Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AGEPOWER    1

Witam,
jestem nowy na forum. Zajmuję się od 11 lat silnikami DEUTZ. Chętnie pomogę wszystkim użytkownkom:-) Odpowiem na każde pytanie, doradzę, zdiagnozuję, naprawię.
Zapraszam do zadawania pytań.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Czym się różni deutz od same-owskich silników w sdf, układ paliwowy, czy pompotryski w deutz są wrażliwsze na kiepskie paliwo, czy nie, czy stosować asekuracyjnie czasami jakieś dodatki do paliwa jak olej mixol czy olej do pił motorowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Niewiele wiem o silnikach SAME. O silnikach DEUTZa, tych chłodzonych cieczą, mogę powiedzieć tyle, że układ paliwowy jest rzeczywiście wrażliwy na jakość paliwa. Pompy wtryskowe (bo nie są to pompowtryski, ale jednosekcyjne pompy wtryskowe) siadają dosyć często przy kiepskim paliwie. Ratunkiem jest montaż wstępnego filtra paliwa z odstojnikiem (o ile wiem starsze ciągniki tego nie miały). Jest jeden model idealnie radzący sobie z problemem. Wydłuża to znacznie żywotność pomp. A jeżeli chodzi o dodatki do paliwa to absolutnie odradzam. Nie ma takiej potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emillo1212    16

A jak to jest z schłodzeniem w tych silnikach? Chodzi mi o silniki które są chłodzone powietrzem.


Deutz is Power!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Powietrze zasysane jest przez wentylator napędzany paskiem klinowym. Dalej wentylator tłoczy je przez oblachowanie silnika na chłodnicę oleju silnikowego i na użebrowane cylindry i głowicę. Ważna sprawa - nie może brakować elementów oblachowania, bo wtedy powietrze ucieka bokiem!! Chłodnicę i cylindry należy dosyć często myć, bo nagromadzony brud zmniejsza skuteczność chłodzenia. I wtedy kłopoty gotowe;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Cena wskazuje raczej na dalekowschodnie pochodzenie:) Markowe (czyli zapewniające długi czas eksploatacji) części kosztują trochę więcej. Poproszę o podanie numeru seryjnego silnika, wtedy będę mógł sprawdzić kokretnie, jakie do tego silnika powinny być zastosowane tłoki i cylindry. Polecę też sprawdzone produkty. Adres mailowy: arek@age-power.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

zamówiłem jednak te - zadzwoniłem do nich i powiedzieli, że są one brane z firmy Federal Mogul - a firma ta z racji, że mam dobre zdanie o marce Bimet - na rynek bubli nie wypuszcza :)

 

tak czy inaczej dzięki za odpowiedź


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

User @Agepower to specjalista od starszej geberacji silników deutz, z serią 1012 czy 2012 niewiele pewnie miał styczności?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SpaceJockey    13

Witam, na ile należy ustawić luz zaworowy w silniku F4L912 ? pozdrawiam.


Public Enemy #1
Kocham Schranz i H4RdT3chN0
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Akurat znacznie więcej styczności miałem z silnikami chłodzonymi cieczą:-). Również z tymi z elektronicznym sterowaniem (EMR i EMR2 czy Common Rail). Polecam się w tej dziedzinie:-) 1012, 2012, 1013, 2013 - te silniki są opanowane;-))

 

w silnikach chłodzonych powietrzem serii 912, 913 (również turbo) zarówno zawór ssący jak i wydechowy mają identyczny luz: 0,15 mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Czy z silnikami 2012 w ciągnikach agrofarm/r3 itp 100% biodiesel są jakieś problemy, można jeździć na biodieslu i czy tak jak podaje instrukcja obsługo co roku wymiana gumowych przewodów? czy można wstawić np. przewody paliwowe z przewodów hydraulicznych?

ps. lepsze ( w sensie mniej awaryjne) popowtryski czy CR w silnikach 2012?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

jeżeli chodzi o biodiesel to nie ma większych problemów niż z normalnym ON. Rzeczywiście trzeba wymieniać co roku gumowe przewody w układzie paliwowym, ale trzeba też wziąć pod uwagę, że instrukcja obsługi przy eksploatacji na biodieselu wymaga dwukrotnie częstszych przeglądów (wymiany oleju)!!

Natomiast CR w DEUTZu w układzie paliwowym bazuje na technologii bliźniaczo podobnej do wcześniejszej wersji z pojedyńczymi pompami wtryskowymi. Wysokie ciśnienie podawane do szyny wytwarzane jest przez dwie pompy wysokociśnieniowe niemal identyczne z pompami ze starszej wersji, nota bene montowane w tym samym miejscu co pompy cylindra 1 i 2. Dochodzi za to regulator ciśnienia pomiędzy pompami, zawór EGR na układzie wydechowym i to tyle. Komplikacja nieco większa, choć awaryjność tak naprawdę zbliżona, ale nie jest najgorzej zarówno z jednym, jak i z drugim;-)Ze swojej strony polecałbym zdecydowanie układ z pojedyńczymi pompami wtryskowymi i mechanicznym regulatorem obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

Co kolega @AGEPOWER sądzi o zwiększaniu mocy w silnikach deutz? tych z common rail?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

DEUTZ nic innego nie robi niż zwiększanie mocy poprzez zmianę programu w sterowniku. Która firma produkowałaby tyle typów silników, ile różnych wariantów mocy. Sześciocylindrowy silnik 2012 z CR występuje w kilku dostępnych mocach. Oprócz tego, że wpływ na moc ma intercooler (lub jego brak), to pozostałe zmiany wprowadzane są wyłącznie oprogramowaniem (rzadko różni się turbosprężarka). Więcej mocy - droższy silnik. Zasada jest prosta. Odpowiedzialne zwiększenie mocy jest całkowicie niegroźne:-). Ale to moja osobista opinia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

masz doświadczenie z takimi sprawami? słyszałem, ze przez odpowiednie zwiększenie mocy moiżna zredukować znacząco spalanie, nie wiem czy to prawda.

zwiększenie mocy może być niegroźne dla silnika ale np już niekoniecznie dla innych podzespołów, przekładni, sprzęgieł itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

w CR tego nie robiłem. Doświadczenie mam z wcześniejszymi wersjami elektroniki (EMR2). Tam to działa bez problemu:-). W CR musiałbym spróbować, ale do tego potrzebny byłby dostęp do mocniejszej wersji, żeby skopiować program:-)

Spalanie jeżeli spadnie, to niewiele. Jeżeli chodzi o szkodliwość dla elementów napędu poza silnikiem - myślę, że również nie powinno to być groźne. Nikt nie dobiera elementów idealnie pod moc. Zawsze brany jest pod uwagę pewien zapas. Wzrost mocy o 10 - 15% na pewno niczemu nie zaszkodzi. Myślę (choć nie mam pewności), że ciągniki o mocy wyższej o 20 procent bazują na tych samych sprzęgłach, skrzyniach biegów itp, co ich mniejsi "bracia".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rom19    0

wg mnie najodpowiedniejsze byłoby zwiększenie mocy silnika do tej którą odznacza się najmocniejszy model z danej serii ciągników, nie ponad to.

czy trzeba to robić w sposób "kopiowania" czy można "ręcznie" za pomocą komputera zwiększać parametry silnika, np przez zwiększenie dawki paliwa, czy przyspieszenie wtrysku, albo zmianę kąta łopatek turbiny etc.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

Mam ciagnik DF 165 Mk3 z silnikiem BF6M1013 (dokładnie symbolu nie pamietam) w kazdym bądz razie 6 cyli 7,1l pojemnosci. przy pracy w nocy zauwazyłem ze dymi. w dzien tego nie widac, ale w nocy przy włączonych swiatłach na dachu to widac. Ciagnik ma 8,5 tys mtg zastanawiam sie nad wymiana pierścieni. mam tez problem ze spreżarka przy silniku bierze mi olej, nie duzo bo któras setke na 10-15 mtg. Zastanawiam sie nad naprawa tego podzespołu.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

jakiego koloru jest dym? może nie ma sensu wymieniać pierścieni, bo dym równie dobrze może pochodzić z paliwa (zużyte końcówki wtryskowe). Czy z silnika ubywa oleju? Może turbosprężarka? A 8,5 tysiąca godzin to jeszcze nie tragedia. Silnik powinieni wytrzymać +- 12.000 do naprawy. Trzeba byłoby najpierw sprawdzić wtryski, to znacznie mniej roboty niż wymiana pierścieni, jeśli oczywiście nie ubywa oleju.

Jak bym dostał numer seryjny silnika, to mogę coś więcej doradzić ze sprężarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Ciekaw jestem, w silniku deutz 2012 w ciągnikach df agrofarm jest z prawej strony filtr oleju dość wysoko, chyba równie wysoko z głowicą i czy jak sprawdzamy poziom oleju to należy odczekać i na zimnym silniku sprawdzać czy zaraz po zgaszeniu, bo z tego filtra spływa chyba z 1l oleju i wtedy jest ponad poziom na bagnecie, serwisanci na przeglądzie twierdzili że ma być właśnie ponad stan i odnośnie tego filtra oleju, jest wysoko z takim jakby ślimakiem w środku i od tego filtra z pod spodu idzie gumowy wężyk do misy olejowej dziwnie to jest zrobione żeby obok silnika wisiał sobie gumowy wężyk 30cm, czy zerwanie tego wężyka spowodowało by szybko "wygonienie" oleju silnikowego? Czy tam od filtra szybko przepływa olej?

No i jakie filtry poza orginalnymi deutz stosować do tych silników? mann, donaldson?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

olej nie spływa z filtra! W obudowie jest specjalny zawór, który się otwiera w momencie odkręcania filtra (wkład się unosi i olej spływa). Nie ma potrzeby nalewać oleju ponad stan. Wężyk rzeczywiście nie jest najlepszym rozwiązaniem i olej szybko by uciekł. Jeżeli chodzi o filtry - myślę, że mogę zaoferować super ceny na oryginale filtry do silnika:-) Potrzebowałbym tylko numer seryjny silnika spisany z tabliczki znamionowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

A jaki najlpeszy olej do deutz, np. akros turbo jest OK?

Co do tego wężyka od filtra do misy jakby się uszkodził, to jak już błyśnie kontrolka od ciśnienia smarowania silnika, to już z silnikiem będzie nie ciekawie? jak jest zbudowana ta chłodnica oleju, to olej zanim trafi do filtra przechodzi przez tą chłodniczkę czy to jest jakiś osobny obieg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz_142
      Witam. Kupiłem lamborghini r7.210 2008r. 
      Mam problem z przełączeniem dźwigni tw. biegi szosowe-polowe. Nie da się przełączyć. 
      Wie ktoś co jest przyczyną? Albo jak powinno się to przełączać? 
    • Przez gogo500
      Witam posiadam ciągnik Same laser 90 i nagle znikneły mi chamulce niewiem czo mam wlac prosze o pomoc
    • Przez 19seba
      Witam ,mam pytanie wie ktoś czemu nie zawsze rozłączy przedni napęd ? Włączać , włącza zawsze a nie zawsze rozłączy i słychać że wyje w czasie jazdy , kontrolka się włącza i wyłącza normalnie 
    • Przez Grzenio
      Wie ktoś może co oznacza błąd nr 85 w DF agrotronie z 2008 r.
      Może ktoś już spotkał się z tym błędem?
      Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez mpomykala
      Witam,
      Czy posiada ktoś do sprzedania instrukcję napraw do ciągnika Deutz dx4.50 lub innego modelu DX?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj