Skocz do zawartości
News
Krisman1985

Wywrotka Liaz jako pojazd rolniczy, specjalny,inny.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Krisman1985    1

Witam. Posiadam wywrotkę Liaza (zdjęcia w galerii).Co trzeba zrobić by nie płacić podatku do gminy oraz mieć niższe OC. Używam tej ciężarówki w sumie tylko w żniwa. liaz_wywrotka_l_18c9e0e793c798ba5e23af43573c8ca9.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1834

jezdzisz po drogach publicznych? , cos gdzies czytałem ze w polsce ma wejsc mozliwoosc czasowego wyrejestrowania pojazdu, ale czy tak bedzie to nie wiem.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisman1985    1

W sumie tylko w żniwa. Już jest czasowo wyrejestrowany czasowo no bo tyle bulić opłat... Słyszałem że można go zarejestrować jako pojazd specjalny, więc jak to działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1834

a tego to Ci juz nie powiem bo się nie orientuje dokładnie.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
buli14812    147

Zarejestrować na żółte blachy xD

Przegląd bezterminowy, ubezpieczenie wykupujesz tylko na przejazdy w tym przypadku żniwa. 

Iść do starostwa, o  ile miłe Panie, albo do większej stacji kontroli pojazdów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a specjalny jako pojazd do odśnieżania? co by trzeba zrobić żeby to zrobić oprócz założenia pługa do sniegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    30
weź DR jedź do okręgowej stacji kontroli pojazdów i wszystko Ci powiedzą bo jest to możliwe ale nie zawsze opłacalne. Ja chciałem zalegalizować bak 200l w passacie (wyjazdy do rosji...) dało się ale np strasznie drogo dużo papierów no ale było to możliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    202

Żeby nie płacić podatku drogowego musisz zgłosić się do Urzędu Gminy z dowodem rejestracyjnym i dowodem opłaty podatku gruntowego.Włacicielem pojazdu i gospodarstwa ma być ta sama osoba.Na zniżkę OC nie licz.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    233
możesz co czasowo wyrejestrować wycofać z ruchu to się chyba nazywa wtedy przywracasz go do jazdy na np. 1 miesiąc na żniwa i płacisz podatek i OC tylko za jeden miesiąc tylko trzeba tak trafić żebyś przy przywróceniu do ruchu miał ważny przegląd bo przez 11m-cy dowód i tablice leżą w wydziale komunikacji

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    30
Kolego, to nie Niemcy. Z tego co mi wiadomo to nie można w PL czasowo wycofać z ruchu zarejestrowanego pojazdu. Gdyby to było możliwe to połowa ciągników i motocykli przechodziłaby przez to co roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    30
No fakt. Dopiero teraz doczytałem. To jakaś abstrakcja bo czemu niby tylko samochodowy ciągnik można wyrejestrować a rolniczego już nie? To tylko potwierdza głupotę ludzi zarządzających tym krajem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisman1985    1

Po co Traktor wyrejestrowywać skoro opłaty za niego są znikome. Za ciężarówkę płaci sie podatek do gminy ok 2000  zł + OC 1600-3200 w zależności od samochodu, do tego słyszałem że dochodzi ubezpieczenie towaru ( znajomy laweciaż mi o tym wspomniał). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    233
@koper88 ustawa ta ma właśnie na myśli te pojazdy od których płaci się podatek do gminy

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    30
Opłaty są znikome ale są. Dlaczego jedni mają być równi z drudzy "równiejsi"? Za motocykl płacę ubezpieczenia prawie tyle co za samochód, gdzie jednośladem robię rocznie jakieś 2000 km tylko w okresie letnim, a autem 10x tyle. Produkcję mam wyłącznie roślinną więc w okresie zimowym ciągników nie używam i czym to się różni od posiadania samochodu ciężarowego? A co w przypadku gdy ktoś ciągnika używa wyłącznie do wypychania obornika z obory i cały rok pojazd nie widzi drogi publ.? Według mnie prawo jest w wielu kwestiach do zmiany bo podobnych temu patologii nie brakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    247
Na pługopiaskarkę jak zrobisz a walną Ci kontrolę w czasie żniw to masz przechlapane. Siodłowy można na rolniczy ale wywrotkę to niewiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11
Napisano (edytowany)

Kombinowanie ze specjalnym może sporo kosztować jak i będzie z tym dużo zachodu. Widziałem patenty, że np ktoś kupił stara skrzyniowego sztywnego z straży, który był zarejstrowany jako specjalny i na niego założony został wywrot. Bo podobno jest jakaś zasada w kodeksie, że pojazd zarejstrowany jako specjalny przed rokiem 2004 specjalnym pozostaje aż do kasacji.

Co do tego liaza to może po prostu trzeba pomysleć nad przeróbka na przyczepę jednoosiową do ciągnika. Jedź do złomiarza dogadaj się, że przywierzesz cały przód rozkręcony czyli kabinę, silnik, oś przednią i wycięty nr VIN z ramy i powinień Ci to wziać do kasacji i wystawić zaświadczenie do ostatecznego wyrejstrowania w WK.

Ja też chciałem trzymać stara 200 3w na żniwa tylko po tym jak już nie było opłacalne nim wyjeżdzać, bo tirem taniej przywiozą, ale też w końcu przerobiłem go na przyczepę, bo dłuższym staniu baterie nie trzymały i jeszcze pneumatyka śniedziała.

Edytowano przez wojtek0508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisman1985    1

Myślałem o tym ale lepiej go sprzedać i kupić przyczepę niż ciąć i przerabiać. Odpala jak nówka nawet po kilkumiesięcznym postoju. Dlatego szukam alternatyw w opłatach. Jeżeli znajdzie się chętny to go sprzedam, jeżeli nie to do pocięcia, ale szkoda go, naprawdę szkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo lepszy ten Liaz od Naszego Jelcza czy stara to na pewno...A wiec szkoda,sam bym chciał mieć takiego Liaza lub Tatre a za nimi ciągać Brandys 10.10h tylko że te opłaty...:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

Nam za całego stara jeszcze sprawnego dawali mniej niż za przyczepę, która z niego powstała. No, a jeszcze części mechaniczne są na złom. Mój był garażowany do końca i z roku 89. Jak zdechła pompa to nie warto było robić, tylko na hol i pod spawarkę ;) Dodam, że są gminy, gdzie pojazdy ciężarowe rolników są zwolnione z podatku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez golfdriver
      Mam liaza. Wersja ładowacz, ale chcę w jego miejsce montoeac tuz. Wiem że można, ale nigdzie nie mogę znaleźć osprzętu. ramion ciągów itd itd. Proszę o pomoc. Może macie własne opinie i doświadczenia z maszyną. Planuję wyjść na wiosne w pole z 6 skibowy. pługiem.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.