Braian10176030

Fortschritt zt303

Polecane posty

Czesc wszystkim. Nie mialem stycznosci z fortschritem zt 303 z silnikem ifa i zauwazylem ostatnio jak przytykam ręką wlew od chlodnicy to czuje narastajace cisnienie czy jest to powod do obaw. Nie bulgocze jak przy peknietej uszczelce lecz delikatnie narasta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

Pod wplywem temperatury cisnienie cieczy w ukladzie zamknietym wzrasta i jezeli cisnienie bylo by zaduze to plyn wydobywal sie rurka od nadmiaru. Tylko pytanie jest takie czy sie wydobywa . Czy silnik łapie temparature czy ma normalna i czy ubywa gdzies płyn?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

No jezeli Bys nalal pod korek to by wlasnie nadmiarem troszke wypchnelo. Ale jezeli nie wyrzuca i nie grzeje sie to nie ma powodu do zmartwien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8517
12 minut temu, Piotrekxc21 napisał:

No jezeli Bys nalal pod korek to by wlasnie nadmiarem troszke wypchnelo. Ale jezeli nie wyrzuca i nie grzeje sie to nie ma powodu do zmartwien.

właśnie jest powód jeśli jest wszystko w porządku to ciśnienie narasta powoli i nie na zimnym silniku zaraz po odpaleniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No racja. Jeszcze wpadłem na pomysl by spuścić plyn i odpalic jesli wtedy bedzie dmuchalo no to lipa. Dobry sposób na sprawdzenie czy raczej nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

Uszczelka raczej nie wytwarzala podcisnienia tylko plyn szedl by do oleju badz odwrotnie. Stawialbym na glowice ze wytwarza sie podcisnienie i wypycha plyn.Bo moze byc i cos innego ale o tym lepiej nie mowic. Najlepiej sprawdzic glowice . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz. No to mam glowice sciagac czy dac sobie spokoJ. Zaobserwowalem małe bąbelki po odkreceniu korka na chlodnicy. A na dodatek okazalo sie ze termostat jest zdemolowany i tak jakby go nie bylo

Edytowano przez Braian10176030

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

Ja bym sciagal troche roboty przy tym jest niestety ale ogolnie sprawdzenie i splanowanie glowicy +uszczelka to mysle ze w granicy 200-300 zl. No tylko zastanawia mnie czy wczesniej przy pracy nic Ci sie nie dzialo ? Nie grzal sie np. W orce nie ubywalo plynu ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

No to wszystko tlumaczy. Niewiem co Ci dpradzic bo rzeczywiscie moze robic sie podcisnienie od glowicy ale znowu rozbierac i okaze sie ze glowica ok. Wszystko mozna by bylo zdiagnozowac jakbys wiedzial jak sie zachowuje w czasie pracy kurde a tak bez obiazsnia i odpowiedniej temperatury trudno doradzac a znowu jak pojdzie w pole i bedzie sie gotowal to tydzien przestoju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi i dlatego chcialem zrobic na gotowo zeby chodzil jak sie nalezy. Kolejna informacja jest to ze ktos o nim niestety zapomniał i wywalilo broki bo woda zamarzla. Jedna glowica od strony kabiny byla peknieta miedzy zaworami ale to raczej od przegrzania nic wiecej nie zaobserwowalem poza tym ze stal pare lat z otwartymi kanalami na deszczu i bardzo skorodowal od srodka glownie w glowicach a bloki nie tak bardzo. Drugiej glowicy nie ruszalem ale nie martwi mnie glowica bardziej sie boje ze cos innego jest walnietego. Na dodatek moge powiedziec ze nie kopci w zaden niepokojacy sosob i mialem przyjemność wyrwac nim dwa drzewka i widze ze jest mocny normalnie. Teraz juz chyba wszystko napisalem. Skorodowany,byla peknieta glowica jest zmieniona na druga,popsuty termostat,po zamrożeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keis71    18

Iak wywala płyn to najszybciej uszczelka pod głowicą,można to zdiagnozować nie rozbierając specjalnym płynem który zmienia kolor pod wpływem spalin przedostających sie do płynu chłodniczego.Prosty i szybki sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jest jakis jeszcze prostszy sposob na sprawdzenie obecnosci spalin w tym ukladzie chłodniczym. Cisnienie sie wytwarza i to dosc szybko bo jak przytkam reka wlew to dwie,trzy sekundy i czuc cisnienie pod reka tylko czy to sa spaliny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8517

możesz powąchać :D, mogła też pęknąć tuleja, chyba że ktoś kompresorem pompuje chłodnicęO.o

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekxc21    1

Oo o takim plynie nie slyszalem. Wlasnie tez niechcialem straszyc ale moze byc to tuleja... ale zaczalbym od glowic. Uszczelka by nie robila takiego podcisnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie robie remont skrzyni przekładniowej w rozrzutniku i mam pytanie co powinno być wlane w skrzynie jaki olej lub smar w środkowej był zalany olej natomiast boczne jak by rzadkim smarem lub czymś takim
    • Przez piotrord
      Witam, kupiłem ifę w50 jest tam silnik od fortschritta , jako że mam pierwszy raz do czynienia z tym silnikiem mam kilka pytań. Czy da się tam wymienić panewki główne bez wyjmowania wału ? Kolejne pytanie to smarowanie sprężarki i pompy wtryskowej, u mnie z tej cienkiej rurki olej tylko kapie i to jak silnik jest rozgrzany i ma wysokie obroty na zimnym nie leci wcale. . Rurka zapchana nie jest bo i z bloku tak powoli leci ten olej , czy to normalne a jeśli nie to jaka może być przyczyna? Ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 3 atm na bardzo gorącym spada do 1.8 atm.  Czyściłem filtr odśrodkowy i zauważyłem że ten bączek w dolnej podstawie ma spory luz . Wkładam go w ten otwór i ma luz na boki. Czy tak ma być? W górnej pokrywie nie ma aż tak dużego luzu.  Zauważyłem że przy napędzie pompy wtryskowej jest taka jakby puszka która obraca się razem z napędem pompy. Czy ta puszka to jest jakieś ustrojstwo które przestawia kąt wyprzedzenia wtrysku ? czy w jakiś sposób się to smaruje czy czyści ? I filtr oleju , czytałem gdzieś że nie każdy filtr się nadaje . Niby Filtron jest tak gęsty że potrafi go zacisnąć i połamać rurkę z plastiku na którą nasadzamy filtr. Prawda to czy mit? Z góry dziekuję za pomoc i wskazówki. 
    • Przez drewcio
      Witam. Slyszal kto co o takim modelu forsza?
      Wyprodukowano ich ponoc okolo 1000 szt. 
      Ile takie cudo moze byc warte na polskim rynku? 
       
      *zdjecie zapozyczone z internetow
       


    • Przez Andrzej1996
      Witam,mam problem z podnośnikiem w fortschritt 323A przy opuszczeniu ciężkiej maszyny zaczyna wydawać skrzypiący dźwięk,co może być tego przyczyną? 
    • Przez Andrzej1996
      Witam,mam problem z podnośnikiem w fortschritt 323A przy opuszczeniu ciężkiej maszyny zaczyna wydawać skrzypiący dźwięk,co może być tego przyczyną? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj