Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Arek    218

A co do mobila to najczęsciej podrabiany olej na naszym rynku. A nawet orginał 15W/40 To kiepski olej.Za to nasz orlen ma aprobatę Deutza. A grupa Lotos ma jedno z najnowoczesnieszych labolatoriów olejowe w Europie. Produkuje zresztą oleje pod innymi zachodnimi markam na które się rzucacie w sklepach w sklepach. :)

 

Lotos też robi dla zachodnich marek ale jest wiele osób, które twierdzą że turdus to syf i wolą przepłacać za markową etykiete.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Do kolegi Laval nie tak że  złośliwie ale ty mi często łatę doklejasz więc

1 przeczytaj  swój ostatni post i popraw błędy bo jesteś dość u...dliwy w tych sprawach

2 sam pisałeś we wcześniejszym poście że manometrem nic nie sprawdzisz i pisałeś że zapałki można wkładać itd.stęchliny czy coś takiego ,a teraz co manometr przeprosiłeś widzisz tak samo jak ty to robisz można poczytać dokładnie dokumentacje techniczną  i doradzić chłopu a nie doradzać o manometrze manometrem nic nie zrobi twoje słowa.

 

Odnośnie oleju mobil to może i kupuję podrobiony ale kupuję już może 15lat albo i dłużej tylko 10w40 i 15w40 mobil i nie widzę żeby był specjalnie zły a jeśli ktoś chce to mogę sprzedać jak ktoś nie dowierza oczywiście z moją marżą bo ja nie jestem mikołajem .

 No i oczywiście nie wymieniam oleju w deutz co 250mtg uważam że to za często co 3 miesiące wymieniać olej w mojm przypadku i ciągnę wiele dłużej  jak to robiłem  w innych moich ciągnikach nawet do 1000mtg oczywiście nie namawiam nikogo wiem że trochę przesadzam ale taka jest prawda.

Edytowano przez autoostrowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

mój post odnośnie remontów silników dotyczył ładowarek z 6 cylindrowym 7 litrowym silnikiem. Gdyby nie opuszczały się w nich tuleje wytrzymywały by więcej. interwał zmiany oleju to ok 500 godzin. i o ile się zgodze, że w koparkach silniki mają optymalne warunki o tyle w ładowarkach nie mają łatwego życia.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Autoostrowski

Człowieku znowu ty i te mądrości, A raczej głupoty chłopskiego rozumu.

Ad1. Przejrzałem naliczyłem około 12 błędów z brakującymi przecinkami, więc niewiele jak na 600Parę użytych w tym poście słów. Zwłaszcza jak się weźmie twój z 20 słowami a w nim 19 byków. Których do dziś nie poprawiłeś. Do tego fleksja i stylistyka, która u mnie nie szwankuje.

Ad2. Zawsze ponoszę odpowiedzialność za to, co napisałem za to, co piszę i za to, co napisz. A nie za to, co zrozumiałeś a raczej nie rozumiesz i nie zrozumiesz.  Już ci pisałem, że nie znasz tych silników zupełnie, mylisz serie, itd. Bo nie można napisać, że znam silnik jak go rozebrałem nasrałem do środka złożyłem i chodzi.

Więc wskaż mi miejsce, w którym napisałem, że szybkości narastania ciśnienia w 1012/13 nie da się zmierzyć manometrem?

Zacznij pisać ze zrozumieniem a potem nauczysz się czytać ze zrozumieniem. To tak a propos podstaw.

Zmieniaj sobie olej, co ile chcesz jak nie widzisz różnicy. Bo producent daje ogólne wytyczne i zalecenia. A w najgorszym przypadku po uwzględnieni wszystkich możliwych współczynników wymiana oleju, co 15h, chociaż producent zatrzymał się na 30h a w najlepszym 1000h. Ale, po co czytać wytyczne producenta jak można to zastąpić chłopskim rozumem. Takich silników z przeciągniętymi wymianami oleju to się trochę narozbierałem. I skutki tego były widoczne gołym okiem.

 

@wpz x12 to 10000h x13 to 13000h

Masz ten mniej trwały ale za to tańszy w remońcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

myślę ze oleje mobil nie są aż tak złe jak ich tu oceniają

 

A jakieś dowody? bo.......

Mam kolegę prowadzi sporą firmę transportową. Która w latach 80 opierała się na Jelczach pracujących na Superolu. Przebiegi do remontu, jakie te silniki osiągały na tym oleju to w okolicach 250tyś. W latach 90 rozpoczął modernizację sprzętu i skupił się na Mercedesach, do których nie wypadał lać Superolu, więc stosował Mobil 15W/40. Tym samy by nie mieć dwóch olei jelcze też dostawały ten olej. I okazało się, że nagle ich przebiegi remontowe spadły do 150tyś. Po zmianie oleju na Fuchs przebiegi wzrosły do 350tyś. Więc ten zwykły Mobil to faktycznie znakomity olej. Zwróć uwagę na to, że dzisiaj producenci nowych silników zalecają jak już z Mobil-a to przynajmniej Delvaca, który jest już w miarę przyzwoitym olejem.

Trochę silników po tym oleju rozebrałem i widać było na wałkach rozrządu i szklankach popychaczy zmatowienia, do tego sporo laków w silniku. A po Motul-u silniczek czyściusieńki jakby tydzień temu z fabryki zjechał. Żadnych zmatowień na elementach współpracujących. Znacznie większy przebieg do remontu. Ale najlepszy olej nic nie da, gdy oszczędza się na filtrze oleju. Dobierając go po wielkości i rozmiarze gwintu. Skoro pasuje to jest dobry a jak 3 razy tańszy to najlepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dowody czy nie starym moim fendem z silnikiem mwm mam 17000myg tylko mobil i oczywiście tańszy żadnego problemu kiedyś miałem mercedesa c klasa z 1994r , 960 000km jak sprzedawałem i przy -30 stopniach palił były zimy.

Choć by to za dowód i dzisiaj  mam volvo xc90 396 000km żadnego problemu związanego z tym olejem

Stary ciągnik marki schluter 1250 VL dzisiaj już nim mało robię ale około 20000mtg silnik absolutnie nic nie rozbierany tylko zawory były ustawiane . Rębak z silnikiem mercedes om 314 żaden problem ciężko pracuje.

wszystkie inne maszyny mniejszy przebieg więc się nie wypowiadam

więc nie mogę złego słowa powiedzieć  na taniego mobila 15w40 czy 10w40 takie stosuję jeden i drugi w granicach 12zl brutto litr.

I jeszcze jedno co jest dość ważne przy takich opiniach nie wiem od kolegi itd ,tylko to jest moje własne . a jak jest coś typu stęchliny czy jak ty to nazywasz to i najlepszy olej na świecie nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

15W/40 a 10W40 to rózne oleje. Pisałem o najtańszym sianie z Mobila 15W/40. Wiesz ten Mercedes to odziedzicył silnik po poprzedniku a te robiły ponad 4miliony  do remont. Więc to żaden wyczyn.Stare nie przesilone silniki nie są jakoś specjalnie wymagające co do oleju. Jak bedziesz często wymieniał i nie dusił z silnika ostatnich koni to każdy będzie trwały.I nie słyszałem od kolegi co ma firmę że to kiepski olej tylko byłem fizycznie u niego na placu naprawiać rózne sprzęty więc widzę co się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem czy siano czy co tylko że po 12 zł brutto a to dla niektórych nie osiągalne i cena dla mnie jest jednakowa czy kupuję 10w40 czy 15w40 to że po poprzedniku to raczej tak o 4 milionach to nie słyszałem i nie widziałem , napisałem ile zrobił u mnie i z jakim przebiegiem go sprzedałem na tym to złym oleju , wiec takie pytanie który dzisiaj  wytrzyma taki przebieg nawet na najlepszym twoim zdaniem  oleju czyli 4 miliony km?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Producent to nie armia zbawienia. Nic na siłę. Klijent od dawna nie chce nic dobrego za to ma być tanio.

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumię tego że ma być tanio ma być dobrze i to podstawa , jestem z niego zadowolony jak pisałem nic mi się nie dzieje po tym oleju i gdy by kosztował 20zl też bym go dalej używał jak i 15lat temu kiedy był drogi również go używałem , a że od 4lat trzyma dobrą cenę to jest tylko na plus dla mnie .

 

I jeszcze jedno gdzie napisałem że nie chcę nic dobrego tylko tanio ?.

 

Czy takie firmy co posiadam to tanie '' MERCEDES''  FENDT  SCHLUTER   VOLVO  i twoja ulubiona marka DEUTZ czyli atlas z silnikiem deutz i jeden fendt z silnikiem deutz o którym ja osobiście nie mam dobrego zdania dotąd może mam po prostu pecha z tą marką , kiedyś miałem starego deutz ciągnik rolniczy z silnikiem chłodzonym powietrzem i tam mocno chylę czoła silnikowi bardzo dobra jednostka.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Wiesz każdy chce dobrze, ale przychodzi co do czego to ma być tanio. Porównaj ceny kiedyś i teraz do tego wartość nabywczą pieniądza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest sprawa normalna wszędzie i dla każdego nie spotkałem jeszcze człowieka żeby coś kupował specjalnie drogo i i schajs

.

A że w tym przypadku cena poszła mocno w dół to tylko jest w tym przypadku na plus dla mnie.

 

I takie pytanie czy jak paliwo poszło  tak mocno w dół czyli poniżej 4zł czy płacisz  mimo wszystko 6zł i mówisz że zostawiam po 2zł napiwek dla sprzedającego od każdego litra ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Skoro nisza cena to plus to nie narzekaj później na jakość. Coś za coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Jak działa chłodzenie w silniku F4L 912 w Deutzu DX 3.70 ?

Wentylator jest napędzany przez silnik i cały czas dmucha na te użebrowania czy ma jakiś czujnik od którego zależy czy wentylator pracuje i jakie ma obroty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Nie nie ma żadnego czujnika w żadnym silniku 912 który by sterował wentylatorem. Natomiast w niektórych doładowanych 913 był termostat i wentylator był sterowany temperaturą spalin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz789    2

A jak Deutze chłodzone powietrzem radzą sobie w większy mróz?

Nie ma problemów z niedogrzaniem silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Silniki projektowane do pracy od Syberi do Afryki. Więc nie ma problemu. Dodatkowo te maszyny które mają ogrzewanie kabiny wyposażono w termostat oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Nie nie ma żadnego czujnika w żadnym silniku 912 który by sterował wentylatorem. Natomiast w niektórych doładowanych 913 był termostat i wentylator był sterowany temperaturą spalin.

 

Wentylator sterowany czujnikiem spalin?? jakim cudem jak większosc silników chłodzonych powietrzem ma wentylator napędzany paskami, i co ma temp spalin do temp silnika?


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Deutz to nie większość silników. Im wysza temperatura spalin tym silnik mocniej pracuje. I to właśnie wykorzystał producent. A silnik napędza wentylator paskiem tylko po drodze masz sprzęgło w osi wentylatora. Sterowane to jest ciśnieniem oleju, a Tym ciśnieniem steruje termostat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

kolego widzę, że znasz się na tych silnikach. W kombajnie do zboża ma 913 czy mogę go zalać olejem 15W50 z Orlenu? Bo zostało mi 20 litrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Możesz lepkość oleju zależy od spodziewanej temperatury. ten od -10 do +40 Powiedz mi jeszcze jakiej klasy jakości jest ten olej.

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

musiał bym odnaleźć beczkę, ale w ofercie orlenu znalazłem tylko jeden taki 15w50 API CF-4/CF/SJ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Czyli dość wysokiej klasy olej. Znacznie ponad to co silnik potrzebuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz_142
      Witam. Kupiłem lamborghini r7.210 2008r. 
      Mam problem z przełączeniem dźwigni tw. biegi szosowe-polowe. Nie da się przełączyć. 
      Wie ktoś co jest przyczyną? Albo jak powinno się to przełączać? 
    • Przez gogo500
      Witam posiadam ciągnik Same laser 90 i nagle znikneły mi chamulce niewiem czo mam wlac prosze o pomoc
    • Przez 19seba
      Witam ,mam pytanie wie ktoś czemu nie zawsze rozłączy przedni napęd ? Włączać , włącza zawsze a nie zawsze rozłączy i słychać że wyje w czasie jazdy , kontrolka się włącza i wyłącza normalnie 
    • Przez Grzenio
      Wie ktoś może co oznacza błąd nr 85 w DF agrotronie z 2008 r.
      Może ktoś już spotkał się z tym błędem?
      Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez mpomykala
      Witam,
      Czy posiada ktoś do sprzedania instrukcję napraw do ciągnika Deutz dx4.50 lub innego modelu DX?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj