Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam wszystkich bardzo ciepło:)

Mam spory problem w zetorze 5340 (okrągła maska) mianowicie:

Wziąłem się za naprawę instalacji po ,,fachowcu" nie mogę za nic w świecie dojść od czego jest jeden z przewodów pod maską.

W wiązce która idzie na sam przód do świateł (seryjna fachowiec podłączył wszystko na krótko i wracam do oryginału) są 4 kable: światła mijania, drogowe i klakson. pozostał mi jeden wolny kabel taki lekko grubszy niż pozostałe i czerwony. Za nic w świecie nie mogę dojść od czego on jest. Mierzyłem miernikiem włączając wszystko po kolei i ani amperka nie wydusił... jest zakończony wsuwką żeńską (oryginalnie tak było widać po wsuwce)

Może znajdzie się ktoś kto mi pomoże bo z instrukcji niestety nie mogę dojść.

Przychodzą mi dwie opcje do głowy ale nie chcę ryzykować żeby nie pogorszyć:

-przewód dający napięcie na obrotomierz bo tak nie działa dłuższy czas więc możliwe, prądniczki nie było od nowości i działał normalnie z tego co pamiętam

-przewód plusowy do stacyjki ale ten przecież idzie od rozrusznika o ile dobrze pamiętam.

 

Edytowano przez blachbadylorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2470
do pradniczki idą 2lub 3 to łatwo sprawdzić bo pradniczka jest przy kole silnika a moze iść też pod maską do czujnika na powierza który jest na rurze od filtra powietrza do silnika

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
albo wolny jest u mnie w 7341 jest wolny jeden kabelek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    645
U mnie w 5320 tez jest chyba wolny kabel pod maską. Aż pójdę sprawdzę i dam Ci znać.

Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    645
Jest wolny kabel zaizolowany na rurze która idzie do filtra powietrza , zaraz nad chłodnica się kończy.

Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2470
tylko w zetorze orginalnie w masce są światła drogowe (dlugie) a nad kabiną są światła mijania (krótkie)

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pawel328

Dzięki! bardzo pomogłeś, koniec główkowania:D

wojtal24

Powtarzam że w moim zetorze nie ma prądniczki:D

Dziś to potwierdziłem zegar na 3 wtyczki i brak prądniczki za impulsy odpowiada przewód podłączony do alternatora pod pozycję ,,W"

Po wymianie zaśniedziałych połączeń wszystko wróciło do normy i zegar popyla jak dawniej:D

A do tych świateł to nawet nie rozumiem co chcesz mi wmówić przez takie stwierdzenie?

Reflektory w masce to światła mijania i drogowe, gdy mamy zapalone drogowe to przełącza się na górne ale mijania zostają i tak na masce.

Tak to widzę, no chyba że mnie wpuściłeś w maliny a ja złapałem haczyk;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie mijania i drogowe są w masce a na dachu robocze które mogą służyć jako mijania. Tak też jest na schematach.   Jest jeszcze kabel do czujnika temperatury w obudowie termostatu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robocze jako mijania coś mi nie pasuje? Chyba że chodzi o zainstalowanego Tura to wtedy ok przepisy pozwalają.

 A książkowe pojęcie brzmi w górnych reflektorach są podłączone tylko włókn mijania jak to instrukcja opisuje:D

Co wcale nie znaczy że do tego służą;)

A co do kabelków to reszta jest ok na swoim miejscu tylko ten jeden zwyrodnialec doprowadzał mnie do szału:D

Edytowano przez blachbadylorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2470
orginalnie w zetorach jest tak jak pisze @blachbadylarz ze drogowe są w masce a mijania są podłączone na kabinie tak zetor orginalnie ma rozwiązana instalacje

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To dla czego oryginalne lampy są na żarówki  dwuwłóknowe,  a schemat pokazuje wyraźnie pokazuje trzy przewody do każdej lampy? Tym bardziej w 5340 jestem pewny na 100% bo jeździłem tym ciągnikiem 10 lat.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2470

a widziałeś zarówki H4 lub te bańkowe z jednym włóknem? poszukaj tu na forum jest nawet temat o tym że orginalnie Zetory tak miały mam dwa u siebie i tak jest w orginale a to ze wiekszosć użytkowników to przerabia to inna sprawa


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie al;e widziałem żarówki do świateł mijania H1, H7 czy HB4 z jednym włóknem. Jeździłem zetorami i miały w masce drogowe i mijania. Mało tego każdy miał mijania załączane w desce rozdzielczej, przełączane na długie wajchą od kierunków i dodatkowo dodatkowy włącznik  pod sufitem od świateł pod dachem.  I to zresztą jest w instrukcji i na schemacie elektrycznym.  Czy wszystkie zetory tak mają... nie wiem ale 5340/5320 i podobne produkowane  w latach 90-tych a może i wcześniej  na 100%. Bo jak moze nie być innych skoro używanie tych pod dachem jest dozwolone tylko w określonych sytuacjach?

 

 

IMG_20180107_173934.jpg

IMG_20180107_174104.jpg


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj