Polecane posty

balcerek78    4

A czy ktoś może mi powiedzieć czy przy spawaniu sprzętu przy ciągniku może uszkodzić komputer?. Mowa tu o MF 3060 z 90r. Mam taki do kupna i gość twierdzi że właśnie coś takiego wyrabiał i prawdopodobnie uszkodził się chyba ten komputer, zastosował jakiś przełącznik i ominął go. Mówi że wszystko działa jest OK. Proszę powiedzcie czy jest to w ogóle do zrobienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Kolego przy tych ciagnikach zanim zacznie sie spawac powinno sie odlaczyc chociaz mase od akumulatora, ja tego w swoim 3095 dynashift nie zrobilem i komputer zalatwilem. Tylko mowa jest tu o module Autotronic o ile sie nie myle ten co jest pod kabina z prawej strony, z tego co kojarze to Datatronic to jest dodaktowy komputer w kabinie ktory wyswietla predkosc, ilosc zrobionych hektarow i pare innych funkcji. Caly ten komputer/modul (jak to woli) ktory jest pod kabina mozna przerobic na przekazniki lub oddac do regeneracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Mógł się uszkodzić, facet zrobił obejście, tylko nie powiedział której funkcji? Dowiedz się ile kosztuje taki sterownik, bo to będzie kilka tyś. i o taką sumę ciągnik powinien być tańszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack83    28

znam gościa co ma te ''komputery''w małym palcu.zrobi każdy.jakby co pisz na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Nowy sterownik to nie wiem czy sie juz dostanie bo do mojego np nie dalo by rady juz,bynajmniej tak korbanek powiedzial. Na forum pisze gdzies ze gosciu z Siedlec za 2000zl robi naprawe tych komputerow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek78    4

W tym MF-ie 3080 ten cały komputer jest pod kabiną z prawej strony. Ominięty jest cały ten komputer wszystko działa OK. Tylko on nic nie pokazuje a biegi żółw - zając zmienia przełącznikiem od kierunków takim z C330. No i gdzieś tam troche nierówno chodzi, że trzeba wtryski robić a pozatym wszystko ok. 28tys warty???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Datatronik mogę wgrać ale to koszt ponad 1200zł i dlatego nikt tego nie chce wgrywać bo to jest tylko komputer informacyjny nie ma wpływu na działanie ciągnika , co do ciągnika z przerobionym komputerem autotronic na przekażniki to już widzę twoje ździwienie jak przy pełnej prędkości przez przypadek ten owy przełacznik ci się przełaczy i skrzynia wyjdzie bokiem , po to jest komputer zeby to zabezpieczać po przekroczeniu 1,5 km/h nie można już zmienić ż/z nawet jak się dzwignie weżmnie do siebie to przy sprawnym układzie nic się nie stanie


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Kolego Mariusz w skrzyni dynashift chocbys przez przypadek przelaczyl to nic CI sie nie stanie:) Owszem w tych zwyklych tak moglo by sie stac, chociaz tez nie do konca kolega 3050 juz tak 7 rok jezdzi i jeszcze mu sie nie zdarzylo zeby sie przelaczyl lub on to przez przypadek zrobil. U mnie jeden w okolicy ma 3080 bez przerobek i taka sytuacja miala miejsce ze chcial sobie wbic polowe sam, kupa zgrzytu ponoc, mowil ze czujnik musial wymienic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Dlaczego sądzisz ze przy dynaschifcie nic isę nie stanie a czym niby różni się Z/z w dyna i speedzie i u i tu były wersje synchronizowane wiec nie rozumiem wypiowiedzi, co do znajomego którermu się tak stało to niestety musi być sprawny komp i uklad a róbcie sobie jak chcecie możecie przerabiać to wasze ciągniki nikt wam nie zabroni


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

W dynashifcie jezeli masz na krotko a mam tak zrobionego 6120 i 3095 musisz przerzucic przelacznikiem i jescze dodatkowo wajche w bok wziasc tak jakbys mial dobry komp. Raz przez przypadek przerzucilem i nic sie nie stalo. Ten gosciu co mi przerabial tlumaczyl ze jest jeszcze dodatkowa jakas blokada w skrzyni, ktora zabezbiecza przed przypadkowym przelaczeniem, ale tylko ponoc w dynashifcie to jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jawor32    0
Dnia 13.04.2010 o 00:01, piterq1991 napisał:

Hmm.. myślałem, że baterie są właśnie do tego... bo mam u siebie taki problem, iż mi nic nie wyświetla ten komputer. Podświetla się jedynie, a nic nie da się zrobić...

Też mam tak samo wie ktoś jak to naprawić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potrzebny programator, wsad do pamięci - o to będzie bardzo trudno i drogo oraz sprawne baterie - to do kupienia spokojnie.

Pytanie tylko, czy to faktycznie jest Ci potrzebne. Istotne funkcje realizuje moduł autotronic'a pod kabiną i sterownik ehr w kabinie.

Ale gdyby coś, gdzieś... to mam ten sam nie działający sterownik z mf 3065 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj