Rolniks

MF 255 nie pali po zimie

Polecane posty

Rolniks    0

Witam,

 

Szukałem odpowiedzi na forum, ale oprócz tego "co znalazłem" nadal jest problem.

 

Otóż, wczoraj po zimie pierwszy raz chciałem odpalić MF 255, założyłem akumulatorek, pozalewałem płyny..., zanim odpaliłem ojca coś pokusiło, aby przekręcić kurek (ten przy baku od paliwka) bo podobno na zimę go ruszał.

OK, start, super zapalił za pierwszym razem, pochodził 2-4 sekundy i zgasł. Pierwsze co, to przekręcanie kurka max w lewo (nawet paliwko lekko kapało), przekręcam stacyjkę - nadal nic, no to w prawo (widocznie w tą się zakręcało, bo nie kapało) też nic.

Następnie odpowietrzanie, najpierw przy pompce odpiąłem wychodzącą rurkę do filtra... złożenie, podpompowanie i nic. Dziś odkręciłem rureczkę przy filtrze paliwa, pompuję paliwo lekko idzie, zakręciłem podpompowałem i zero rezultatu.

 

Dodam, że nigdy wcześniej nie było takiego problemu.

 

Czy ktoś może mi pomóc? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

hmm a probowales pompowac paliwo ta mala reczna popka i odpalac? pamietam ze kiedys tak u kuzyna kombinowalismy, albo mala pompa od paliwa jest do wymiary chociasz tego na 100% nie wiem nie sie wypowiedza ci co bardziej sie znaja na ten temat, ale sprobuj pompowac i odpalac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

może trzeba go odpowietrzyć przy pompie wtryskowej dwie takie małe śrubki na pompie wtryskowej i przewody co idę do wtrysków - wysokiego ciśnienia i wtedy kręcić rozrusznikiem aż odpali albo przestanie iść powietrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Tak jak kolega wyżej pisał spróbuj odpalać i pompować jednocześnie pompką zasilającą, jeśli się nie uda to spróbuj na zaciąg go odpalić, przy czym wszystko dokładnie odpowietrz. Jeżeli pompka zasilająca dobrze pompuje to moze być wina pompy wtryskowej, bo te objawy są charakterystyczne dla uszkodzonej pompy wtryskowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolniks    0

Pompowałem tą małą pompką, ale nie równocześnie z odpalaniem. Czy jest sprawna, to chyba tak, bo po odkręceniu przewodu do filtra, tak waliła paliwem, że po oczach dostałem :)

 

Rozrusznik kręci, z rury wydechowej zero dymu itp. wszystko by jednak wskazywało, że może korek był przykręcony, po odpaleniu zassał to co było i... się zapowietrzył. Chyba po kawałku będzie trzeba zacząć sprawdzać cały układ dostarczania paliwa :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzrzesiek    5

Cześć. Nie wiem jak inni ale ja jak mam odpowietrzyć swojego mf255 to odkręcam zaślepkę na ostatnim wtryskiwaczu i pompuje pompka aż zacznie lecieć paliwo. Żadne zaciąganie ciągnik ma jeśli kreci odpalać ze startera. Sposób jest sprawdzony i na pewno skuteczny. Po zdemontowaniu całej swojej instalacji podczas przeglądu tylko w taki sposób odpowietrzam i zawsze odpala za pierwszym razem. Powietrze ucieka do góry prawda... ? :) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Po co się męczyć 2gi ciągnik i pociągać go trochę i odpala bez problemu, od tego kiwania to tylko palec boli i zarzyna się akumulator, tego ciągnika ja nawet nie próbuje po odpowietrzaniu palić z akumulatora, a luzowanie przewodów i takie tam, to potem przewody te ciekną i po co się męczyć :)

ps. do autora tematu, jak popracował 4 sek i zgasł to podejrzane, tzn 4 sek pracował normalnie i zdechł? jak opodietrzałeś to normalnie rzygał paliwem, tzn podawał cały czas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Zgadzam się z @Ferdek07 :) . a co do tego, jeżeli pracował normalnie i nagle zdechł, i pompa zasilająca pracuje bez zarzutu to jest wina pompy wtryskowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domin4514    0

ja mam taką wydaje mi się sensowną radę... psikaj mu samostartu w kolektor i jednocześnie kręć rozrusznikiem. To jest dobry sposób na sprawdzenie przyczyny,jeśli po niedługiej chwili nie zacznie normalnie palić to przyczyna leży w pompce paliwa, lub pompie wtryskowej albo w zapowietrzonym układzie paliwowym. Jeśli się myle proszę o poprawienie mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Wina to jest po stronie użytkownika, że tyle stał nie palony, swojego mf-a też 3 miesiące nie paliłem i teraz uszczelkę pod głowicą wypaliło, ale o dziwo po 3 miesiącach i sam z akumulatora odpalił, a w tym przypadku tylko ciąganie, ale nawet jeśli kranik od baku był zakręcony to ja wiem, zapowietrzył się pewnie mocno i tyle, bez ciągania się nie obejdzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Gadasz głupoty, jak ma dobry akumulator to musi odpalić. Tylko niech od podstaw go odpowietrzy. Wiem co mówię :)

Chyba ,że szkoda wam akumulatora to możecie go ciągać :)

 

Po wymianie filtra ojciec woli ciągać ciągnik, a ja odpowietrzam i po dłuższym kręceniu rozrusznikiem odpala.

 

Jebnię... wujas lubi mi robić psikusy i nie raz mi kranik zakręcał to klucze w dłoń chwilka roboty i odpala :)


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Aku to jeszcze mały pikuś, bo go można naładować, gorzej z rozrusznikiem. :) Niech autor tematu spróbuje go na zaciąg zapalić i tyle, jeśli nie załapie to trzeba szukać przyczyny po stronie układu zasilania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djmisiu65    0

zobacz czy w filtrach paliwa na dole nie zebrała się woda... były mrozy jakoś wię tam woda mogła wytrącić... odkręć taką plastikową nakrętkę z dołu filtra jeśli poleci ci po palcu powąchaj jeśli nic nie czujesz znaczy że woda - spuszczasz tak długo aż będzie "czuć" paliwo i próbuj, jeśli nie to odkręć rurkę paliwa która idzie od baku do pompki ręcznej i zobacz czy paliwo leci, jeśli nie dmuchnij do środka może się zatkało od jakiś zanieczyszczeń. jeśli to nie to to niestety nie mam więcej pomysłów...

 

pozdrawiam - djmisiu65

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdz dobrze filtry paliwa no bo jeśli nie idzie dym to w pompie nie ma paliwa więc jest albo mocno zapowietrzona albo coś po drodze do pompy się przypchało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Wkład filtra kilka zł kosztuje , a co rok trzeba wymieniać ,skoro teraz musi odpowietrzać to niech przy okazji wymieni ten wkład bo może jest zanieczyszczony :)

Wymień filtr, sprawdź drożność przewodów od paliwa, porządnie odpowietrz i musi odpalić. Jak boisz się o rozrusznik to na zaciąg go :)

 

Tu masz jak go odpowietrzyć :)

 

9b00a6e643233c5bm.jpg

dc360efd2d173098m.jpg


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Wymieniałeś paliwo z baku? pewnie woda sie dostała. Spuść paliwo, zmień filtry, pospuszczaj paliwo z przewodów, zalej paliwem i odpowietrz. Jak mi ładowarka stanęła z braku paliwa to nalałem paliwa podpompowałem pompką ręczną, pokręciłem rozrusznikiem i zapaliła silnik Perkins ale 4 cyl na pompie rotacyjnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Perkinsa musisz odpowietrzyc przy wtrsykiwaczach. Inaczej nie odpalisz jesli byl zapowietrzony.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolniks    0

wow ile postów, dzięki wszystkim za pomoc, napisałbym wcześniej, ale jak już odpalił to było trochę pracy :)

 

Więc, dla pewności posprawdzałem tak jak wspominałem częściami czy pompuje paliwko od samego baku do pompy (wraz z dwoma odpowietrznikami) - wszystko oki z każdego wężyka, ale nadal nie startował. Aku jeszcze dla pewności podładowany... ostateczne rozwiązanie - starter (nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania) i po kilku razach ruszył :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

paktofonikas1987 to był 2 raz jak go zapowietrzyłem z braku paliwa i w żadnym wypadku nie odkręcałem rurek przy wtryskach, filtr paliwa jak wymieniałem to to samo czy jak odstojnik czyściłem, nieodpowietrzałem wtrysków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj