Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
brzozak2    241

mi sie zawsze wydawalo troche inaczej ;)

bialy - woda

czarny - paliwo

niebieski - olej

tak generalizujac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

w zasadzie w dieslu czarny dym przy zwiększaniu obrotów i dużym obciążeniu (oczywiście w nie dużej ilości) to normalne.

Czarny, to tak jak pisze kolega brzozak2: układ zasilania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Z tymi kolorami to różnie bywa, niebieski to olej ale również lejące wtryskiwacze....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

do tej pory przy lejacych wtryskach spotkalem sie tylko z czarnym dymem, mocno czarnym i duzo go ;)

 

przy turbo moze byc czasem jakas watpliwosc, ale to zalezy co ukleknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

wracając do tematu olei to ja już nic nie rozumiem, @AGEPOWER napisał że akros turbo to olej API-CF, no to poszedłem do garażu zerwałem naklejkę z bańki akrosa i tam jest tak:

SAE 15W40 . ACEA E7/E5/E3 . API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF no i reszta to dopuszczenia no i poniżej

CODE 2255 5015 a na stronie seleni CODE 2253 to w końcu ten akros turbo to jest api CF czy CI?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

CI no fajnie jak płące 22zł/l to powinien być CI, ale dlaczego na stronach internetowych podają kod oleju code 2253, a na mojej bańce jest code 2255, na niemieckiej stronie seleni jest coś tam pogmatwane (słabo po niemiecku rozumuje) ale że ten code 2253 to z 2005r a obecny to code 2255????

te oleje seleni niby made in italy na bańce to rozlewane we włoszech czy u nas są paskudzone?

znalazłem na włoskiej stronie tak jak ma być ;)

http://www.flitalia.it/it/agricoltura/akros/component/option,com_dspcatprod/Itemid,25/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

w moim DFie w nocy jak włącze swiatła na dachu to też widać jakiś dym w sumie to chyba silniki bez FAP tak mają wkońcu to diesel,sam sie zastanawiałem czy coś jest nie tak ale w prawie nowej koparce JCB też tak jest i nawet w NH7060 to znaczy że tak ma być,bo w dzień to tylko dama widać jak sie gazu da albo szybko rewers włączy,takie jest moje spostrzeżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

E na światłach to i cień może bardziej padać niż tego dymu tam jest, a mój np. jak robie w nocy jak rosa pada śmierdzą spaliny parafiną jak znicze w zaduszki na cmentarzu, czy to znaczy że kiepskie paliwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

API CI-4 to nie za dobry olej jak teraz mam API-CF, w ogóle czy o poceniu się o którym wyżej wspomniane w związku ze zmianą na półsyntetyk to decyduje tylko te API, czy inne walory półsyntetyków, API-CH-4 byłby wystarczający do dojca z turbem- tak?

Decyduje stan silnika. Nie wiem czy API określa minimalne TBN oleju (liczba zasadowa), generalnie zależy to od konkretnego oleju, im większy TBN tym większa moc myjąca i neutralizująca, co przekłada się na możliwość wydłużenia okresu między wymianami, gdyż taki olej może zneutralizować więcej kwaśnych produktów spalania oraz dłużej zmywać i utrzymać w zawiesinie produkty utleniania i inne zanieczyszczenia w oleju.

 

Baza olejowa (mineralna, hydrokrakowana, półsyntetyczna czy syntetyczna) nie ma nic do własności myjących oleju! Może kiedyś, dawno temu, tak było ;) Warto sobie zapamiętać że jak silnik ma wycieki to nie jest temu winien olej tylko niesprawne, przegrzane uszczelniania :) Niezbyt wiekowemu motorowi nic takiego nie grozi, co by mu nie wlać.

 

Może jakiś przykład z podwórka, tak mniej więcej wyglądał w środku diesel marki toyota jeżdżący na minerale Elf 15w40 (19 zł/l) - http://img130.imageshack.us/img130/4711/p1020639l.jpg

...a tak po przejściu na półsyntetyk Liqui Moly 10w40 z MoS2 (30 zł/l) - http://img717.imageshack.us/img717/1746/p1020740.jpg

Jakieś pytania? :)

 

Olej na słabej mineralnej bazie ma generalnie największą tendencje do robienia syfu w silniku, z tego powodu że przy przeciążeniach termicznych mówiąc prosto ulega rozpadowi. Jeszcze kwestia lepkości - po ostatniej zimie nie chce mieć nic wyżej niż 10W w silniku, chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@mirasek dla usystematyzowania poproszę o wyjasnienie wlasnosci myjace, a robienie syfu. jak to jest z nimi i z cala szczelnoscia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pirell    0

Ja mam pytanie trochę z innej beczki. Jak wiadomo silniki przy dużej wilgotności powietrza mniej spalają i do tego są mocniejsze, kiedyś widziałem starego merolka ze skraplaczem wody bezpośrednio do kolektora powietrza (moc wzrosła a spalanie spadło) zastanawiam się czy w moim zetorku takiego czegoś nie zrobić co wy o tym sądzicie czy przyrost mocy i spadek spalanie jest na tyle duży by warto było się w to bawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@Mirasek i jakie API miał ten elf, a jakie Liqiu Moly, co się okazało Akros Turbo 15w40 kilka lat temu zmienił API z CF na CI, również wielu innych producentów shell, mobil delvac i innni te same produkty sprzedawali kilka lat temu w dużo niższej klasie API, czy to nie jest bardziej chwyt marketingowy niż faktyczne poprawienie właściwości myjących tzn wydłużenie żywotności itd?

W starych instrukcjach obsługi do starych pojazdów dużo jest o płukaniu silnika, tzn jakiś tam środek zalać przejechać kilkadziesiąt km spuścić to i dopiero zalać zwykły olej, więc jeśli przed laty zalecano tylko mycie silnika i jazdę na zwykłym oleju CC czy coś takiego to dlaczego teraz tak zalecane są te oleje o bardzo dużych właściwościach myjących?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Niby tak, kiedyś liczyły się MTG teraz te mtg to godziny zegarowe, mnie zastanawia tylko jedna sprawa, jak taka c 330 czy każdy inny ursus pracuje na superolach CC lub c 330 nawet na CB i nic się z tymi silnikami nie dzieje, fakt trochę mniej wytrzymają niż zachodnie, ale długie lata pracują w końcu taki u1634 też jest obciążony a na superolu może pracować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

@mirasek dla usystematyzowania poproszę o wyjasnienie wlasnosci myjace, a robienie syfu. jak to jest z nimi i z cala szczelnoscia.

Może zacznę od tego że oblepiony w środku nagarem i szlamami silnik gorzej odprowadza ciepło, spada sprawność, przegrzewają się uszczelnienia, potrafią zapiekać się pierścienie, brudne zaworki przelewowe nie działają poprawnie, pogarsza się cyrkulacja oleju w magistrali, itp. - to tak żeby było wiadomo o co tyle krzyku z tą czystością ;)

 

Robienie syfu a własności myjące to jakby dwie różne sprawy. Może taka alegoria :) Jest przyjęcie i mamy 4 sytuacje:

1. -goście to wyjątkowe fleje a na zapleczu jest tylko mała butelka płynu do naczyń

2. -goście mało brudzą a na zapleczu mała butelka płynu

3. -goście to fleje i jest duża butelka płynu

4. -goście mało brudzą i duża butelka :)

 

W sytuacji 1. mamy syf i gospodyni gorzko płacze, w 4. mamy ładnie pozmywane, w sytuacjach 2. i 3. wiele zależy jak długo goście jedli, czy wyrobimy z płynem bo może zostać trochę brudnych naczyń :)

 

Co do wycieków to jest różnie, sam olej też zawsze oddziałuje na uszczelki w pewnym zakresie (są wytyczne w normach ACEA), jak ma mniejszą lepkość po rozgrzaniu to i większą tendencje do przesączania, resztę robi stan uszczelek.

 

@Mirasek i jakie API miał ten elf, a jakie Liqiu Moly, co się okazało Akros Turbo 15w40 kilka lat temu zmienił API z CF na CI, również wielu innych producentów shell, mobil delvac i innni te same produkty sprzedawali kilka lat temu w dużo niższej klasie API, czy to nie jest bardziej chwyt marketingowy niż faktyczne poprawienie właściwości myjących tzn wydłużenie żywotności itd?

Oba oleje miały (dla diesla) API CF / ACEA B3, różnica wynika zapewne z lepszego pakietu dodatków myjących i lepszej bazy olejowej. Jeszcze w tamtym roku CF miały wszystkie bardziej popularne oleje do osobówek, a do końca tego roku API wycofuje CF i jeśli producent nie poprawi oleju o klasę wyżej to traci to oznaczenie. Nie powinno się ignorować klasyfikacji ACEA bo ogólnie jest bardziej wymagająca niż API, dla dużych silników diesla jest to ACEA E z cyferką.

 

W starych instrukcjach obsługi do starych pojazdów dużo jest o płukaniu silnika, tzn jakiś tam środek zalać przejechać kilkadziesiąt km spuścić to i dopiero zalać zwykły olej, więc jeśli przed laty zalecano tylko mycie silnika i jazdę na zwykłym oleju CC czy coś takiego to dlaczego teraz tak zalecane są te oleje o bardzo dużych właściwościach myjących?

Klasa jakościowa to nie tylko własności myjące ale także szereg innych takich jak odporność na ścinanie, odporność na pienienie, odparowalność, stabilność lepkościowa, itd. ogólnie wiele rzeczy mających wpływ na sprawność i żywotność silnika.

 

A że C330 chodzi kilka tys.mth na superolu CC... stary wolnossący diesel o pojemności 2 l. mocy 30KM to nie nowy turbodoładowany Deutz na pompowtryskach który jest 2x tak wysilony i oczekuje się że zrobi tych mth kilkanaście tys. :) Dzisiaj też można kupić płukanki do silnika, tylko po co jak można lać lepszy olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maverickt4    4

Po zapoznaniu się z tym tematem chyba całkiem zgłupiałem i nie wiedziałem jaki mam olej w silniku. Po niedużej lekturze o olejach i tych wszystkich klasach lepkości, specyfikacjach API i ACEA zacząłem poszukiwać na necie tych wszystkich wartości dla olejów.

I znalazłem na początek dla Akros Turbo 15W-40 (bo sam takiego używam):

specyfikacja API - CF (na rok 2004) obecnie na bańce oleju pisze CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF

ACEA - E3(na rok 2004) obecnie E7/E5/E3

TBN - 14,5 obecnie nie wiem ile wynosi bo krótko szukałem,

 

i dla Mobil Delvec MX 15W-40:

API - CH-4/CG-4/CF-4/CF

ACEA - E5/E3/B4/B3/A3

TBN - 10,6

 

I teraz po przeczytaniu tego tematu wiem że TBN - odpowiada za czystość w silniku czy to jest możliwe aby olej mineralny miał taką wysoką? Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić?

 

Dla porównania jeszcze na szybko znalazłem TBN dla Mobil Delvec MX Extra 10W-40 i wynosi 11.4.

 

Teraz mam chyba już za dużo informacji jak dla mnie na temat olejów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maverickt4    4

Rzeczywiście tam jest TBN - 11, a ja mam podobną rozpiskę tylko w języku angielskim i wszystkie pozostałe pozycje są identyczne tylko to TBN się nie zgadza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Nie wiem ile w tym prawdy, ale zmiany oleju co wymianę inny olej jest dużo bardziej szkodliwe dla silnika niż jazda na tym samym oleju niższej klasy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nie wydaje mi sie to prawda :D

 

istotnie jesli juz sie zdecydujemy na jakis olej to nie ma sensu zmieniac go na innego producenta o tych samych wlasciwosciach, bo jest np. 2 zl tanszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Odnośnie poruktów selenia (akros turbo) nie mam porównania co z tym akrosem, ale kiedyś kupiłem przeceniony olej w tesco VS, zalałem to do starego samochodu benzyniaka z ręcznym ssaniem (modelu nie wymienię) i o ile dotychczas jeździłem na orlenach/lotosach mineralnych to po zalaniu VS-a problem z dławieniem się zimnego silnika znikł, pod opaleniu można było zamknąć ssanie i normalnie jechać (wcześniej na pół ssaniu jazda aż się rozgrzeje itd nigdy bym nie pomyślał że to od oleju) lżej odpalał i silnik przestał się pocić, potem zmieniłem na półsynetyk z orlenu i dopiero z tym półsyntykiem jazda była porównywalna co z mineralnym VS-em, więc mam dobre zdanie o włoskich olejach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@ mirasek

Po jakim przebiegu ten liqui moly tak wyczyścił silnik? Słyszałem też, że ten olej z dwusiarczkiem odrobinę wycisza silnika i ułatwia rozruch?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj