Polecane posty

lukasz88    2

witam. Panowie gdzie zamontować podgrzewacz silnika w modelu deutz fahr agrotron 135 (oznaczenie silnika BF6M 1013E)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że po prawej stronie  siedząc w ciągniku na dole pod pompką wstępną jest zaślepka na dwie śrubki dość inteligentnie rozwiązane jak na dzisiejsze maszyny i na doutz , ale po co tam grzałka jak piszą na forum że do -15 to nawet świece nie są  potrzebne ma palić bez problemu ,

teraz bardziej poważnie mój 1012 w tym roku przy -18 zapalił oczywiście ze świecami bez większego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Do tego silnika jest dostępne fabryczne podgrzewanie. Grzałka wykładana w wymiennik ciepła. Można też wstawić w mały obieg grzałkę z pompą wody, są takie zestawy uniwersalne. Można też przyklejić matę magnetyczną do miski olejowej grzejącą olej w misce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nismo    7

w którym roku Deutz Fahr zakończył produkcję silników chłodzonych?i jaki model był ostatni z tym silnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Nigdy nie zakończył. Silniki chłodzone są do tej pory ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nismo    7

to zdawało mi się że już w traktorach nie montują tego typu silników z uwagi na emisje spalin a tu jednak się myliłem, a może byś podał w jakich modelach stosują je

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Nie tyle emisję spalin co hałas, chodzi Ci o chłodzenie powietrzem domyślam się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Silniki 912/913 zabiła emisja spalin. Ich następcą to 914.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nismo    7

tak chodziło mi o silniki chłodzone powietrzem,tylko szkoda że tak mało producentów traktorów poszło tą drogą i nie rozpowszechnił się ten rodzaj chłodzenia, 

a ten 914 to w czym był montowany? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

W traktorach nie widziałem. Z resztą jakie to ma znaczenie silnik to silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nismo    7

silniki chłodzone powietrzem nie były tańsze w produkcji?chyba gdzieś czytałem na ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest chłodzony powietrzem to jest problem z pobraniem np.centralnego ogrzewania do kabiny trzeba kąbinować z olejem ogólnie to były bardzo dobre motory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Wadą jest też nierównomierne zużycie cylindrów, pierwszy miał najlepsze chłodzenie a ostatni najsłabsze, eicher stosował na każdy cylinder oddzielne chłodzenie . Ale to bardziej w kombajnach odczuwalne przy dużym zapyleniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Problemu z ogrzewaniem żadnego nie było z racji tego ze jest chłodnica oleju od której jest odprowadzana temperatura również przez olej na chłodniczkę do kabiny czyli tak samo jak w wielu innych przypadkach chłodzonych płynem. Co do nierównomiernego zużycia się cylindrów można polemizować z racji tego że ten efekt występuje również w silnikach chłodzonych  cieczą z racji tego że najchłodniejszy płyn dopływa na na pierwszy cylinder od chłodnicy ogrzewając się dociera do ostatniego i ponownie wraca na wymiennik ciepła. Po wielu naprawach różnych silników mogę stwierdzić że wszystko zależy od tego jak kto dba o sprawność układu chłodzenia niezależnie czy jest to chłodzenie cieczą czy powietrzem.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

silniki chłodzone powietrzem nie były tańsze w produkcji?chyba gdzieś czytałem na ten temat

 Ceny podobne nawet większe dla chłodzonych powietrzem 

Jeśli jest chłodzony powietrzem to jest problem z pobraniem np.centralnego ogrzewania do kabiny trzeba kąbinować z olejem ogólnie to były bardzo dobre motory.

Jasne kompilator niesamowity. Dla wody potrzeba tylko krucców,przewodów, zaworu i nagrzewnicy. A dla oleju aż krucców,przewodów, zaworu i nagrzewnicy. Że już nie wspomnę o wersjach fabrycznie dla malkontentów wyposażonych w wymiennik ciepła olej/woda. Właśnie po to by myśleli że mają silnik chłodzonych wodą. Nie wspomnę o możliwości nagrzania kabiny ciepłym powietrzem od silnika. Co było dość popularne w niektórych zastosowaniach do lat 80  

Wadą jest też nierównomierne zużycie cylindrów, pierwszy miał najlepsze chłodzenie a ostatni najsłabsze, eicher stosował na każdy cylinder oddzielne chłodzenie . Ale to bardziej w kombajnach odczuwalne przy dużym zapyleniu

Pierwszy wcale nie miał najlepszego chłodzenia, a ostatni najgorszego. Spujrz na rozkład temperatur i to gdzie są wkręcone czujniki temperatury. W Deutz-u masz kierownicę powietrza pomiędzy cylindrami więc różnica temperatur pomiędzy cylindrami jest bardzo niewielka. Dodatkowo pamiętaj że w tych silnikach sporo ciepła odbiera olej i to naprawdę sporo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Naprawiałem F6L913 i  różnica zużycia między pierwszym a szóstym cylindrem była w widoczna. Czujnik jest na szóstym dlatego właśnie że osiąga najwyższą temperaturę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Czujnik jest na drugim cylindrze a nie na szóstym. Sporo zależy oczywiście przy zużyciu od użytych części złożenia no i eksploatacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

W kombajnie mam na szóstym, on pierwszy przekroczy dopuszczalną temp, żadnych kierownic powietrza nie ma, jest tylko chłodnica oleju. Czytałem kiedyś o ciągnikach eicher i dla tego poruszyłem problem chłodzenia, nie sprzeczaj się bo nie masz racji , i nie porównujcie chłodzenia cieczą do powietrza bo tu powietrze wydostaje się na zewnątrz i ostatni cylinder ma go najmniej, a tam ciecz krąży i temperatura jest bardziej równomierna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

jeśli można podłączyć się do tematu mam problem z silnikiem F4L912.

Od jakiegoś czasu zauważyłem że pluje czarną sadzą a dzisiaj przy upałach zaczął sam gasnąć.

Po zgaśnięciu są duże problemy z odpaleniem trzeba poczekać aż trochę ostygnie i w tedy dopiero odpala.

Czy ktoś jest w tanie podpowiedzieć mi gdzie szukać rozwiązania problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Zacznij sprawdzać układ paliwowy wtryskowy. Bo to w nim leży przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Pompa i wtryski daje się w komplecie. Wtrysk nie powoduje zgaśnięcia. A to że była kiedyś regenerowaną nie oznacza że teraz jest dobra. Jak ci znowu stanie polej ją wodą i zobacz jak wtedy pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz_142
      Witam. Kupiłem lamborghini r7.210 2008r. 
      Mam problem z przełączeniem dźwigni tw. biegi szosowe-polowe. Nie da się przełączyć. 
      Wie ktoś co jest przyczyną? Albo jak powinno się to przełączać? 
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim deutz fahrze 5110g, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kotki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub działają kontrolki samych awaryjek mimo ze ich nie uruchamiam. Dodatkowo gdy dzieje sie to co podane wyżej ciągnik także potrafi zgasnąć. Jakby coś odcinało, a czasem wszystko działa jak powinno. Może ktoś z was miał taki przypadek. Bezpieczniki sprawdzone itd. Ktoś doradzi jakieś opinie co to może być?
    • Przez gogo500
      Witam posiadam ciągnik Same laser 90 i nagle znikneły mi chamulce niewiem czo mam wlac prosze o pomoc
    • Przez 19seba
      Witam ,mam pytanie wie ktoś czemu nie zawsze rozłączy przedni napęd ? Włączać , włącza zawsze a nie zawsze rozłączy i słychać że wyje w czasie jazdy , kontrolka się włącza i wyłącza normalnie 
    • Przez Grzenio
      Wie ktoś może co oznacza błąd nr 85 w DF agrotronie z 2008 r.
      Może ktoś już spotkał się z tym błędem?
      Z góry dzieki za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj