Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sosek xu li    4

Witam, ostatnimi czasy coś dziwnego dzieje się z wałkiem WOM przy moim Ferdku, sprawa wygląda następująco. Np. Sieję moim agregatem uprawowo siewnym aktywnym gdy chcę unieść narzędzie do góry wyłącza mi się wałek i mruga kontrolka od WOM,u muszę wyłączyć i włączyć aby go na nowo załączyć, sytuacja zazwyczaj pojawia się w takich samych okolicznościach. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę pomocną w rozwiązanie tego defektu. Pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monteks    0

Ten sam problem i u mnie sie pojawia, z tego co sie juz orientowalem to przyczyną jest modół ktory znajduje sie pod schodkami z prawej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tak miałem i kumpel tak miał i obeszliśmy to osobnym kablem (on prosto od wajchy do elektrozaworu a ja zrobiłem mostek pod schodami) i teraz nawet jak zacznie mrugać kontrolka to wałek dalej chodzi bo modół nie jest w stanie go wyłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawel1986    0

Ja mam lepszą radę na ten problem :) wystarczy rozłączyć czujnik obrotów WOM i po problemie bo najprawdopodobniej albo kabel się przełamał albo czujnik się psuje. znajdziecie go z tyłu skrzyni po lewej stronie patrząc od strony zaczepów, od niego idzie kabel i po drodze jest kostka którą należy rozpiąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

ale wy kombinujecie robiąc takie cuda jak wy robicie nie macie miękkiego startu gratuluję glupoty wyposażcie się od razu w pare zestawów tarczek do kosza wom gratuluje głupoty rozwiązanie chwilowe a w najbliższej przyszłości będzie kosztowne co do odłączenia czujnika prędkości to po kilku sekundach moduł jak jest sprawny to tym bardziej go będzie wyłączał bo nie będzie widział obrotów i będzie zgłaszał błąd więc gratuluję pomysłów proszę o następne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

ale wy kombinujecie robiąc takie cuda jak wy robicie nie macie miękkiego startu gratuluję glupoty wyposażcie się od razu w pare zestawów tarczek do kosza wom gratuluje głupoty rozwiązanie chwilowe a w najbliższej przyszłości będzie kosztowne co do odłączenia czujnika prędkości to po kilku sekundach moduł jak jest sprawny to tym bardziej go będzie wyłączał bo nie będzie widział obrotów i będzie zgłaszał błąd więc gratuluję pomysłów proszę o następne

 

Ja mam taką zasadę że jak czegoś nie doświadczyłem to się nie wypowiadam,ale widzę że kolega bardzo wieży w bajki których się nasłuchał od starszych, ja już mam to za sobą bo z tego wyrosłem już parę lat temu. Tak dla objaśnienia (dla wiecznych dzieci)czujnik obrotów jest po to w tych ciągnikach żeby informować użytkownika o jego obrotach, a jak masz włączono funkcję EKO to że po przekroczeniu obrotów WOM np. jak masz 540 ustawione na wałku i jak je przekroczysz pow. 570 to go rozłączy, a odnośnie modułu to go właśnie nie rozłączy bo nie będzie miał sygnału że wałek chodzi i będzie miał go cały czas na włączonym, czyli przejdziemy w tryb ręczny ( oczywiście jak będzie dźwignia w pozycji włączonej)!! jak wcześniej pisałem dzieci nie powinni jeździć, operować sprzętami rolniczymi jak nie mają o tym pojęcia i chcieli by katować wszystko co ma koła lub cztery nogi!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

nie na słuchałem sie tylko naprawiam te ciągniki więc wybacz a co do dzieci to może i sam jesteś dzieckiem swój ciągnik traktuj jak chcesz możesz nawet całkiem moduł usunąc i mnie to nie obchodzi ja mam swoje doświadczenie i nie udzielaj takich informacji na forum które mogą spowodować uszkodzenie czyjejś maszyny bo ci ktoś uwierzy i zrobi tak idiotycznie jak ty wiec uwagi typu odłącz czujnik lub inne typu zrób to na któtko zostawcie dla siebie albo później nie piszcie mi tu że MF to złom bo się psuje sami je psujecie na własne rzyczenie!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

Jak pisałem post wyżej doświadczenie to ja też mam i dlatego się wypowiadam i źle nikomu nie radzę, skoro masz takie doświadczenie to napisz co w wyniku odłączenia czujnika może się stać? możesz używać normalnej technicznej terminologii dala mnie to nie żadna nowość.

Ps. Nie porównuj mnie do innych bo mnie nie znasz, a o MF nie piszę że są złomy przecież sam takiego mam i jestem z niego zadowolony! A że większość kupie sprzęt i nie czyta instrukcji obsługi i eksploatacji to potem piszą że złom

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

NIESTETY KOLEGO Ale to ja mam rację jeżeli masz sprawny komputer to jęśli komputer nie widzi obrotów wałka to go wyłączy poniewaz będzie to dla niego jednoznaczne z błędem (poślizg tarczek w koszu WOM) jeśli ci się nie wylącza mimo odpiętego czujnika to masz go podłączonego na krótko bo jest to jedyna możliwa wersja żeby uruchomić WOM tak jak już pisałem wyżej wałek nie ma miękkiego startu i od razu całkowicie otwiera zawór dając w ułmku sekundy pełne ciśnienie na kosz co z koleji powoduje mocne szarpnięcia przy załączaniu wałka co może doprowadzić przy dużym obciążeniu do ścięcia tarczek lub nawet ukręcenia wałka WOM natomiast to że zaczyna mrygać i wyłącza się w trakcie podnoszenia to ma to jakieś znaczenie i nie ma sensu tego omijjać bo to nie jest wina komputera tylko spadku ciśnienia w układzie hydraulicznym spadek ciśnienia przy dużym wydatku kiedy pompuje w siłiowniki TUZa powoduje poślizg tarczek co komputer odczytuje jako błąd podłłączenie Womu wtym przypadku na krótko spowoduje zniszczenie kosza WOMu przy dużym wydatku Hydrauliki i ja bym raczej szedł w kierunku określenia przyczyny spadku ciśnienia niż robić to na krótko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

Z tym że czujnik obrotów jest od tego aby rozłączył jak jest spadek ciśnienia to jesteś w błędzie on odpowiada tylko za rozłączanie jak przekroczysz obroty WOM oraz informacyjna!! Od tego jest właśnie jak pisałeś ten komputer z tej prawej strony pod kabiną ale on do wyłączenia wałka WOM bierze od czujnika ciśnienia oleju skrzyni i jeżeli nastąpi taka możliwość że spadnie ciśnienie poniżej ciśnienia roboczego to powinien rozłączyć wszystkie elektrozawory które biorą ciśnienie do włączania lub wyłączania funkcji aby nie uszkodzić tarczek np w tym wałku WOM, półbiegach, napęd, itp Ale przy tej możliwości powinna się zapalać kontrolka na konsoli od ciśnienia hydrauliki!!

Co do spadku ciśnienia to mogę na to przystać że będzie i taka możliwość, ale co do miękkiego startu WOM to czy z czujnikiem czy bez to on startuje tak samo czyli powoli i płynnie piszę oczywiście jak tylko odłączyć czujnik a nie jak kolega @wieszczyczyn wcześniej napisał kabel od razu do elektrozaworu! Objaw popsutego czujnika jest taki sam jak spadku ćiśnienia tyle że na kompie gdy jest uszkodzony czujnik pokazuje czasami obroty albo nie i podczas tej zmiany kontrolka od WOM zacznie mrugać i wałek się wyłączy,

Tak wiec nie należy stawiać wszystkich pod jedną kreską po to jest funkcja "cytuj" aby tym którzy są w błędzie im uświadomić ich lekkomyślność a nie od razu głupotę według mnie głupota jest to powtarzanie drugi raz tego samego błędu świadomie mimo ich uświadomienia o czynionych błędach!

 

Ps. Każdy MF nie jest taki sam a w szczególności ich komputery np MF z 90r ma inny komp niż z 94r a tym bardziej wersja MF autotronic od datatronic. Osobiście posiadam wersję Datatronic i każda funkcja u mnie działa łącznie z kontrolą poślizgu (opcja dla ciągników produkowanych na rynek Francji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

zgodzę się z tobą że będzie startował miękko po odłączeniu czujnika prędkości ale po nie pamiętam dokładnie 15-20 min(nie wiedziałem dokładnie i dopytałem mojego elektronika) musi stanąć twardy start i to chyba wyjeśniłem wyżej następuje gdy jest podłączony na krótko wiem że jest kilka rodzajów komputerów ale też nie do końco po prostu wchodziły nowsze wersje i dzisiaj już nie dostaniesz 1i 2 możesz kupić komputer 3 z zestawem kabli przejściowych i tak samo jest z oprogramowaniem nie wgrasz już starszych oprogramowań tylko to najnowsze zdobyć komputer 1wszej generacji sprawny to sztuka francuzi kupe kasy za to płacą ale mimo wszystko nie zgadzam się z tym że ci się nie będzie wyłączał masz racje że po spadku ciśnienia w układzie tek się stanie ale nie bierzesz pod uwagę spadku na jednym koszu który może nie byś spowodowany uszkodzeniem pompy co akurat w tym przypadku mogło by na to wskazywać (jednakże pompa nie musi być już szrot totalny a łącząc się z ubytkiem na koszu już daje problemy)ponieważ wyłączanie następuje gdy układ ma duże zapotrzebowanie np przy podnoszeniu, ale może dojść do uszkodzenia uszczelnień lub zurzycia tylejki przekazującej olej na kosz WOMu co także spowoduje spadek ciśnienia a kontrolka nie zapali się i poto jest czujnik prędkości aby wychwycił różnice obrotowe jeśli takowe wystąpią i zgłosi poślizg tarczek natomiast wytłumacz mi poco był by czujnik w ciągnikach które nie mają prędkości ekonomicznych bo to na nich następuje przekroczenie dopuszczalnych obrotów które otrzymujesz przy 1550obrotach wału i czujnik obrotów gdyby miał tylko tak jak ty piszesz do tego słóżyć był by w tych ciągnikach zbędny a jest zamiontowany i nie miał by że dnego znaczenia do pracy womu> to po co by tam siedział??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

Czujnik WOM u jest montowany po to aby sprzęt współpracujący z ciągnikiem jak i sam ciągnik nie był przeciążany gdyż one są produkowane albo na wałek 540 albo na 1000 tak wiec nawet w MF mając normalnie wałek WOM ustawiony przy 2000 obr/min możesz mieć na wyjściu wałka nawet 600 obr/min oczywiście przy maksymalnych obrotach silnika czyli 2200 a to jest o 10% więcej niż założone, i jak sądzę montowany jest po to aby zminimalizować uszkodzenie sprzętu, oraz dlatego że większość użytkowników przyzwyczaja się do tego że mają nowy sprzęt i sam wszystko za nich zrobi ale jak wiadomo nic nie zastąpi myślącego człowieka! W starszych ciągnika maiłeś narysowane na zegarze obrotów przy jakich obrotach maksymalnie należy pracować i po kłopocie!

 

A co do komputera to jak pisałeś jak pompa dobra to małe ubytki ciśnienia wynikające ze zużycia uszczelnień powinna nadrobić swym wydatkiem i ten ciągnik i jego podzespoły nie są konstruowane bez tolerancji i takie zużycia elementów współpracujących ze sobą wykorzystujące ciśnienie hydrauliczne jest wzięte pod uwagę do wydatku pompy o której zależy duża część poprawności działania wszystkich układów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

Zwracam częsciowo honor jak masz kompa 1 generacji ze starym oprogramowaniem to może chodzić bo na nowszych komputerach się wyłącza i jakby przyszło zmiewnć oprogramowanie to już będzie inaczej a w temacie wyłączania się WOMu przy podnoszeniu jest problem z ciśnieniem ale jest mały wyjątek odpięcie czujnika nie powinno mieć wpływu na to że się wyłącza przy podnoszeniu nawet jak ci chodzi bez czujnika powinien się wyłączyć bo tak jak sam napisałeś wyłącza go spadek ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

Prawda co piszesz bo sam osobiście naprawiałem kompa od MF z 94r (padł układ scalony pamięci FLASH odpowiedzialny za zmianę półbiegów i reduktora żółw/zająć podkreślam że inny niż w moim z 90r i powiem szczerze że zaczęli już przesadzać z tymi udogodnieniami. Zastosowanie słabszych materiałów takich jak przewodów elektrycznych( strasznie kruche izolacje kabli oraz osprzętu oświetleniowego czyli odblaski jak i przełączniki itp.) Dla porównania dodam że mój ciągnik ma zrobione 2x więcej godzin od tego którego porównywałem i naprawiałem czyli mojego który ma ok 8000h

Ps ja pisałem że jak czujnik szwankuje to po jego odłączeniu powinno nie rozłączać WOM ,jeżeli jest to wina czujnika i dlatego nic by się nie stało a nie jak pisałeś doradzam źle na szkodę innych!

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

no dokładnie tylko widzisz temat zaczą się od wyjaśnienia że przestaje działać przy podnoszeniu podnośnika z czym czujnik prędkości nie ma nic wspulnego tylko tak jak pisałem jest problem z ciśnieniem więc obaj mieliśmy rację po części i obaj po częsci się myliliśmy temat rzeka i dlatego wyszły nam rozbierzności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

przyczyną jest hwilowy spadek ciśnienia masz albo nieszczelkność na koszu albo już pompa zaczyna słabnąć i nie daje rady obsłużyć kilku odbiorników na raz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

Witam

Mam podobny problemw moim 6140. Ostatnio kosiłem łąkę i podczas pracy zaczał się rozłączac WOM. Po ponownym włączeniu pracuje około 13 sekund i znów się wyłącza s kontrolka od wałka miga. Zauwazyłem , że rozłącza tylko gdy wskaźnik obrotów wałka pokazuje 000 pomimo , że wałek jest właczony i działa. DZieje się tak na zmiane. Raz działa godzine i kosze bez przerwy, raz rozłacza co 13 sekund po każdym właczeniu. Zastanawiam się czy to nie wina czujnika obrotów wałaka. Tylko dlaczego zaczyna rozłaczać zazwyczaj jak juz się ciagnik dobrze nagrzeje?? Gdzie jest ten czujnik i jak go sprwadzić? Proszę o pomoc bo trzeba kosić a nie ma czym kosiary pociągnąć :)

 

Pozdrawiam

Edytowano przez marian20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalM1    0

Witam. Również mam problem z WOM w MF 3085. Po włączeniu i kilkusekundowej pracy WOM się rozłącza. Co ciekawe nie zaświeca się żadna z diod/ żarówek kontrolnych. Sprawdziłem żarówki pod zegarami - wszystkie sprawne. Dostałem się do układu sterującego pod kabiną ciągnika (z prawej strony) w celu sprawdzenia połączeń. Pobieżne oględziny i ponowne podłączenie kostek po ich uprzednim wyczyszczeniu „Kontaktem” nie przyniosły pożądanego efektu. Dodam, że posiadam Autotronic II z 03.2010. Multimetrem sprawdziłem włącznik WOM wciskany dźwignią przy EHR. Jest on sprawny, a siła docisku dźwigni wystarczająca.

 

Zasugerowałem się wypowiedziami powyżej i chciałem rozłączyć czujnik obrotów WOM (tylko tymczasowo, aby kontynuować pracę). Nie wiem czy rozłączyłem odpowiedni czujnik, ale wykonanie tej czynności nic nie zmieniło. Możliwe, że tak jak napisał ktoś powyżej wynika to z wersji Autotronica. Chciałbym wymienić ten czujnik. Proszę o potwierdzenie czy to jest rzeczywiście czujnik odpowiedzialny za WOM. Dodaję zdjęcia:

1. https://docs.google.com/open?id=0B8SV1bV9w6FuM0ZzZC1Bcm9zZ1U – przy siłowniku w czarnej izolacji? Brązowo-żółty jak się domyślam to od EHR?

2. https://docs.google.com/open?id=0B8SV1bV9w6FuTldNWmgwb215R0E – rozłączyłem te połączenie, aby sprawdzić działanie bez czujnika

Wszystkie sugestie i zalecenia będę wykonywał w piątek/ sobotę 20.10.2012, gdyż studiuję. Z góry dziękuję za pomoc.

P. S. Wykluczam brak ciśnienia oleju. Kontrolka ciśnienia sprawna, czujnik spadku ciśnienia wymieniony, pompa nowa (swego czasu miałem z tym problem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

tak to jest jeden z czujników bo jest jeszcze jeden czujnik obrotów wejścia. napewno jest cośnie tak albo z czujnikiem albo z samym sprzęglem widzi poślizg i wyłącza WOM jedynym wyjściem do dalszej pracy jest zamiana kabli na dwóch górnych cewkach wtedy \wom zacznie działać na wyłaczonym a przestanie na włączonym jedynie takie rozwiązanie nie ma miękkiego startu wieć duże obciązena wałka wykluczają tą możliwość co do samych kontorlek jeśli żarówki masz sprawne to alb nie ma wyjścia sygnału z komputera albo jest przerwa w instalacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalM1    0

Przyglądam się schematowi Autotronica. Na wtyczce A do pinu 7 podpięta jest właśnie żarówka ostrzegawcza od WOM. Planuję wpiąć się do niej multimetrem i sprawdzić ciągłość. Co do czujnika: czy wystarczy, do oceny jego sprawności, zbadanie rezystancji?

@Mariusz: Gdzie znajdę ten drugi czujnik o którym wspominasz? Czy na schemacie on jest nazwany: "Engine speed sensor" (wtyczka D, piny 2-3)? Czy sprzęgło jest odpowiedzialne za miękki start? Do tej pory nie działał on idealnie...

Dla potomnych wrzucam schemat Autotronica, który odkopałem gdzieś na forum: https://docs.google.com/open?id=0B8SV1bV9w6FuR2xBTnFadWp3cVU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

jeden czujnik to czujnik obrotów pompy a drógi z tyłu na zmianie obrotów i tu jest porówna prędkośc obrotowa i na tej zasadzie wykrywany jest więkrzosci ciągnków poślizg sprzegla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
instas    10

Odświeżę trochę temat. Ja mam podobne problemy w aresie 710. Po włączeniu wałka zaczyna startować i po kilkunastu sekundach mruga kontrolka wom-u. Obrotów nie wyświetla. Raz się zdarzyło że zaczął pokazywać obroty i wałek się nie wyłączał. Nie wiem tylko czy tam były dwa czujniki na wej. i drugi na wyj. Jeden wykręciłem, zamontowany jest on w takim miejscu że po odpaleniu od razu kręci się jakaś zębatka, więc raczej jest na wej. i obr. wałka nie pokazuje. Dodam że po odłączeniu tego czujnika nie działa napęd, blokada, półbiegi no i sam wom. Po takim zabiegu trzeba odłączyć aku. żeby wszystko wróciło do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×