marcinek904

Problem z przednim napedem 904/914

Polecane posty

zakrzewiak    8

A w momencie gdy przednie koła przestają ciągnąć to wał napędowy kreci się czy też staje.Bo jak się kręci a koła przestają ciągnąć to przyczyny trzeba szukać w przednim moście. Może klin na ataku się obciął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tam nie ma żadnych klinów,wszystko jest na frezach,[chyba że w zwolnicach]a wał zawsze się kręci nie ma znaczenia czy jest włączony czy nie.

A czy wymieniłeś uszczelkę manżektorową na sprzęgle przy tarczkach,może ona jest pęknięta.Jak ci się rozłączy to coś słychać

coś trze czy nic.

Wałek to raczej nie możliwe żeby się wytarł.Sprzęgło kłowe jest najlepsze ale jak założyłeś nowe tarcze to powinno być dobrze przez jakiś czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    8

Jeśli przodek jest wyłączony to wał się kręci jak kręcą się przednie koła , jak tył się kopie a przodek nie jest włączony to wał stoi w miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lasuch21    0

jeżeli chodzi o uszczelki i pierścienie w sprzęgle to wymieniłem wszystkie o ringi pierścienie itp za każdym razem jak rozbierałem to urządzenie

 

jeżeli chodzi o jakieś dźwięki jeżeli przód przezywa to nie ma

 

a jeśli chodzi o te tarczki to jak wymieniłem cały nowy komplet i oparłem o drzewo to przód ciągną ale przyszła jesień i przyszło orać i dalej przerywał wiec rozebrałem na nowo odłożyłem tarczkę i zrobiłem napęd na sztywno lecz ostatnio podtarły się tarczki i wróciłem do punktu wyjścia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Kup sobie sprzęgło kłowe bo to może być wina tarczek.Możesz założyć kontrolkę do przystawki napędu,czujnik z hamulców z 60 wywiercić otwór i nagwintować, zaraz za kostką w przystawce.Wtedy będziesz wiedział kiedy jest włączony.

Jak tarcze puszczają to słychać zgrzyt a to wygląda jakby ciśnienie oleju raz było a raz nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crystalzts    14

Tak jak piszą chłopaki wcześniej załóż sprzęgło kłowe i będzie po kłopocie.Kupowałem jesienią takie sprzęgło koszt 180zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lasuch21    0

a jeśli chodzi o wzmacniacz momentu (żółw) to w moim ursusie nie działa z tego co wiem to jeszcze za czasów PGR zaspawali go i na wolnych obrotach słychać charakterystyczny dźwięk , miałem wymienić i zrobić żółwia ale jakość nie mogę się do tego zabrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

u mnie to samo, ale raczej u mnie bedzie mikropompka do wymiany i tarczki. jak przedni naped przerywa to tez slychac taki zgrzyt. troche mnie to denerwuje bo przy orce czy bronowaniu, jak chce przejechac przez mokry dol na polu, to na samym srodku przedni naped sie rozlaczy i lipa ;)

@Lasuch21 jaki jest koszt mikropompki i tarczek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lasuch21    0

jeśli chodzi o mikropompke to nie pamiętam jaki koszt ale komplet tarczek kosztuje około 150 zł ale dam rade nie kupuj całego kompletu , kup jedną lub dwie traczki bez znaczenia zewnętrzna czy wewnętrzna i dołóż ja do tych starych , powinni działać a jak za dużo dołożysz to napęd chodź wyłączony będzie działał ale po paru tygodniach podetrze tarczka się i wszystko wróci do normy , a przy okazji wymień wszystkie oringi w kostce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Sprzęgło kłowe kosztuję ok180-200 zł i masz spokój nawet jak miko pompa jest słaba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc... dawno mnie nie było i nie mogłem sie wypowiedzieć...

w moim zetorze też nie ma wzmacniacza momentu i są wyrzucone te cięgła od żółwia i od wałka co idą do kierownicy... i na skrzyni zotają takie niby bolczyki (nie wiem jak to nazwać) frezowane na które zakłada sie te cięgła... i jeśli nie ma cięgieł założonych to one mają skłonność do przekręcania. i mi przód nie ciągnął a teraz jak to zablokowaliśmy żeby się nie przekręcało to przód ciągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lasuch21    0

dzięki za rade jak znajdę czas i chwile czasu to rozpołowi ciągnik zajrzę do żółwia(chodź słyszałem że jest taki wałek co wstawia się za wzmacniacz i nic nie hałasuje na wolnych obrotach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

jak wymienić łożyska stożkowe w przedniej osi?Można to zrobić samemu,czy potrzeba fachowca z odpowiednim sprzętem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    3

jakim sprzętem ;)

bierz się sam za robotę , to nic skomplikowanego i wszystkie narzędzia na pewno masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanis80    1

Odkręcasz te cztery śruby od góry jak i od dołu wybijasz sworznie zbijasz łożyska ciężko jest z zewnętrznymi pierścieniami ale są na nie sposoby ;)

Prosta sprawa a wymień przy okazji te gumowe uszczelniacze bo po starych nie wiele pewnie zostało :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

Panowie mam ursusa 914, pólbiegi zaspawane, wymienione oringi w kostce, tarczki są jak nowe wiec nie wymienialem, wymieniona zostala rowniez mikropompka. i problem jest taki ze naped ciagnie ale słabo, podczas obciazenia jak oram czy talerzuje z wlaczonym napedem to jest znaczna roznica, lepszy uciag, to samo jak ladujemy turem obornik. ale jak juz przyjdzie przez jakies lekkie bloto przejechac to strach, wtedy on cos tam ciagnie, ale nie ma szans zeby kolo przednie zamieliło. chcialbym sprawdzic cisnienie na mikropompce i sprawdzic na rozdzielaczu. Podobno tam jest jakis zawor ze sprezyna ktora moze byc juz slaba i przepuszczac olej. Gdzie będzie sie najlepiej wpiąć by sprawdzic cisnienie?

 

 

prosze o szczegolową odpowiedz w ktory waz, badz jakies hydrauliczne wyjscie. wystarczy sciagnac pokrywe podlogi kabiny i juz ? czy gdzies na skrzyni posredniej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Ciśnienie na mikropompce sprawdzasz wkręcając manometr w miejsce czujnika na górze skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

A w jaki sposób sprawdzić rozdzielacz hydrauliczny czy jest sprawny w 100%. Podobno tam jest zawór ciśnieniowy który może puszczać olej, zamiast przekazywać dalej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Już się nie doszukuj problemu w rozdzielaczu.Przesuwa się bez oporu to jest dobry.Ciśnienie mikropompy ma być na poziomie 8-10atm,a nie przestawić rozdzielacz żeby przypadkiem nie zmienić pompy.By ludzie olej zmieniali tak jak zalecił producent to teraz co parę lat zmieniają pompy....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj