Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AGEPOWER    1

czy to jest silnik z Common Rail? jakie jest dokładnie oznaczenie typu? Mogę podrzucić na e-maila więcej szczegółowych informacji dotyczących doboru oleju, tylko muszę znać dokładnie typ (chodzi głównie o odpowietrzenie skrzyni korbowej - czy jest otwarte, czy zamknięte i czy jest CR czy starszy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

do tego silnika polecałbym olej półsyntetyczny 10W40. Bez wskazywania żadnej konkretnej marki (byle nie TURDUS - mam złe doświadczenia). DEUTZ wymaga tylko, żeby olej wg klasyfikacji API miał oznaczenie CH, CI lub CJ (nie niżej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

jeśli już kilka lat jest zalewany akrosem turbo 15w40 to zmiana na innego producenta na syntetyczny nie jest szkodliwa? No i 10w40 jest dużo produktów na rynku co wybrać?

ps. jakie płyny chłodzące czy może być petrygo lub inny tańszy płyn tylko częściej zmieniany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

jakiego koloru jest dym? może nie ma sensu wymieniać pierścieni, bo dym równie dobrze może pochodzić z paliwa (zużyte końcówki wtryskowe). Czy z silnika ubywa oleju? Może turbosprężarka? A 8,5 tysiąca godzin to jeszcze nie tragedia. Silnik powinieni wytrzymać +- 12.000 do naprawy. Trzeba byłoby najpierw sprawdzić wtryski, to znacznie mniej roboty niż wymiana pierścieni, jeśli oczywiście nie ubywa oleju.

Jak bym dostał numer seryjny silnika, to mogę coś więcej doradzić ze sprężarką.

dym jest koloru białego. w dzien wogóle tego nie widac. Co do spreżarki wiem ze jest "trafiona bo w butli zbiera mi sie olej. wiem ze jest ona firmy WABCO znalazłem numery w ich katalogu koszt naprawy(tłok + pierscienie )ok 700zł


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

jeśli już kilka lat jest zalewany akrosem turbo 15w40 to zmiana na innego producenta na syntetyczny nie jest szkodliwa? No i 10w40 jest dużo produktów na rynku co wybrać?

ps. jakie płyny chłodzące czy może być petrygo lub inny tańszy płyn tylko częściej zmieniany?

ten akros ma specyfikację API CF. To jest najgorszy olej, jaki można stosować do tego typu silnika, a na dodatek należy go wymieniać co 250 godzin. Dobry półsyntetyk (API CG, CH, CI, CJ) 10W40 można wymieniać co 500 godzin. Chyba w związku z tym nie opłaci się stosować taniego oleju. Polecam MOBIL DELVAC, SHELL RIMULA.

 

Płyn też wymienia sięco 2 lata, więc nie ma sensu ryzykować tanich marek. PETRYGO to minimum.

 

dym jest koloru białego. w dzien wogóle tego nie widac. Co do spreżarki wiem ze jest "trafiona bo w butli zbiera mi sie olej. wiem ze jest ona firmy WABCO znalazłem numery w ich katalogu koszt naprawy(tłok + pierscienie )ok 700zł

proponuję sprawdzić wtryskiwacze i ciśnienie sprężania w cylindrach. Sprężarka może wysysać olej z silnika poprzez odmę. Jak jest zanieczyszczony filtr powietrza, task się dzieje. Odpowietrzenie skrzyni wchodzi do kolanka przed turbo i tam też zasysa sprężarka powietrza. Stąd może się przedostawać olej do kompresora, zwłaszcza przy brudnym filtrze. Przwidłowe ciśnieni sprężania dla tego silnika 32-38 bar na zimno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

RIMULA ale która R3 czy R4? Bo ja właśnie leje Rimule ale do Deutz'ów chłochodzych powietrzem 913 i 912.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

RIMULA ale która R3 czy R4? Bo ja właśnie leje Rimule ale do Deutz'ów chłochodzych powietrzem 913 i 912.

R3 jest wystarczająco dobra. R4 to raczej samochodówka, do fitrów sadzy i katalizatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Oki dzięki. Ten olej to już kilka dobrych lat stosuje, może z 10 nawet będzie. A wymiana co ile bo robimy co 250-300h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGEPOWER    1

Oki dzięki. Ten olej to już kilka dobrych lat stosuje, może z 10 nawet będzie. A wymiana co ile bo robimy co 250-300h.

250 - 300 godzin dla silnika chłodzonego powietrzem to w sam raz :) . tak trzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon1804    10

A co powiesz o oleju Mobil 1 5w50 API SM/SL/SJ/CF ACEA A3/B3 ACEA A3/B4 Ja mam taki olej zalany w moim perkinsie od nowości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

he, żeby to ten akros turbo 15w40 był tani 22zł/litr!!! czy po 800mtg można zmienić olej z tego 15w40 akrosa na jakiś 10w40? serwisant nie polecał mi takich zmian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
powsinoga    0

ten akros ma specyfikację API CF. To jest najgorszy olej, jaki można stosować do tego typu silnika, a na dodatek należy go wymieniać co 250 godzin. Dobry półsyntetyk (API CG, CH, CI, CJ) 10W40 można wymieniać co 500 godzin. Chyba w związku z tym nie opłaci się stosować taniego oleju. Polecam MOBIL DELVAC, SHELL RIMULA.

 

Płyn też wymienia sięco 2 lata, więc nie ma sensu ryzykować tanich marek. PETRYGO to minimum.

 

 

proponuję sprawdzić wtryskiwacze i ciśnienie sprężania w cylindrach. Sprężarka może wysysać olej z silnika poprzez odmę. Jak jest zanieczyszczony filtr powietrza, task się dzieje. Odpowietrzenie skrzyni wchodzi do kolanka przed turbo i tam też zasysa sprężarka powietrza. Stąd może się przedostawać olej do kompresora, zwłaszcza przy brudnym filtrze. Przwidłowe ciśnieni sprężania dla tego silnika 32-38 bar na zimno.

500 mtg przy polskim zaśiarczonym paliwie czy to nie za dużo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

czy po 800mtg można zmienić olej z tego 15w40 akrosa na jakiś 10w40? serwisant nie polecał mi takich zmian

mozna. jedyne co moze sie zdarzyc to, ze zacznie sie pocic, wtedy albo bedziesz musial zlikwidowac przecieki, albo znow wrocic do mineralnego.

 

natomiast sensownosc stosowania syntetycznych czy polsyntetycznych olei w maszynach, ktore pracuja w wysokim stopniu zabrudzenia jest dosc marna. lepiej czesciej zmieniac olej niz lac lepszy (tzn drozszy). na zime oplaca sie zalac lepszym olejem, jesli codziennie uzywasz ciagnika.

A co powiesz o oleju Mobil 1 5w50 API SM/SL/SJ/CF ACEA A3/B3 ACEA A3/B4 Ja mam taki olej zalany w moim perkinsie od nowości.

kurde w samochodzie mam slabszy olej.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@luk2782

U mnie jest to samo. W nocy widać biały dym. Turbo (Schwitzer) już regenerowałem i oleju jak narazie nie ubywa. Ale lekkie dymienie pozostało. Myslę, że jednak trzeba by zajrzeć do wtryskiwaczy...

 

 

Co do Turdusa to połowa maszyn budowlanych i z 1/3 ciężarówek w Polsce na nim jeździ i nie słyszałem aby nikt narzekał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@Arek ciezko uslyszec narzekania, bo ewentualne szkody, ktore moglby przyniesc turdus w porownaniu do np. castrola beda widoczne po 10 latach uzytkowania, wiec nikt nie jest w stanie w sumie tego sprawdzic :)

natomiast podstawa to czesta zmiana oleju i to zapewni prawidlowa ochrone.

 

pamietam jednak, ze reklama castrola edge (kuzaj w niej wystepowal) nie byla calkowita bujda i zostaly przeprowadzone badania w ekstremalnych warunkach. rzeczywiscie edge spisal sie lepiej od swoich konkurentow, bez unikalnej formuly, takze moze cos w tym byc, ale nie ma co swirowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@Brzozak, więc jeśli mój ciągnik całą zimę stoi nie używany, ale za to w sezonie jest często użytkowany na "krótkie podjazdy" to sensowność stosowania 10w40 nie jest aż tak duża, no i jeśli ma to się pocić czy cieknąć to tym bardziej, no ale konkretnie, bo nie mogę się patrzeć na tego akrosa turbo 15w40 za jedyne 22zł/l za zwykły olej, no to JAKI olej polecanie do lambo r3 15w40, to ten shell rimula, czy co innego na prawde dobrego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Rimule masz prawie połowe tańszą, za 20L chcą 250zł na allegro. Ja go stosuje jak pisałem od 10 lat w silnikach Deutz'a, w ładowarce gdzie Perkins też go lałem. I nienarzekam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

shell rimula R3 X 15w40 tak, to mobil delvac dokładnie tyle co shell :) (który lepszy? :) )

 

ps. skoro już o olejach, to kto mi powie czym różni się ten mobil devac do mobila super M, czy shell rimula od shell helix super diesel, ceny podobne wszystkei do diesla 15w40 więc czym się różnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Rimula jest do maszyn budowlanych i rolniczych ogólnie przemysłu, helix super diesel jest do samochodów osobowych wg strony Shella.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
http://www.lubrico.pl/files/R%20RIM.pdf To teraz shell powprowadzał nowe nazwy, po staremu to interesuje mnie kwestia czy styknie ten R3 czy R4 oraz czy R4 (nowa nazwa Rimula Super) API CI-4 to nie za dobry olej jak teraz mam API-CF, w ogóle czy o poceniu się o którym wyżej wspomniane w związku ze zmianą na półsyntetyk to decyduje tylko te API, czy inne walory półsyntetyków, API-CH-4 byłby wystarczający do dojca z turbem- tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@brzozak2

Dobry olej w wysilonym silniku to podstawa. Ale akurat turdus zwłaszcza powertec to bardzo dobry olej i niczym się nie różni poza nazwą od zachodnich olei o takiej samej specyfikacji. Znam osoby, które robią koparkami po blisko 1500mth rocznie koparkami i po 100kkm rocznie ciężarówkami i od wielu lat używają turdusa i silniki mają w bardzo dobrym stanie.

 

@Ferdek07

W nowym silni nie ma co się obawiać pojawienia wycieków po zmianie oleju.

 

 

 

Btw. jaki powinien być luz zaworowy w BF6M1013C ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

A co powiesz o oleju Mobil 1 5w50 API SM/SL/SJ/CF ACEA A3/B3 ACEA A3/B4 Ja mam taki olej zalany w moim perkinsie od nowości.

http://www.forumbrzeg.pl/ppadd/viewtopic.php?t=14976

Markowe oleje to duże ryzyko trafienia podróbki, szczególnie jak się tanio kupuje na allegro, może i najlepszy ten turdus, przynajmniej tego nikt nie podrabia he he (chyba nie podrabia ;) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Kolego Ferdek wybierz się do Chełma do ExOil tam mają bardzo duży wybór olejów, ja np kupowałem u nich oleje Total, te same które sprzedaje Korbanek i zalewa do Fendta i MF-a. Maja tam i mineralne i półsyntetyki, mogą tez dobrać zamienniki filtrów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj