Gość

Silnik olejowy

Polecane posty

Gość   
Gość

Witam panów i panie, produkuje aktualnie maszynę do okrywania folia perforowana ziemniaczków wczesnych i mam problem gdyż potrzebuje zrobić napęd do zwijania jej z zagonów, myślałem nad patentem od won skrzynia biegów i przeniesienie napędu na zwinkę ale chyba za bardzo skomplikowane myślałem też nad hydromotorem ich ceny są ostatnio fajne mam na oku nawet danfosa za 200zl z tym że tak jaka wydajność mniej więcej jak zredukować mu obroty , podobno wystarczy tylko dokupić zawór z pokrętłem, proszę o pomoc tych co wmiare się znają czy taki patent pozwoli mi na pracę zwijacza do foli na różnych obrotach? I jeszcze jedno co potrzeba nie w traktorze do takiego silnika olejowego jakie przeróbki w instalacji w traktorze c 330, byłbym wdzięczny za wszelkia pomoc i rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

 Zamiast kombinować z reduktorami nie łatwiej  wstawić równolegle  zawór dławiący regulowany ?  Tak. to takie obejście i tym sposobem  będziesz miał regulację siły  z jaką będzie pracował  hydromotor. Czyli max otwarty zawór = za małe ciśnienie na hydromotorze i folii nie zwinie, max zamknięty zawór to hydromotor ma pełną moc i  urywa zwijaną folię, sztuka polega na ustawieniu zaworu w pozycji pośredniej, potrzebnej na dany czas.

Mam na myśli taki zawór http://rolmetplus.pl/57-zawor-hydrauliczny-dlawiacy-1-2-90.html

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    706

tylko że jak będziesz chciał uzyskać niskie obroty silnika hydraulicznego, zawór i owszem umożliwi to, ale pompa w ciągniku będzie pracowała pod dużym obciążeniem.

 

 

Edytowano przez ZYLA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
czy jak ustawie minimalny przepływ w ciapku na tej śrubie to da to coś żeby pompa tyle nie podawała? a jest taki zawór tzw trójdrożny tzn który ma wyjście na spływ oleju taki gdzie pompa daje olej do niego a on daje tyle oleju ile potrzebuje hydromotor a reszta idzie wolnym spływem do ciagnika, chodzi mi o to aby pompa nie dostawała mocno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

 Nie chodzi mi o dławienie przepływu na silnik , a o puszczanie obok silnika, to najłatwiejsze rozwiązanie.

@ZYLA  w ogóle wiesz co to podłączenie równoległe? ;)

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    706

przyznaję nie zauważyłem że piszesz o podłączeniu równoległym (wyobraż sobie że wiem co to), tylko z góry założyłem wpięcie zaworu w szereg. 

Połączenie równoległe może też nie zdać egzaminu jeśli silnik nie ma stałego obciążenia. Przy jego wzroście silnik będzie zwalniał, a gdy obciążenie będzie maleć, obroty wzrosą. Jeśli autorowi to nie przeszkadza to najtańsza opcja. Można by jeszcze dać zawór z kompensacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Wiem że to było Twoje niedopatrzenie, a to moje rozwiązanie właśnie ma za zaletę regulację siły zwijania, i to płynną.  Nie zapominaj, że na początku nawijania bęben ma małą średnicę i z czasem nawijania kolejnych warstw to się zmienia.

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Aja mam taki regulator z rozsiewacza nawozu nawet z silnikiem i wężami.. I co wy na to.

 Nie wiem na jakie to zasadzie działąło  ale chyba zwiekszął obroty i zmiejszał, wykręciłem go z dobrej sztuki sąsiada jak na złom go cieliśmy i sobie leży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
kolego pigmei czyli jak kupie ten zawór hydrauliczny dławiący jak go wpiąć w instalację aby to miało ręce i nogi mógłbyś mi to rozjaśnić jakoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
panowie a jaki silnik olejowy wybrać na olx mam dwa firmy danfosa jeden omr100 a drugi 350, który lepszy ten mniejszy czy większy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

 ten dławik był by wpięty tak, aby płynący olej miał możliwość ominięcia silnika, taki szybki szkic w paincie dla zobrazowania masz poniżej. Regulujesz tylko przepływem oleju omijającym silnik i uzyskujesz  różną siłę pracy tegoż silnika. i tak, zawór otwarty to silnik stoi bo olej  popłynie dławikiem, dławik zamkniesz to silnik pracuje pełną mocą,

Pamiętaj w tym rozwiązaniu sterujesz mocą silnika, nie obrotami,  obroty są wypadkową ilości przepływającego oleju oraz obciążenia silnika.

jak chciałbyś sterować obrotami mając ciągle pełną moc lepszy by był regulator przepływu.

Zasugerowałem dławik z jeszcze jednego powodu,  w dobrze dobranym ustawieniu będziesz mógł zwijać folię nie rwąc jej, jak sie zatrzymasz to i silnik w przeciążeniu stanie -olej będzie płynąc tylko przez dławik,szkic.JPG.ba27a1e7717f72dc5ce3287877c76455.JPG

 

Edit, wybór silnika olejowego uzależnij od obliczeń.

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
dzięki ogromne kolego:). Oznaczenia na tych silnikach to jak domniemam są obroty tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
kolego sory że nudzę ale weź mi to wytłumacz jak krowie na rowie bo się na hydraulice nie znam tak dobrze co wziąć lepiej ten większy czy mniejszy, jak domniemam ten większy ma większą siłę na obrót walka czyli pewnie pokonuje większe siły do ruszenia maszyna tak? nie orientuje się do takiej maszyny jaka wielkość jest potrzebna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    706

Wiekszy będzie miał większa siłę, ale i będzie  się duzo wolniej kręcił. 

Pytanie jakich obrotów potrzebujesz i jakiej mocy. Wydaje mi się że mniejszy starczy Ci spokojnie. Moment 19Nm do twego zastosowania to swiat i ludzie. 

Pojemność pompy w c330 wynosi około 18 cm3 zależnie jaką masz założoną. 

Pojemność silnika OMP100 100cm3

100/18=5,5

Czyli na jeden obrót silnika potrzeba 5,5 obrotów pompy. 

Przy 1600 obrotach pompy silnik uzyska około 300 obrotów/minutę. Wartosci zaokrąglone bo i tak duzo zależy od stanu pompy itd. 

O ile nie pomyliłem się. 

Edytowano przez ZYLA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Przecież ten regulator jest też dławikiem ¬¬, zaletą Twojego przykładu jest to, że przykręca się go bezpośrednio do silnika, bez dodatkowych węży i trójników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
kolego Seweryn chodzi ci o ten pierwszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
1 godzinę temu, Pigmei napisał:

Przecież ten regulator jest też dławikiem ¬¬, zaletą Twojego przykładu jest to, że przykręca się go bezpośrednio do silnika, bez dodatkowych węży i trójników.

Dla ciebie może to i to samo ale faktycznie nim nie jest. 

W sumie tak strzeliłem nie mając na myśli nic konkretnego.  Jest kilka typów regulatorów, jedne przy zmniejszaniu obrotów powodują wzrost ciśnienia przed regulatorem, inne tego nie robią a ciśnienie pomiędzy  a pompą  i  regulatorem a silnikiem jest takie samo czyli takie jakie wymusza opór na silniku i w sumie taki powinieneś założyć. 

Dławik  to prowizorka  niepotrzebnie obciąża pompę ciśnieniem, przepływ oleju  na silnik o jego obroty są uzależnione od wydajności pompy i obciążenia silnika. Czyli o jakiejkolwiek stabilności możesz zapomnieć.

Stawiał bym na ten typ.

https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/ZAWOR-REGULATOR-OBROTOW-SILNIKA-BVR1205-Z-KOMPENSACJA-GWINTY-12-PRZEPLYW-90Lmin-CISNIENIE-MAX-250bar/24093

Chociaż on może zmienić  obroty w jakimś zakresie wraz z obciążeniem.

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

 

1 godzinę temu, seweryn20 napisał:

Dławik  to prowizorka  niepotrzebnie obciąża pompę ciśnieniem, przepływ oleju  na silnik o jego obroty są uzależnione od wydajności pompy i obciążenia silnika. Czyli o jakiejkolwiek stabilności możesz zapomnieć.

Oj chyba nie doczytałeś ani nawet nie wyczytałeś z  szkicu jaki zrobiłem O.o, w moim pomyśle czy tam sugestii dławi się przepływ w bocznym obejściu omijającym silnik  nie obciążając zbędnie pompy.  Takie rozwiązanie masz do dyspozycji także w gotowym module.

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Teraz obejrzałem twój rysunek. To jest do bani olej pójdzie tam gdzie ma lżej czyli na dławik. Jeśli zmniejszy się wydajność pompy czy obciążenie silnika może się on nawet zatrzymać. Nie ma kontroli nad płynnością. Regulator obrotów nie jest drogi lepiej to zrobić jak należy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Zgadza się olej popłynie po mniejszej linii oporu, dlatego uznałem za odpowiedni  wybór dławika na taki z regulacją głównie  siły a nie  ilości obrotów. Z czasem nawijania kolejnych warstw folii na bęben będzie nawijać coraz to dłuższe odcinki / obrót przy stałej prędkości jazdy ciągnikiem,

Co do wyboru konstrukcji  i wykonania regulacji to po raz kolejny piszę,uznaję za lepsze rozwiązanie wykorzystanie gotowego modułu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Zminimalizuje upierdliwe regulacje, poprawi jakość wykonanej roboty jak by nie było i oszczędzi sobie nerwów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

 Przecież obie drogi dokładnie do tego samego prowadzą i na tej samej zasadzie  - twojej jest tylko mniej zabawy  z pierdółkam, i wężami bo to jest gotowy moduł, a wyregulować na początku pracy i tak musi, o tym w tym temacie nie raz napisałem.

 

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szop01
      Witam wszystkich forumowiczów.
      Posiadam ciągnik Renault Ares 630 125 km i ostatnio pojawił się problem.
      Po odpaleniu ciągnika z odmy olejowej i korka wlewu oleju leci coś takiego jak para wodna i jest to bezwonne.
      Jaka może być tego przyczyna?
    • Przez kamil000
      witam, potrzebuje pilnej pomocy w sprawie zetora 7211, moim problemem jest wysokie ciśnienie oleju bo wynosi ono 6,5bar na zimnym czy ciepłym silniku/przy wysokich/niskich obrotach nie ma znaczenia, ciśnienie jest cały czas w tej granicy czyli stałe. Zakładałem dwa  zegary na każdym jest to samo, zakładałem nowy zawór ten przy pompie pod misko olejową to się zmniejszyło właśnie na 6,5bar z 7bar(na starym zaworze). Wiem jednak że takie ciśnienie to na zdrowie mu nie idzie, dlatego moje pytanie co może być nie tak? dodam że takie ciśnienie w silniku mam po kapitalnym remoncie.
    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
    • Przez Manio221
      Mam pytanie znalazłem silnik do MF 2620 od kombajnu class senator typ silnika Perkins A6. 354,4 czy będzie pasował? Proszę o pomoc. Niby takie same typy silników  😉
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj