Gość

Jaka laweta do bel?

Polecane posty

Gość   
Gość

Witam, planuję zakup lawety do bel, wybrałem trzy i proszę o pomoc z której będę na pewno zadowolony, każda ma swoje plusy i minusy, więc proszę najlepiej z własnego doświadczenia.

A lawety to PRONAR T022, URSUS T-665, Metal-Fach T014.

Jeżeli już taki temat był to przepraszam, ale przeszukałem forum i nie znalazłem.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Dużo zależy od tego co będziesz woził to znaczy słoma i siano czy też sianokiszonka oraz tego ile bel do zwiezienia i z jakich odległości. Ta pod logo Ursusa ma fajną opcję z rozkładanymi bokami i można siano lub słomę kłaść w trzy rzędy ale z tak załadowaną na drogę publiczną raczej nie wyjedziesz a na pewno nie na taką o dużym ruchu. Nie zagłębiałem się w masy i ładowności wszystkich trzech ale ta Ursusa wydaje się być najlżejsza i pewnie do mniejszego ciągnika byłaby lepsza niż Pronar czy Metafach bo tam to stali nie żałowali i jest co ciągnąć już pustą. Metalfachu bym nie kupił bo oni takie buble klepią i z takiego materiału,że szok. Pronar ma możliwość dostosowania długości do wymiarów bel co jest fajne zwłaszcza gdy wozi się bele po różnych prasach i czasem trochę brakuje żeby włożyć po beli wzdłuż i to co są ułożone nie leżą stabilnie. Reasumując jak dużo lub większość bel to sianokiszonka to lepszy będzie Pronar a jak większość lub tylko siano i słoma to Ursus będzie lepszy i podejrzewam,że sporo tańszy a i jeszcze coś utargować łatwiej z Ursusa niż z Pronara. Jeśli nie kupujesz na jakiś PROF to jeszcze lepszym i dużo tańszym rozwiązaniem jest kupno jakiejś używanej zachodniej ciężarowej bo to wyjdzie połowa ceny i masz przyczepę z bortami, którą można jeszcze do innych celów w gospodarstwie wykorzystać.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
14 minut temu, extrabyk napisał:

 

Dzięki za odpowiedź.  Wożone będzie wszystko słoma, siano, sianokiszonka. Odległości różne, ale nie mocno odległe. Mi również ta opcja od ursusa się podoba tym bardziej że słomy drogami publicznymi nie wożę. Pronar jest masywny co jest plusem, ale jak jest w rzeczywistości czy naprawdę jest mocna, czy tylko dużo żelastwa? Słyszę kolejną złą opinię o lawecie metal-fachu coś w tym musi być. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

MetalFach nie jest nazywany MetalFuszerką ot tak sobie. Firma niby duża i niby ma dużą sprzedaż ale jest też sporo zwrotów. Pronar ma duże doświadczenie w przyczepach i to jest jego wielkim plusem. Mnie w Ursusie podoba się właśnie ta możliwość wożenia w trzech rzędach i to,że sama przyczepa jest lżejsza od dwóch pozostałych ok. 1 tony. Ursus a raczej Warfama bo to oni ją produkują pod logo Ursusa zamiast dać ciężką ramę z ciężkiego ceownika dali konstrukcję kratownicową i zaoszczędzili właśnie tą tonę na masie. Jak by ładować 3 rzędy na dół a 2 na górę to nawet nie trzeba tego wiązać pasami bo zewnętrzne rzędy leżą lekko pod kątem do środka oparte na tej rozkładanej poręczy a górne bele leżą na łączeniu dolnych bel i wszystko jest stabilne. Ja ma samoróbkę na jednej osi na którą wchodzi w zależności od średnicy 14-18 bel i najwięcej zajmuje odczepianie-zaczepianie przyczepy i wiązanie bel pasami tak więc opcja gdzie można spokojnie wozić bez spinania bardzo przyśpiesza pracę. Oglądałem wszystkie te trzy przyczepy na placach u sprzedawców i ta Ursusa podobała mi się najbardziej. W moim wypadku i tak w grę wchodzi tylko na jednej osi lub tandem bo mam jedną taką górę,że bez docisku osi ciągnika nie za bardzo się wjedzie nawet z 14 czy 18 belami słomy a co dopiero więcej bel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

Nie zgodzę się że ursus daje największe rabaty, jak ja kupowałem pronar dał największy rabat wyszła prawie w cenie netto, raczej ostrożnie podchodził bym do konstrukcji kratownicowych bo mam taką starą przyczepę i wiem jak rama potrafi pracować, im masywniejsza tym lepiej, koła jak najwieksze 400 w łąkach będą przestawały się kręcić, za to na tych kołach 550/17 pustą jest co ciągnąć, ogólnie wolał bym najprostszą przyczepę paletową przedłuzoną dopiąć 2gą starą i tak bele wozić,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

Tylko Pronar ale model T025 - na kołach 500/50-17 dużo lżej będzie ciągnąć, jak na tych małych 15.3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5373

moim zdaniem najlepsze koła to rozmiar 22,5 i możliwie jak najszersze

  • Like 1

Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76
1 godzinę temu, Ursusc385 napisał:

Tylko Pronar ale model T025 - na kołach 500/50-17 dużo lżej będzie ciągnąć, jak na tych małych 15.3

Owszem w torfowej łące ale po szosie 40km/ha będzie w porównaniu do kół 15,3 jak na hamulcu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Pronarkę T025, przeważnie ciągnę ja 75 konnym ciągnikiem PO GÓRKACH i powiem tak, czuć jej masę na pusto, ale na balonówkach super się nią jeździ po grząskich teranach, a co do konstukcji to jest bardzo wytrzymała. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

Mało który producent wsadza koła 22.5 do przyczepy do bel.

Jeśli mocno zależy na kołach 22.5 to do przyczepu Pronaru T025 można je samemu założyć, do T022 nie da rady.

Małe koło nigdy nie będzie szło lżej od większego. Opony 15.3 mają dużo mniejszą średnicę od 500/50-17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dużo droższa niż pronara? W metaltechu duży plus to koła 22,5, na łąki torfowe  super sprawa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

22,5 z balonową oponą to bajka na torfowe i nie tylko łąki ale przy takim ogumieniu podłoga jest już dość wysoko a to w wielu przypadkach wydłuży i utrudni załadunek a co również ważne mocno podniesie środek ciężkości. Wysoko załadowana przyczepa z belami może bardzo łatwo się położyć na przykład przy wyjeździe z łąki na drogę jeśli tylko droga jest na wyższym nasypie. Myślę,że 17 to idealny kompromis. Druga sprawa to cena tych wszystkich przyczep...z kosmosu. Tyle kasy za coś co przeważnie służy tylko do sezonowego transportu bel. Za cenę fabrycznej przyczepy do bel można kupić ze dwie samochodówki z bortami i często na szerokich oponach 19,5 a to już super sprzęt i nadaje się również do dalszego transportu coraz szybszymi ciągnikami bez obawy o to,że przyczepa będzie skakać od rowu do rowu za ciągnikiem.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez Bizon_Ursus
      Witam. Koledzy może mi ktos podesłać zdjęcia jak ma podłączony wskaźnik paliwa jaki kolor kabla pod wskaźnik podłączyć. później zdiagnozuje czy pływak działa czy nie w zbiorniku z tego co widziałem są podłączone kable . Pozdrawiam
    • Przez Nieznany1235
      Jak nazywają się te dwa wałki idą do napedzania linki obrotów. I gdzie mogę je znaleźć proszę o link do sklepu. 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj