Polecane posty

piterq1991    30

Witam!

 

Posiadam komputer datatronic w swoim MF 3080(pokrętło + 3 przyciski) Poszukuje kogoś kto wgra mi do niego oprogramowanie, gdyż padły baterie i się ono wykasowało. Wie ktoś gdzie da radę? U korbanków jest możliwość za 250zł, ale trzeba ciągnik dostarczyć, a to kolejne koszty i na dodatek mam kawał drogi. Chyba, że znalazłby się ktoś komu wysłałbym ten komputer i po podłączeniu do swojego ciągnika wgrał by ten program.

Poszukuję jeszcze przepływomierza do tego, gdyż mój nie działa(najprawdopodobniej spalony)

 

Pozdrawiam

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

Kolego bardzo ciekawe co napisałeś bo w moim MF 3080 wyjmowałem baterie z tego komputera i nic się nie wykasowało prócz moich wcześniejszych ustawień! Te baterie to są po to aby podtrzymać ustawienia jak zużyte paliwo, przejechany dystans, na ile ustawiłeś kontrole poślizgu itp. a podpięcie pod kompa to wymagane jest wtedy kiedy posiadasz ciągnik z Anglii i jak chcesz zmienić jednostki w jakich ci liczy paliwo, drogę itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Hmm.. myślałem, że baterie są właśnie do tego... bo mam u siebie taki problem, iż mi nic nie wyświetla ten komputer. Podświetla się jedynie, a nic nie da się zrobić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

jak wyjmiesz obie baterie jednocześcnie to ci całkiem padnie poto są dwie żeby wyjmować je pojedynczo i nie stracić danych


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

Skoro tak piszesz to podam Ci najprostszy przykład z życia a mianowicie w stacjonarnym komputerze masz taką samą jedną baterię 3V i jak ją wyjmiesz to jedynym skutkiem jaki będzie że ją wyjmiesz to będzie utrata informacji biosu jakie użytkownik ustawił a sam bios nie zginie tylko po ponownym włożeniu baterii bios będzie startował z ustawieniami standardowymi i dalej możesz na tym kompie pracować! I właśnie w tym Datatronic jest podobnie tyle że wykorzystanie dwóch baterii jest raczej uwarunkowane tym iż on ma zmienne warunki pracy a przy niskich temperaturach jak wiadomo sprawność każdej baterii spada co wiąże ze sobą możliwość utraty informacji użytkownika , a jak zastosowano dwie to te ryzyko oscyluje przy braku takiej możliwości.

Ps. Wiem że po wyjęci dwóch baterii na raz nic się nie stało bo taki manewr zrobiłem w swoim i jak było dobrze tak i jest!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

Rada jest taka że jak wyjmiesz konsole od EHR jest tam pod nią wiązka kabli gdzie na dwóch oddzielnych kablach są założone obudowy z bezpiecznikami, takie małe, pojedyncze i jeden z nich jest od tego komputera. Prawdopodobnie jeden z nich Ci się spalił lub gdzieś jeden z kabli plusowych nie dochodzi do kompa.

Ps Jak to nie pomoże to jak będę w domu to zrobię zdjęcia tych kostek co idą do kompa i podpisze gdzie powinien być prąd itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Nie nie. Tu to mam wszystko dobrze. Prąd dochodzi i komputer podłączony jest dobrze. Lecz nie działa. Ja go dokupiłem, bo ktoś przy sprzedaży ciągnika wyjął go. Jak podłącze to podświetlenie działa i przyciski reagują. Tylko nie wyświetla nic na ekranie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

hmm.. co do pewności to bym się wstrzymał i radziłbym sprawdzić bo jestem pewien że to gdzieś tam jest przyczyna! I to że podświetlenie działa i przyciski to o niczym nie świadczy. a i jeszcze jedna możliwość tam jak patrząc od strony pedałów pod licznikami jest dużo kostek to weź każdą z nich rozłącz i włóż z powrotem bo może być tak że pośniedziały mówię o tych szerszych kostkach tzn. powyżej 6 kabli w każdej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Wydaje mi się, że nie w tym problem. Ostatnio gdzieś jakiś kabel mi nie zaśniedział i nie odpalał ciągnik to wszystkie kostki sprawdzałem, a tu to jednak nie działa nadal... kurcze, dobrze by było jakby nie trzeba wygrywać, ale czytałem na forum, że często przez to nie działa..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekxwz    0

mam identyczny problem komputer podświetla ale nic nie wyświetla...kable kostki wszystko ok wymienione baterie w środku.czytałem na forum żę samemu idzie zaprogramować ten komputer kabel do programacji 0bd2 pasuje od sprintera natomiast program juz trzeba załatwiać we własnym zakresie,chociaż nie warto sie z tyn grzebać po prawdopodobnie i tak nie wyjdzie a gdyby miało wyjść to więcej latania niż to warte .jeśli macie w okolicy dobrego elektromechanika porozmawiajcie z nim ,u nas jest gościu 0k 40 km ale traktor trzeba mu zawieść koszt takiego zaprogramowania ok 500zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

droga sprawa tak 500zł. Troszkę za dużo tyle. 200zł jeszcze mógłbym dać. Inaczej nie warto tyle kasy wyrzucić. Dobrze jakby znaleźć to oprogramowanie i wtedy próbować jakoś samodzielnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar322    15

W moim 3680 też nie działa datatronic. Jest tak jak u kolegi piterq1991. Podświetlają się klawisze,ale nic nie wyświetla. Jak zrobi się trochę cieplej to posprawdzam bezpieczniki i kostki. Myślalem,że jest on do wyrzucenia a tu pojawia się światełko nadziei ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar322    15

Dzwoniłem dziś do firmy niedaleko mojego miejsca zamieszkania z zapytaniem o wgranie softu do datatronic 1 i usłyszałem mało zadowalającą odpowiedź. Serwisant powiedział mi, że nie robią tego, bo potrzebny jest specjalny konwerter, a oni go nie mają. Mogą jedynie zastosować przejściówki i zamontować datatronic 3 lub 4, ale koszt tego nie mały bo 1000 euro i oczywiście radar, przepływomierz i reszta czujników musi być sprawna. U mnie to odpada, bo przed zakupem ktoś sobie za..lił przepływomierz, a to nie mały wydatek zapewne B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dampio65    0

Witam co to wogule jest ten komputer datatronic gdzie sie to znajduje do czego sluzy? Muglby ktos przyslac fotke jak to wyglada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek3085    0

to jest koputer w kabinie na prawym słupku kabiny. Wyświetla on parametry ciągnika, np. prędkość, prędkość wom itp.

Nie mylić z autotronic bo autotronic to moduł sterujący przednim napędem, blokadą itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dampio65    0
Napisano (edytowany)

U mnie na dzwiach pisze autotronic czyli nie pasuje ten komputer do mojego ale na slupku jest znak jakby cos tam bylo.

Edytowano przez dampio65

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek3085    0
Napisano (edytowany)

Bo to jakby miejsce na ten komputer miał chyba każdy , jeśli chodzi o to taki wgłębinie. U mnie są nawet dwie śrubki wkręcone ale to ogólnie ktoś tam pewnie przykręcił jakiś komputer od opryskiwacza, prasy lub coś podobnego.

Edytowano przez Bartek3085

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dampio65    0

1.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8fdb82af625ac0a6.html

2.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/230e819dab5cb20f.html

W takim razie co to jest to pierwsze a co drugie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek3085    0
Napisano (edytowany)

Oba komputery to to samo, wyswietlają to samo tylko chyba do pewnego roku były te większe a potem te mniejsze, bo szukając ciągnika dlasiebie tylko w tych nowszych można było spotkać te mniejsze.

 

Pewności nie mam, wiem tyle z własnych obserwacji.

Edytowano przez Bartek3085

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

W MF8150 komputerek ten jest inny, czy wnim również są baterie bo nie działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad055    33

witam w moim mf 3060 też nie działa datatronic dioda sie swieieci i podświetlenie ale cyfr nie wyświetla może już ktoś z was wie co to moze być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

przyłącze sie do tematu bo mam taki sam problem jak Wy. I tak jak Wy nie wiem co z tym komputerem mozna zrobic,zeby działał...


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj