Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mirasek    13

@Arek

Jakieś 2-3 tys.km jak zajrzałem pod korek. Do dziś nic się nie rozciekło i nie rozszczelniło mimo sporego przebiegu, wbrew powszechnym urban legends :D Olej z dwusiarczkiem mam w dwóch silnikach i jednej skrzyni, faktycznie nieco wycisza pracę, przy rozruchu nie zauważyłem zmian ale na pewno polepsza warunki "zimnego startu" gdy występuje tarcie graniczne.

 

Ze znanych mi i dostępnych u nas olejów z MoS2 jest Liqui Moly Leichtlauf 10w40 do osobówek i Fuchs Titan CFE MC 5w40 lub 10w40 do floty mieszanej.

 

I teraz po przeczytaniu tego tematu wiem że TBN - odpowiada za czystość w silniku czy to jest możliwe aby olej mineralny miał taką wysoką? Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić?

Możliwe, szczególnie w olejach do ciężarówek (duże przebiegi między-przeglądowe), wspomniałem o tym wcześniej :)

 

Baza olejowa (mineralna, hydrokrakowana, półsyntetyczna czy syntetyczna) nie ma nic do własności myjących oleju! Może kiedyś, dawno temu, tak było :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    7

Hej @Ferdek07 ja za ten Akros Turbo 15w40 płacę 16 zł brutto. 22 zł to złodziejstwo!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    11

Czy uszczelka pod głowicę silnika FL913 jest taka sama jak FL912? Czy to prawda, że pasuje też uszczelka od T25 (Władimiriec)? Muszę wymienić uszczelki pod dwiema głowicami (przedmuchy) i będę potem ustawiał luz na zaworach - proszę o podpowiedź jaki ustawić luz?


Brak roboty, nadmiar kasy = popieprzone w głowie. Rolnictwo ratuje mnie przed jednym i drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tego co pamiętam to 0,2 przy silniku BF6L913T.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Jak pamiętam to nie było w 913 uszczelek pod głowicą (typowych) tylko takie pierścionki metalowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak ustawialiśmy zawory, to były uszczelki metalowo - (jakieś tworzywo). Za oryginalny komplet uszczelek pod pokrywy zaworów zapłaciliśmy około 120-130 zł. Poza tym @szczepek2 masz katalog przecież, więc możesz sprawdzić czy w silnikach 912 i 913 były takie same uszczelki pod głowicę. :D Odnośnie pasowania uszczelki od Władka, to jestem zwolennikiem robienia na częściach dedykowanych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    11

Wczoraj miałem chyba jakiś gorszy dzień (zatrzymanie myślenia). Sprawdziłem w katalogu i rzeczywiście silniki 912 (np. w DX 4.xx) i 913 (np. w moim AgroXtra 6.17) mają takie same uszczelki pod głowicami - ten sam numer katalogowy. Dzięki Bobek_Farmer. Dzisiaj tylko dokręciłem śruby na dwóch głowicach (miały lekko okopcone żeberka) i silnik przestał "szczekać". Ale to tylko tymczasowo - niedługo muszę kupić 6 kompletów uszczelek pod głowice.


Brak roboty, nadmiar kasy = popieprzone w głowie. Rolnictwo ratuje mnie przed jednym i drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leo    0

Ile oleju biorą wam silniki Deutza między zmianami oleju i co ile wymieniacie olej? Interesują mnie szczególnie te chłodzone powietrzem. Ja zmieniam co 250h i trzeba dolać 3l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@Leo czytałem o twoich problemach, nie próbowałeś zmienić olej na inny? bardzo dużo musisz dolewać max 1/3tego to maksymalna norma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leo    0

Ja problemów nie mam, ale ciągnik owszem :) . Gdzieś ucieka mu olej i trudno zlokalizować przyczynę. Zmiana oleju na gęściejszy wiele tu nie pomoże, a raczej może dać wrażenie, że wszystko jest w normie.

Ciekaw jestem ile pobierają oleju inne silniki Deutza. Słyszałem, że stare DX'y też lubiły go trochę wypić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam silnik taki jak w Agrostarze chłodzony powietrzem i nie bierze oleju wymiana co 250-300h. Zależy jaki masz, przebieg i jak traktujesz silnik. Olej jest sprawdzany regularnie i nie zauważyłem jakiegoś wzmożonego poboru. Trzeba brać uwagę, że olej, obok powietrza, to też chłodziwo, więc zawsze w tego typu silniku zużycie jest większe, niż w chłodzonym cieczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Ja problemów nie mam, ale ciągnik owszem :) . Gdzieś ucieka mu olej i trudno zlokalizować przyczynę. Zmiana oleju na gęściejszy wiele tu nie pomoże, a raczej może dać wrażenie, że wszystko jest w normie.

Ciekaw jestem ile pobierają oleju inne silniki Deutza. Słyszałem, że stare DX'y też lubiły go trochę wypić.

Zaraz tam gęstszy, olej olejowi nierówny, choć by tej samej klasy lepkości był czy właściwości myjące były takie same, nie wiem co lejesz teraz, ale spróbuj zmienić na innego producenta, poczytaj sobie różne fora motoryzacyjne, na jednym oleju silnik brał olej a na innym mniej lub wcale, może akurat aktualny olej nie lubi Twój silnik :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

@Ferdek

-odparowalność

-lepkość w temp. roboczej (ok. 100 st.C) i HTHS

-stabilność lepkościowa

 

Poprzez te parametry olej sam w sobie określa swoje ubytki w czasie eksploatacji. Stąd różnice. Reszta to silnik (wycieki, spalanie oleju). Olej nie wyremontuje silnika, to raz, dwa to że silnik może mieć pewne predyspozycje techniczne do zwiększonego poboru oleju (np. natrysk oleju na denka tłoków, itp.) i trzeba znac jego "normę" chociarz te normy wg producenta są mooocno naciągane, z dużym zapasem aby uniknąć odpowiedzialności gwarancyjnej w niektórych przypadkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

@Leo czytałem o twoich problemach, nie próbowałeś zmienić olej na inny? bardzo dużo musisz dolewać max 1/3tego to maksymalna norma

Czyli 3 litry na 250 mth to bardzo dużo :) Według mnie to jest ok i nie szukałbym dziury w całym, przecież ciągnik ma już parę ładnych lat. Druga sprawa to większe zużycie oleju w silnikach chłodzonych powietrzem w stosunku do tych chłodzonych cieczą jest sprawą normalną.

Sam mam dx 3.70 i mam podobną konsumpcję oleju. Co ciekawe francuska instrukcja obsługi przewiduje wymianę oleju w silniku w zależności od klasy oleju :) :

dla oleju CC-250mth

dla oleju CD-500mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucek157    0

Witam , posiadam agrostara 6.61 z 90r ,145KM, jaki olej moge zastosować w tym silniku ? napewno 15w40 ale może jakiś konkretna marke polecicie , i jaki olej do skrzyni biegów ?, aha jeszcze mam pytanie odnośnie pompy paliwa , mam takie wrażenie że zawiesza sie na wolnych obrotach tzn wolne obroty ma rzędu 8-9 tyś , czasem zejdzie do 7 , co to może być ? regulator obrotów zaczyna niedomagać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

ha ha to wolne obroty to masz silnik od F1 chyba he he

jak już to 800-900 obr :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

olej nie spływa z filtra! W obudowie jest specjalny zawór, który się otwiera w momencie odkręcania filtra (wkład się unosi i olej spływa). Nie ma potrzeby nalewać oleju ponad stan. Wężyk rzeczywiście nie jest najlepszym rozwiązaniem i olej szybko by uciekł. Jeżeli chodzi o filtry - myślę, że mogę zaoferować super ceny na oryginale filtry do silnika:-) Potrzebowałbym tylko numer seryjny silnika spisany z tabliczki znamionowej.

User @Agpower chyba już do Nas nie zagląda :lol:

Właśnie wymianiłem filtr i faktycznie jest tam ten zaworek i po odkręceniu filtra spłyneło jeszcze z 0,5l oleju, ale ten zaworek jest właśnie na kroćcu na którym jest osadzony ten gumowy wężyk, więc jeśli ten zaworek faktycznie spełnia swoje zadanie, to chyba nawet po zerwaniu tego wężyka olej nie powinien wycieknąć tym wężykiem nawet podczas pracy silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Czyli 3 litry na 250 mth to bardzo dużo laugh.gif Według mnie to jest ok i nie szukałbym dziury w całym, przecież ciągnik ma już parę ładnych lat. Druga sprawa to większe zużycie oleju w silnikach chłodzonych powietrzem w stosunku do tych chłodzonych cieczą jest sprawą normalną.

Sam mam dx 3.70 i mam podobną konsumpcję oleju. Co ciekawe francuska instrukcja obsługi przewiduje wymianę oleju w silniku w zależności od klasy oleju ohmy.gif :

dla oleju CC-250mth

dla oleju CD-500mth

 

Aż usiadłem-Twoim zdaniem 3 l na 250 mth to nie jest dużo ?A wyobrażasz sobie ciągnik w którym od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

Do jaro

3 litry na 250 mth to naprawdę niedużo. Co do drugiego pytania, owszem wyobrażam sobie taki ciągnik..., ale czy mówimy o ciągniku ponad dwudziestoletnim z nalotem pod 10 000 mth?

Druga sprawa-jak się ma koszt tych dodatkowych 3 litrów oleju względem kosztu remontu generalnego silnika.

Trzecia sprawa-silniki chłodzone powietrzem mają wyraźnie większe zużycie oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deutz611    0

Posiadam DF Agrostara 6.11 licznik wskazuje obecnie prawie 9 tys.h., dla tego mówię że licznik wskazuje ze względu na fakt iż nie mam pewności czy to prawdziwy przebieg, maszyna sprowadzona zagranica jakieś czas temu....

 

1)Jaki olej do tego silnika (takiego przebiegu) najlepiej zastosować ?

2) Jakie ciśnienie powinny utrzymywać końcówki wtryskiwaczy dla optymalnej pracy silnika (ciśnienie do otwarcia końcówek wtryskiwaczy)?

3) Czy dym wydostający się lewej strony z rurki (najprawdopodobniej odpowietrzenie skrzyni korbowej) to normalna sprawa dla tego silnika? Oczywiście po rozgrzaniu i paru godzinach pracy, kolor dymu-jasny.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

 

PS. Nie wiem czy ktoś zauważył ale masz specjalista od silnika tego producenta się już nie udziela, a chciałbym zauważyć że zaczął ciekawie i rzeczowo pisać. Bez zbędnego.. "słyszałem...", "mój sąsiad mówił...", albo jeszcze "szwagier wujka syn teściowej powiedział, że...", ale mniejsza o to...

Z tego co widziałem to koleś chciał odpowiadać na pytania, a nie pierdzielić jak potłuczony o pierdołach i nikomu nie potrzebnych sporach..więc jak masz pytanie to zadawaj!!!

Jeszcze jedno..do osoby zarządzającej tym tematem: jak widzisz że koleś zaczyna sprowadzać wątek do innej marki nie mającej nic wspólnego z DF to ostrzeżenie i usuwaj pierdoły!!!

To tak jakby porównać mercedesa i "malucha"...wiadomo, że i tym i tym się pojedzie...ale to nie ta liga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Do jaro

3 litry na 250 mth to naprawdę niedużo. Co do drugiego pytania, owszem wyobrażam sobie taki ciągnik..., ale czy mówimy o ciągniku ponad dwudziestoletnim z nalotem pod 10 000 mth?

Druga sprawa-jak się ma koszt tych dodatkowych 3 litrów oleju względem kosztu remontu generalnego silnika.

Trzecia sprawa-silniki chłodzone powietrzem mają wyraźnie większe zużycie oleju.

@Leo od nowości ma taki problem z agroplusem i takie zużycie oleju!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@volf-tak jak napisał @ferdek-chodziło o ciągnik praktycznie nowy-ze swojej strony mogę tylko powiedzieć że mam Zetora 7211 z przebiegiem ponad 10000 mth i ponad dwudziestoletniego i od wymiany do wymiany dolewam (albo i nie biggrin.gif ) około 1/4 litra oleju (faktem jest że od prawie pięciu lat nie chodzi w najcięższych pracach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandi    0

Witam,

jestem nowy na forum. Zajmuję się od 11 lat silnikami DEUTZ. Chętnie pomogę wszystkim użytkownkom:-) Odpowiem na każde pytanie, doradzę, zdiagnozuję, naprawię.

Zapraszam do zadawania pytań.

 

www.age-power.pl

DEUTZ - CZĘŚCI, SILNIKI, SERWIS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Aż usiadłem-Twoim zdaniem 3 l na 250 mth to nie jest dużo ?A wyobrażasz sobie ciągnik w którym od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać oleju ?

Jak miałem starego JD 430 (kombajn zbożowy) to silnik nic nie brał oleju nic!!! ani kropelki ..... aż w końcu.. się zatarł :D:) coś mu się stało i wypił cały olej a nikomu do głowy nie przyszło sprawdzić stanu oleju w trakcie sezonu .


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj