TheEnd

Remont tylnego mostu c 360

Polecane posty

TheEnd    13

Cześć, skrzynie zrobiłem teraz czas na most. Most ze skrzynią rozdzielony i nie wiem jak się dobrać do wałka ataku i jego łożysk, ma luz wzdłużny około 4 mm i boczny też spory. Czytałem sporo i już nie wiem w którą stronę to ma wyjść, czy do mostu czy do skrzyni? 

pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

możesz go wyjąć wraz z tą oprawa na 3 śruby w stronę mechanizmu który najpierw musisz zdemontować albo wybić sam wałek w strone skrzyni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

czyli mogę skręcić most ze skrzynią, zdjąć zwolnice, wyjąć mechanizm co na pierwsze podejście nie będzie proste, i wtedy wałek wraz z łożyskami . Może by tak od razu wywalić koło talerzowe i założyć zetorowskie? tylko to nitowanie tego koła..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wudar944    1

Witam.

Jestem w trakcie remontu ursusa c360 . Zauważyłem dość duży luz na trybach mechanizmu różnicowego  . Czy mógłby ktoś zobaczyć filmik który nagrałem i ocenić czy  wszystko z nimi ok?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Między atakiem, a talerzem wszystko ok. Do zrobienia jest wnętrze wymiana podkładek ciernych lub może coś więcej po rozebraniu będziesz wiedział, ale zapewne satelity będą do wymiany wyrobione na sworzniach bo widać jak na boki latają

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Luz międzyzębny na satelitach za duży zwolnice dwie do zdjęcia i cały kosz trzeba zdejmować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

satelity i koła koronowe to jest pikuś, łożyska i te pierścienie ustalające to już gorsze, jakiś kluczyk do tego trzeba dorobić czy można coś kupić gotowego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    887

luz na ataku i kole tależowym ok  satelitki  troche wybite ale ja bym tego jescze nie ruszał   ale to tylko moje zdanie    

u mnie w 40 jest trochę większy luz na satelitkach ale jak narazie tego nie ruszałem  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Szybkie pytanie,  koło atakujące ma być równo z kołem talerzowym tak żeby stykały się na całą długość zęba?  i ustawia się to podkladkami pod tuleja wałka ataku tak?  U mnie brakuje 2-3mm i nie wiem czy aby na pewno dobrze myślę 

DSC_0864.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Dla kolegi nie chodzi o dosunięcie koła talerzowego do atakującego tylko regulację wysunięcia małego koła.Masz za mało wysunięty atak jest schowany w stronę skrzyni,dobrze myślisz oba koła całość długość zęba musisz współpracować z drugim.Ustaw równiutko 2 mm brakuje sporo jak na przekładnie

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

dokładnie o to chodziło, instrukcje napraw mam ale nie byłem pewien czy na pewno dobrze zrozumiałem :P w tym momencie jest 5 podkładek "chyba" bo na oko sądzę że 0,2mm a w instrukcji piszę że powinno być ich jak najmniej więc pewnie wymienię wszystkie na grubsze. Zobaczę co znajdę w sklepie bo z podkładkami dystansowymi wałka ataku musiałem kombinować i zrobić z podkładki 0.5 podkładkę 0.3 co dało dystans 1.3mm . przy początkowym ustawieniu 1.1mm wałek ataku obracać można było kluczem a powinien się obracać swobodnie po dokręceniu momentem 150 Nm.

 

W przypadku ustawiania odległości koła atakującego od koła talerzowego przy tym typie zębów nie sprawdza się metoda na kartkę ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Adi96 napisał:

Dla kolegi nie chodzi o dosunięcie koła talerzowego do atakującego tylko regulację wysunięcia małego koła.Masz za mało wysunięty atak jest schowany w stronę skrzyni,dobrze myślisz oba koła całość długość zęba musisz współpracować z drugim.Ustaw równiutko 2 mm brakuje sporo jak na przekładnie

Hehe to jeszcze nie wszystko widać wiesz odnośnie ustawiania przekładni głównej :P wiem dokładnie o co chodziło koledze ;)

Bo właśnie ustawia się tak jak piszesz odsuwając lub dosuwając koło talerzowe do ataku ale wtedy gdy nieprawidłowy ślad jest u nasady lub grzbiecie zeba.  A co Adi zrobisz jak ślad będzie przesunięty ku środkowi koła talerzowego lub odwrotnie ku jego obwodowi to w jaki sposób to ustawisz? Bo ja bym to ustawił właśnie odsuwając lub dosuwając wałek ataku czyli regulował małym kołem dobierając podkładki aż ślad będzie prawidłowy, a nie że ma być równiutko i już. Równiutko zgadza się ale to ustawienie wyjściowe tak jak to opisane w linku jak ustawić wstępnie...

Bo coś mi się wydaje że mylicie ustawianie przekładni o zebach prostych z tą o zębach skośnych B|

 

 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13
26 minut temu, Roki212 napisał:

Hehe to jeszcze nie wszystko widać wiesz odnośnie ustawiania przekładni głównej :P wiem dokładnie o co chodziło koledze ;)

Czytać jeszcze potrafię więc korzystając z linka podanego wcześniej cytuję

Cytat

Regulację bez specjalnego wzornika i oprzyrządowania pomiarowego można przeprowadzić dość żmudną metodą doświadczalną. Polega ona na takim wstępnym zmontowaniu przekładni, aby wieńce zębate obu jej kół zazębiły się wzajemnie na całej długości zębów, a stożkowe łożyska mechanizmu różnicowego uzyskały zgodne z instrukcją naprężenie wstępne.

Następnie robocze powierzchnie zębów jednego z kół smaruje się tuszem, a potem zespół zazębionych kół obraca się w tym samym kierunku przez kilka obrotów koła talerzowego i obserwuje ślady tuszu na kole wcześniej nim nie pokrytym.

a więc najpierw wyrównanie kół a potem tusz, i pewnie 100 razy wyciągać mechanizm różnicowy, masakra po prostu :/

Tylko jaki tusz w tym celu? bo tego towaru od groma..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817
Napisano (edytowany)

Czytać jeszcze potrafisz, ale temat wałkowany i opisywany na forum nie raz jak się ustawia :P

Wstępnie wyrównasz i wtedy ustawiasz wg tego to tam wyjdzie. Ja lekko sprayem koło talerzowe malowałem i kręciłem i było widać gdzie się spray zdziera ;)

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13
Napisano (edytowany)

wychodzi na to że dużo pracy sobie dodałem zakładając ten typ kół, z tymi od c 360 było by prościej i szybciej.

Żeby wyrównać koła wyjdzie mi aż 4,5mm podkładek czy to aby nie za dużo? dokręcę bardziej pierścienie regulacyjne całego mechanizmu być może tu coś ucieka

Cytat

Czytać jeszcze potrafisz, ale temat wałkowany i opisywany na forum nie raz jak się ustawia :P

założyłem sobie temat żeby się w nim pytać a nie czytać tematy w których merytorycznej treści jest mało . same spiny bo każdy wie lepiej  :P

Szkoda mi czasu na x stron z których 5 zawiera ważne informacje ;)

Edytowano przez TheEnd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

W szkole mnie uczyli na równo ustawiać koła i potem się bawić tylko talerzowym smarując tuszem i patrzeć gdzie tusz jest dokładnie na kole atakującym ale mogę się mylić oczywiście.Znajomego spytam on ustawia mosty dla niego bułka z masłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misio3p    2099
1 godzinę temu, TheEnd napisał:

wychodzi na to że dużo pracy sobie dodałem zakładając ten typ kół, z tymi od c 360 było by prościej i szybciej.

Żeby wyrównać koła wyjdzie mi aż 4,5mm podkładek czy to aby nie za dużo? dokręcę bardziej pierścienie regulacyjne całego mechanizmu być może tu coś ucieka

założyłem sobie temat żeby się w nim pytać a nie czytać tematy w których merytorycznej treści jest mało . same spiny bo każdy wie lepiej  :P

Szkoda mi czasu na x stron z których 5 zawiera ważne informacje ;)

Mam tak zamontowane, nic nie podkładałem ani odkładałem, pracuje już 6 sezonów i ma się dobrze.


24.07.2008 - 24.07.2023 - 15 lat na AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

@Roki212 Jest tak jak mówisz najpierw  się patrzy jak zazębia potem ustawia tu i tu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Już mało brakuje musisz jeszcze bardziej atak wysunąć w stronę dyfra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13
Cytat

Zazębienia Gleasona sprawdza się na kole talerzowym po uprzednim nasmarowaniu tuszem zębnika. Jeśli ślady występują przy grzbiecie zębów, należy zębnik bardziej wsunąć do obudowy przez zastosowanie cieńszej podkładki. Ślady u nasady zębów oznaczają konieczność zmiany odwrotnej. Gdy ślady są przesunięte ku środkowi koła talerzowego, trzeba je nieco oddalić od zębnika. W przypadku ich przesunięcia ku obwodowi, koło talerzowe powinno się do zębnika przybliżyć.

Z tej instrukcji wnioskuje że trzeba odsunąć koło talerzowe?? albo ja tego nie ogarniam..

Koło atakujące w stronę dyfra.. Ciężka sprawa, bo wykupiłem wszystkie podkładki w okolicy. w tym momencie jest 7 podkładek 0.5mm i 5 sztuk po 0.2mm i więcej niestety nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817
Napisano (edytowany)

Właśnie instrukcja nie jest precyzyjna możesz spróbować tak jak mówisz odsunąc koło talerzowe tylko odsuwając je ślad zapewne będzie inny bo teraz masz idealnie na środku zęba tylko za bardzo przesunięty do środka koła i odsuwając talerz luz międzyzębny będzie większy.

Co do tego opisu wsunąć/wysunąć/odsunąć to on się odnosi ściśle do tego rysunku co widzisz tam więc nie bierz tego konkretnie pod uwagę bo zauwarz w tamtym rysunku aby atak przybliżyć do dyfra odejmujesz podkładki u siebie musisz je dodać bo regulację masz od wewnątrz z innej strony. Musisz to przeanalizować na swoją przekładnię

Co do tych podkłądek weź na próbę podłuż coś innego w dwóch miejscach i dociągnij na próbę i pokręć jak będzie ślad ok zmierzysz szczelinę i dokupisz jeszcze

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Faktycznie, moje niedopatrzenie.

Kurczę nie chce mi się jechać 30 km za podkładkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, mam pytanie. Chcę zrobić remont rozsiewacza amazone.Nie wiem czy jest to model ZAE 601 czy ZAE 602. Jaka jest między nimi różnica? Problem polega na tym że zaczął mi lecieć olej ze skrzyni tak jak widać na zdjęciu. Gdzie można dostać części do tych rozsiewaczy?


    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez MariuszKlim
      Cześć.
      Ktoś spotkał się lub korzystał/korzysta z dotacji innych niż "Czyste Powietrze" na dom lub podwórko (a dokładnie ogrodzenie od ulicy).
      w Najbliższych latach planuję przeprowadzić parę większych remontów w domu i ogrodzenie, znacie jeszcze takie dofinansowania które są wart uwagi, zwłaszcza jeśli mają małe wymogi?
      Bo Prow to chyba tylko na rzeczy gospodarcze i trzeba mieć ukończoną szkołę?
       
      Pozdrawiam
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj