zetor7045xD

Problem z kręceniem Case MX 100c

Polecane posty

zetor7045xD    7

Cześć mam pytanie odnośnie odpalania Case MX 100c( 4cyl perkins). Rozkładam już ręce ponieważ zmiana akumulatorów nie pomaga. Chodzi o to że zakręci dosłownie 6-8 razy i akumulator rozładowany. Tak samo z prostownikiem rozruchowym (840a) pare razy  kręci i nic. Akcja sie dzieje przy temperaturze poniżej 0. Nie wiem czy silnik coś blokuje jakaś pompa czy coś ? Dziwne jest to że od razu  akumulator pada. Dodam że  akumulator ma 180ah i 1000a. Rozrusznik jest po regeneracji ale nic nie zmieniło. (wymienialiśmy już na inne szybko obrotowe bez efektu) Inne ciągniki w gospodarstwie Zetor czy Ursus można kręcić i kręcić i nie rozładowuje on akumulatora. Miał ktoś  może podobny przypadek albo wie może co jest przyczyną ?(silnik jest po remoncie i przed remontem był ten sam problem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Tak bo widzę po prostowniku ile musi doładować...

Możliwe żeby silnik od razu ciągnął pompę hydrauliczną która go po prostu obciąża. Wyczytałem na forum koparek (Koparki miały te same silniki) i koparkach ciężki rozruch powoduje TORQUE LIMITER  po przetłumaczeniu ogranicznikim momentu czyli jakiś zawór przeciążeniowy tylko czy to ta sama zasada co w ciągniku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2467
co do rozładowania akumulatora to gdzieś musi być "przebicie" zwarcie ma może świece zarowa czy plomieniowa? a co do ciężkiego odpalania to wtryski sprawdzales i pompe paliwowa co do pompy od hydrauliki to masz ja zamontowana przy silniku czy skrzyni biegow?

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Ma płomieniową ale nie używam jej podczas odpalania. Co do pompy wtryskowej odstawie ciągnik na warsztat i dam do sprawdzenia. Co do pompy hydraulicznej wyczytałem że ona podczas odpalania jest ustawiona na maksymalne ciśnienie z tym że martwi mnie to że podczas skręcania kołami idzie zadusić ciągnik... Tak było przed i po remoncie silnika. Przebicie idzie jakoś zbadać miernikiem czy coś czy szukać kable po kolei. ?

Zapomniałem dodać że przy -10 potrafił odpalić na dotyk bez problemu a drugiego dnia ani rusz bez prostownika. Tak samo teraz dwa dni pod rząd przy -5 na dotyk a przy - 1  3 dnia ładowany cały noc ani rusz pare razy i zdycha

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

a jak kable ? hebel masz ? on czasem też potrafi taki cyrk zrobić, pompa zeby tak trzymała to niemozliwe, koparka to co innego, chyba ze olej jaakaś smoła zalana, ale to nie to, jak masz prostownik z rozruchem to daj prąd bezpośrednio na rozrusznik i zaraz blisko mase.

edit: przeczytałem jeszcze raz, piszesz coś ze dusi przy skręcaniu kołami.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyzio1992    0

mx z reguły maja pompe hydrauliczną o zmiennym ciśnieniu . Pompa pompuje 20 bar a gdy np. poruszysz kierownica czy ramionami wtedy blok sterujacy uruchamia zawór priorytetowy i pompa bije około 180 zależy od jej kondycji . więc jeżeli dusi ciągnik przy skręcaniu problem może leżeć w bloku sterującym (zaciety suwak bądz zaworek 27 )a jeżeli przewód np sygnałowy do wspomagania (orbitrol) nie będzie działał prawidłowo ciągnik może nie odpalać blokuje cewke gaszenia .A jeżeli mówisz że pompa hydrauliczna chodzi na max mocy od razu od opalania to powodem może być zaciety  zawór priorytetowy i dzięki temu rozrusznikowi też ciężko pociągnąć    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Bardzo możliwe. Wczoraj przy -5 odpalił praktycznie na dotyk. Loteria normalnie. A co do tego zaworu to wymieniać go samemu (jakas filozofia??) Czy do serwisu od pomp zaprowadzić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyzio1992    0

Pierw trzeba zdiagnozować czy aby na pewno jest zawór uszkodzony badz zacięty szkoda od razu pakować kase w nowe a na końcu okaże sie ze wymiana nie pomogła.

Na sam pierw musisz zobaczyć jakie jest faktyczne ciśnienie jak odpalasz ciągnik najszybciej to sprawdzisz odkrecajac podłoge pod nia jest przykrecony do skrzyni blok sterujacy w nim jest gniazdo pomiarowe (imbus śrubka) przy odpalaniu czy odpalonym ciagniku ma byc 20 bar dopiero ruszajac np. kierownicą ma byc 180 bar a jezeli jest tyle bar przy odpalanym ciagniku a nie ruszając  żadnej z funkcji hydraulicznej to wiemy wtedy że pompa bije odrazu na max przy odpalaniu .

a jak odpali to juz odpala cały czas do puki dłużej nie postoji ?mówiłes ze robiłeś remont silnika luzów zaworowych jesteś pewny ?wtedy co nie odpala daje rope na wtrysk ?

   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Chciałem dodać, że w moim Case miałem częściowo podobną sytuację . Rozrusznik powoli kręcił silnikiem , łączyłem dodatkowy akumulator ,przy kilku stopniach poniżej 0 C , często "brakowało akumulatora" . Przyczyna tkwiła w uszkodzonej pompce paliwa , nie trzymała paliwa ( w moim ciagniku jest inaczej rozwiązany układ zasilania) . Zanim silnik  zaczął  startować   brakowało  predkości obrotowej wału bo akumulator siadał . Ja bym obstawiał na usterkę w układzie paliwowym zapowietrzanie się , lub brak właściwego ciśnienia zasilania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyzio1992    0

w gniazdo pomiarowe w dzielniku strumienia na necie na pewno znajdziesz zdjęcia jak to wygląda żeby znaleść to u siebie w ciągniku, najprawdopodobniej u ciebie znajduje sie on pod nogami kierowcy na skrzyni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj