News
Narko

Jumz ЮМЗ metamorfoza, modyfikacje

Polecane posty

zwc18    2

No i takie zabawy to ja rozumie :) Łapa w górę 
Tylko naprawdę nie wiem czemu nie zastosujesz C50 na oryginalnym wąsie tak jak wspominaliśmy Ja osobiście mogę powiedzieć iż promień skrętu jest porównywalny do C330 Sam swego czasu miałem C63 tyle że przyspawany do cięgna starego wspomagania na orbitrolu c100 i była lipa tyle że wówczas koła dotykały do ramy spycha co i tak nie pozwalałoby na dalsze wychylenie 
Obecnie koła dochodzą niemal do ramy ale nośnej :)
Za tydzień będę w domu to mogę wszystko zmierzyć skok,promień skrętu itp 

Sam muszę trochę jeszcze nad wspomaganiem popracować i dodać osobisty zbiornik oleju z filtrem że o reszcie nie wspomnę :)  ale to już grubsza afera :D
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    118

Jak wczesniej pisalismy kierownica przy silowniku C50 i orbitrolu 150 jaki jest orginalny w kabinie bedzie dzialac zbyt agresywnie. Zdecydowalismy zeby wywalic orginalne drazki kierownicze,za duzo tam miejsc,ktore w przyszlosci beda generowac luzy. Teraz bedzie jeden drazek poprzeczny. Za pomiary i fotki maksymalnego skretu bede wdzieczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    118

Silownik zamontowany. Konstruktorzy ocenili skret na bardzo dobry.

48387651_2014126775339086_3898448776997634048_n.jpg

48391718_2179677698966415_300681649551572992_n.jpg

48426636_340709656660780_4163265512597356544_n.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Alchemik    36

Przyjemnie się ogląda taką odbudowę i modyfikację. Normalnie żałuję, że nie mam czasu i miejsca na takie prace. W Polsce jeszcze nie widziałem, ale na wschodzie z racji popularności w kombajnach, spychaczach itp. popularną modyfikacją jest montaż silnika serii SMD. Przystawka jest do kupienia, bo Jumz wychodził fabrycznie z takim silnikiem i mamy szeroka game silników do wyboru tyle, że u nas w kraju praktycznie tylko kilka wersji ze spychaczy dt. Zadziwiajaca jest wytrzymalosc skrzyni biegów Jumza, bo przegladajac rosyjske fora, jeden wlasciciel zamontowal 6 cylindrowy silnik turbo smd-31, przedni napęd i ciąga któryś sezon  pług 5x40. Tutaj już dużo jest zrobione, to pewnie take pomysly nie wchodza w grę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    118

Kolego pisz wszystko co wiesz na temat tych silnikow,przekladek,przystawek i wszelakie nowe info na temat 4x4 w jumzu. Masz racje skrzynie w jumzu sa pancerne. Przybedzie ziemi to chetnie wsadzilbym do niego mocniejszy silnik… nie chce kupowac innego zachodniego ciagnika,gdyz Jumz jest mega prosty i mocny, poprawie komfort pracy i mi to wystarczy.

Gdybym wiedzial,ze sa przystawki silnikow SMD kompatybilnych ze skrzynia Jumza to raczej pewne,ze teraz by taki siedzial w ciagniku :).

Edytowano przez Narko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    15

Witam śledzę ten temat od samego początku super modyfikacje i ciekawe. Naprawdę czasem warto podłubać przy maszynach by zrobić coś pod siebie. Co do przedniego napędu przypadkiem natrafiłem na necie na stronkę https://d-zapchast.com.ua/p477758588-ustanovka-perednego-veduschego.html

Można tam kupić modyfikację na silnik smd jak kolega wyżej pisał ale też przedni napęd od gaza itd. Minus to wszystko jest na Ukrainie ceny w przeliczeniu na pln nie sprawdzałem ale myślę , że chyba powinny być korzystne. Zawsze można coś podpatrzeć. Pozdrawiam :)

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    36

Z oryginalnymi hamulcami był problem?  Poza sporadycznym  przymarzaniu zimą w starszej wersji, nigdy nie slyszalem skarg wlascicieli na hamulce. Czy przeróbka dla ulatwienia montażu kabiny, nowych pedałów hamulca, lub później  pod montaż ukladu hamulcowego  dla przyczepy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    118
Napisano (edytowany)

Hamulce w Jumzu to raczej spowalniacze predkosci. Modyfikacja zwiekszy zakres pracy podnosnika… przy bebnach za chodzilo prawdopodobienstwo dotkniecia silownika podnosnika o beben hamulcowy przy maksymalnym uniesieniu ramion … zwiekszy sie dodatkowo wysokosc podnoszenia. Kolejnym argumentem do zmiany bebnow na tarcze bedzie latwiejsza adaptacja pod orginalne pompy hamulcowe,ktore sa przy kabinie…  Jedna modyfikacja rozwiazalismy dwa problemy. Tak to sie prezentuje… wszystko spasowane na styk.

 

51326315_394782011295664_518232622246133760_n.jpg

51748944_1993223590982606_4392089155241246720_n.jpg

Kluczowe bylo dobranie odpowiednich komponentow poprzedzone zwymiarowaniem i obraniem najlepszej i najprostszej koncepcji. Godziny spedzone na zaprzyjaznionym zlomie w poszukiwaniu odpowiedniego dawcy. Pan Marek ogarnal to zagadnienie perfekcyjnie… dobral tak czesci,ze spasowaly bez przerobek. Teraz by wymienic klocki hamulcowe wystarczy odkrecic zacisk… nie trzeba bedzie niczego demontowac w ciagniku… pelna profeska.

Edytowano przez Narko
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    36

Jak budżet pozwala, to nie wiem jak się sprawdza, ale któryś  z użytkowników forum robił  układ prostego EHR do podnosnika (montuje się rozdzielacz sterowany elektrycznie i elektronike kolegi) Niestety nie pamietam niku i tematu z tym ukladem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kujus    3

A możesz podać komponenty do hamulców bo jestem na podobnym etapie z konstrukcją ale po co wyważać otwarte drzwi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    36

Czasami jeżdżę Jumzem w nowszej wersji z osprzetem ładowarki rolniczej. Mimo 6t wagi hamulce dzialaja sprawnie. Nie próbowałem z dużej prędkości, ale raczej nie byłoby problemu zablokowac kół nawet na asfalcie. Faktycznie w starszej wersji jest aż taka różnica i fabryczne hamulce nie daja rady? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    118

Zestawy EHR robi kolega marian3p … temat to dyskusij na pozniej.

Hamulce w Jumzu a dokladnie bebny "puchna"... osobiscie nie pracowalem na zadnym Jumzu. Opieram sie na doswiadczeniu ludzi,ktorzy "zjedli zeby" na Bialoruskach,ktore w wiekszosci pracuja w bieszczadzkich lasach… sama sila rzeczy,tam hamulce to podstawa.

Kujus, czesci pochodza z Opla Omegi B1 … takie informacje wolalbym podawac jak juz bedzie po testach… by moc "obtrabic" sukces… by nie narazac innych na niepotrzebne wydatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kujus    3

To poczekam na spokojnie na testy i wtedy będę kombinował nie ma pośpiechu z tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    2

Jak postępy ? pogoda sprzyja więc zapewne prace idą do przodu 
Prosimy o fotki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    118

Po dluzszej przerwie wracamy do tematu. Mocowanie zaczepu zrobione,wystarczy skrecic wszystko razem. Kabina tylem bedzie opuszczona o kilka centymetrow. Mocowanie orginalne kabiny siadlo prawie idealnie na pochwie mostu.

 

67532142_943168246031796_37217970384011264_n.jpg

68326755_387484725240784_6599785964103532544_n.jpg

67684878_2235652543198566_4565016160759709696_n.jpg

67766693_2112878432346328_4290768999827898368_n.jpg

68416444_435385873735214_3951330007778852864_n.jpg

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez WojtaS141095
      Witam. Piszę do Was jako osoba niezwiązana w stu procentach z mechaniką. Kilka dni temu zakupiłem koparko-spych Bialorusa JUMZ 6 AM w wersji budowlanej, głównie do własnych celów budowlanych. 
      W maszynie poki co muszę wymienić płyny, oleje. Do wymiany mam też dwa przewody hydrauliczne. Gdzie znajdę filtry paliwa,oleju silnika ? 
      Może macie jakieś porady, dzięki którym uda mi się jak najlepiej przygotować do pracy ?
       

    • Przez WojtaS141095
      Witam,proszę o pomoc! Po chwili pracy nie skręca mi ani w lewo ani w prawo łapa koparki. Wszystkie inne funkcje działają. Zero reakcji podczas ruszania wajchami.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj