowego lub odwrotnie ku jego obwodowi to w jaki sposób to ustawisz? Bo ja bym to ustawił właśnie odsuwając lub dosuwając wałek ataku czyli regulował małym kołem dobierając podkładki aż ślad będzie prawidłowy, a nie że ma być równiutko i już. Równiutko zgadza się ale to ustawienie wyjściowe tak jak to opisane w linku jak ustawić wstępnie...

Bo coś mi się wydaje że mylicie ustawianie przekładni o zebach prostych z tą o zębach skośnych B|

 

 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    6
26 minut temu, Roki212 napisał:

Hehe to jeszcze nie wszystko widać wiesz odnośnie ustawiania przekładni głównej :P wiem dokładnie o co chodziło koledze ;)

Czytać jeszcze potrafię więc korzystając z linka podanego wcześniej cytuję

Cytat

Regulację bez specjalnego wzornika i oprzyrządowania pomiarowego można przeprowadzić dość żmudną metodą doświadczalną. Polega ona na takim wstępnym zmontowaniu przekładni, aby wieńce zębate obu jej kół zazębiły się wzajemnie na całej długości zębów, a stożkowe łożyska mechanizmu różnicowego uzyskały zgodne z instrukcją naprężenie wstępne.

Następnie robocze powierzchnie zębów jednego z kół smaruje się tuszem, a potem zespół zazębionych kół obraca się w tym samym kierunku przez kilka obrotów koła talerzowego i obserwuje ślady tuszu na kole wcześniej nim nie pokrytym.

a więc najpierw wyrównanie kół a potem tusz, i pewnie 100 razy wyciągać mechanizm różnicowy, masakra po prostu :/

Tylko jaki tusz w tym celu? bo tego towaru od groma..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    278
Napisano (edytowany)

Czytać jeszcze potrafisz, ale temat wałkowany i opisywany na forum nie raz jak się ustawia :P

Wstępnie wyrównasz i wtedy ustawiasz wg tego to tam wyjdzie. Ja lekko sprayem koło talerzowe malowałem i kręciłem i było widać gdzie się spray zdziera ;)

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    6
Napisano (edytowany)

wychodzi na to że dużo pracy sobie dodałem zakładając ten typ kół, z tymi od c 360 było by prościej i szybciej.

Żeby wyrównać koła wyjdzie mi aż 4,5mm podkładek czy to aby nie za dużo? dokręcę bardziej pierścienie regulacyjne całego mechanizmu być może tu coś ucieka

Cytat

Czytać jeszcze potrafisz, ale temat wałkowany i opisywany na forum nie raz jak się ustawia :P

założyłem sobie temat żeby się w nim pytać a nie czytać tematy w których merytorycznej treści jest mało . same spiny bo każdy wie lepiej  :P

Szkoda mi czasu na x stron z których 5 zawiera ważne informacje ;)

Edytowano przez TheEnd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1457

W szkole mnie uczyli na równo ustawiać koła i potem się bawić tylko talerzowym smarując tuszem i patrzeć gdzie tusz jest dokładnie na kole atakującym ale mogę się mylić oczywiście.Znajomego spytam on ustawia mosty dla niego bułka z masłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misio3p    1145
1 godzinę temu, TheEnd napisał:

wychodzi na to że dużo pracy sobie dodałem zakładając ten typ kół, z tymi od c 360 było by prościej i szybciej.

Żeby wyrównać koła wyjdzie mi aż 4,5mm podkładek czy to aby nie za dużo? dokręcę bardziej pierścienie regulacyjne całego mechanizmu być może tu coś ucieka

założyłem sobie temat żeby się w nim pytać a nie czytać tematy w których merytorycznej treści jest mało . same spiny bo każdy wie lepiej  :P

Szkoda mi czasu na x stron z których 5 zawiera ważne informacje ;)

Mam tak zamontowane, nic nie podkładałem ani odkładałem, pracuje już 6 sezonów i ma się dobrze.


24.07.2008 - 24.07.2019 - 11 lat na AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1457

@Roki212 Jest tak jak mówisz najpierw  się patrzy jak zazębia potem ustawia tu i tu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    278

Już mało brakuje musisz jeszcze bardziej atak wysunąć w stronę dyfra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    6
Cytat

Zazębienia Gleasona sprawdza się na kole talerzowym po uprzednim nasmarowaniu tuszem zębnika. Jeśli ślady występują przy grzbiecie zębów, należy zębnik bardziej wsunąć do obudowy przez zastosowanie cieńszej podkładki. Ślady u nasady zębów oznaczają konieczność zmiany odwrotnej. Gdy ślady są przesunięte ku środkowi koła talerzowego, trzeba je nieco oddalić od zębnika. W przypadku ich przesunięcia ku obwodowi, koło talerzowe powinno się do zębnika przybliżyć.

Z tej instrukcji wnioskuje że trzeba odsunąć koło talerzowe?? albo ja tego nie ogarniam..

Koło atakujące w stronę dyfra.. Ciężka sprawa, bo wykupiłem wszystkie podkładki w okolicy. w tym momencie jest 7 podkładek 0.5mm i 5 sztuk po 0.2mm i więcej niestety nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    278
Napisano (edytowany)

Właśnie instrukcja nie jest precyzyjna możesz spróbować tak jak mówisz odsunąc koło talerzowe tylko odsuwając je ślad zapewne będzie inny bo teraz masz idealnie na środku zęba tylko za bardzo przesunięty do środka koła i odsuwając talerz luz międzyzębny będzie większy.

Co do tego opisu wsunąć/wysunąć/odsunąć to on się odnosi ściśle do tego rysunku co widzisz tam więc nie bierz tego konkretnie pod uwagę bo zauwarz w tamtym rysunku aby atak przybliżyć do dyfra odejmujesz podkładki u siebie musisz je dodać bo regulację masz od wewnątrz z innej strony. Musisz to przeanalizować na swoją przekładnię

Co do tych podkłądek weź na próbę podłuż coś innego w dwóch miejscach i dociągnij na próbę i pokręć jak będzie ślad ok zmierzysz szczelinę i dokupisz jeszcze

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    6

Faktycznie, moje niedopatrzenie.

Kurczę nie chce mi się jechać 30 km za podkładkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez artur1295
      czy to jest elektrozawor blokady tylnego mostu czy przedniego
    • Przez JD1052
      Witam, czy ktoś remontował/tulejował obrotnice w starym kvernie? Czy tam siędza tylko tuleje czy też jakieś łożyska? Rozebrałem ze swojego pługa i istniała tylko tylnia tuleja z tworzywa a przedniej w ogóle nie ma.. Czy z przodu ma być taka sama? I ewentualnie gdzie da sie to kupić bo narazie nic nie znalazłem, czy trzeba dorabiać i z jakiego materiału najlepiej?
       

    • Przez TomaszStach
      Witam serdecznie. Potrzebuję pomocy. Przymierzam się do wymiany tarczy WOM w Ursusie c 360. Będę to robił pierwszy raz i dlatego zawczasu chcę się przygotować. W instrukcji napraw jest rysunek przyrządu do ustawiania tarcz. Tyle, że podane są tylko średnice poszczególnych części, ale nie ma ich długości. Moja prośba jest taka. Może mógłby mi ktoś, kto to ma zwymiarować ten przyrząd? Chcę, żeby naprawa przebiegła sprawie, a nie mam swojej tokarki. To pasowało by ten wałek zrobić dobrze od pierwszego razu. Z góry dziękuję i życzę wesołych świąt. 
    • Przez WujekMajster
      Sprzedam korpus tylnego mostu pasujący do Ursusa 1634, 1734 oraz do Zetora ZTS 16245 i w górę.
      Nr. katalogowy 64015783
      Korpus wzmacniany (duże pochwy i mokre hamulce), pod łożysko wałka atakującego NJ406.
      Korpus nowy, nieużywany. 
      Cena: 6100zł
      Możliwość wystawienia faktury VAT. 
      Odbiór osobisty lub wysyłka (+150 zł)
      Tel. 602461037





    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj