Karwan91tdi

MTZ 82 Problem..

Polecane posty

Karwan91tdi    0

Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Żeby podnośnik nie opadał, musisz dać dźwignię koło siedzenia w położenie max do tyłu i podwiązać, tak niestety jest w starym typie.

Co do WOM sprawdź czy nie jest rozłączony na przełączniku 540/1000 albo zależne/niezależne.

616030831_3_1000x700_mtz-82-belarus-skrzynia-biegow-posrednia-mtz-82-czesci-czesci-do-maszyn-rolniczych_rev005.jpg.443a49baea7711b25e57ce666bab354b.jpg

5a5e6fcbd79c9_przeczanieWOM.JPG.7ae1ad210187730424e7cef6746c32ac.JPG


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Kto wymyślił. Ruskie. To byłoby nawet wygodne, tylko w mało którym mtz to działa poprawnie. Ja po zakupie swojego zdjąłem pokrywę dźwigni po prawej stronie siedzenia i skręciłem jej cięgło do końca. Teraz nie muszę jest wiązać, tylko leży w pozycji N.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

O, to jeszcze pewnie ciekawiej.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91tdi    0

Dzięki za pomoc rady się przydały ;)  Tak ze teraz tak wom działa wystarczyło przekręcenie śruby od obrotów.. a z hydraulikom dalej jest cos nie tak zrobiliśmy ze już siłownik np. pod mim ciężarem nie opuszczał ale gdy podczepi się jakoś maszynę to nie dość ze do samej góry nie chce podnieść to jeszcze i tak spływa w dół ... czyli trzeba dalej szukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Ile masz dźwigni koło kierownicy? 4? Ta dluzsza ma 4 pozycje od góry: zablokowany, neutralna, dociążanie kół i na samym dole zrzut ciśnienia, musi być w neutralnej inaczej będzie spuszczać podnośnik. Na zablokowanym nie można nic robić podnosnikiem, ale też nie opada.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Nie..w tym są 3 dźwignię i od blokady nie ma tej dźwigni... Wiem o co ci chodzi bo w starym mtz z małą kabiną to miałem a w tym z dużą tego nie ma.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
84 i duża kabina? To bez zdjęć ciężko będzie cokolwiek w nim naprawić przez internet. Jeszcze musisz sprawdzić czy cięgło regulatora się nie odpięło na tej małej dzwigience.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Albo źle rok podajesz, albo kabina zmieniana, albo po prostu ruscy kładli, co popadnie jak deski rozdzielcze, ale w to wątpię.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

mtz 550/552 duża kabina rok produkcji 1982-1992  więc bym bardziej obstawiał że kupił serie 500 i nie wie o tym albo ma dokładaną kabine

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Nie wiem jakoś muszę dojść do tego bo widać że Niemiec w nim nakombinował... A wygląda tak.. 

Messaging1510863690264.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
44 minuty temu, Karwan91 napisał:

Nie wiem jakoś muszę dojść do tego bo widać że Niemiec w nim nakombinował... A wygląda tak.. 

Messaging1510863690264.jpg

Witam kolejnego posiadacza MTZ 550/552 silnik chyba miał zmieniony 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Miajem podobny problem. Pod pokrywką tej dźwigni skręciłem jej cięgiełko na zycher. Tylko u mnie opuszczał niezależnie od ciężaru. Pokaż lewą stronę silnika i tabliczkę z silnika po prawej stronie. Będzie wiadomo co to jest.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Wypier... regulator, one w Niemczech nic nie robiły podnośnikiem, w swoim musiałem się nieźle nakombinować żeby uruchomić podnośnik, a co się okazało, że sekcja w rozdzielaczu pod kierownica odpowiadająca za podnośnik była walnięta i przepuszczała olej, może nawet od korozji...

Pisałeś na początku nie wiedząc co to za traktor naprawdę i namieszałeś nam w głowach. Jaki rocznik jest wybity (odlany) na zbiorniku hydrauliki 20cm nad rozrusznikiem? format: DD MM RR (czasami jeszcze jakas cyfra)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karwan91    0

Będę za tydzień w domu o to sprawdzę.. A tak to w papierach jest 82 i też ma tabliczkę z tyłu i wybite ma 82..... Nie wiem może była to wcześniej 50 i silnik 80 wsadził tylko.... A czym się różni 50 od 80..  To zdjęcia są przed kupnem... 

Messaging1510896467133.jpg

Messaging1510896474029.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

550 ze zmienionym silnikiem na D-240 lub D-242, ktoś nie skończył przedniego napędu. Jeżeli nie masz 4 świec w  głowicy to nie masz się czym martwić oprócz nieznanej bliżej mocy silnika. Czyli 62-82 km. W stosunku do mtz 82 nie masz reduktora i wom 1000.

Zaraz, czy w nim jest reduktor?

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Reduktor widać że ma, ale ma 'relingi' eksportowe starego typu. Te kabiny zaprojektowali w 1983 ale do masowej produkcji weszły w 1986.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj