andrzejz78

T25 remont silnika - jakie części kupić ?

Polecane posty

andrzejz78    0

Witam

 

Zastanawiam się nad małym remontem władka Do wymiany z ważniejszych rzeczy by były głowice, cylindry i tłoki z pierścieniami Uszczelki itp wedle potrzeby

 

Zastanawiam się teraz nad zakupem części Czy brać niby oryginały czy może kupić wszystko od Ledy ? Mój ciągnik jest z roku 1980

Ma ktoś jakąś wiedzę odnośnie pasowania części z Ledy do władka z lat 80-tych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59
Jak masz jeszcze oryginały z 80 roku to szlifować, regenerować ile się tylko da bo te wszystkie obecnie dostępne to plastelina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Głowice oryginały ale już były kilka razy robione Reszta już późniejszej produkcji bo już był dwa razy remont robiony

Co do plasteliny to identycznie powiedział mi znajomy co naprawia ciągniki i z tego powodu nie robi już władków od trzech lat

Wiem że obecne części są miękkie ale coś będę musiał kupić Zresztą jestem świadomy że za kilka lat znowu będzie trzeba robić/wymieniać górę

Czy zestaw naprawczy nowego typu będzie pasował do mojego bloku? Stary a nowy typ to różni się tylko miejscem montażu świec żarowych czy czymś jeszcze?

A co powiecie nad zakupem części na Ukrainie czy tam Białorusi? Jak z tamtą jakością i czy się to bez problemu przez granicę przewieźć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59
Oglądałem kiedyś w Rosji kilka rzeczy do władka i tam też jest kupę taniego rzemiosła. Jakby bardzo dobrze się zakręcić to pewnie dałoby się znaleźć jakieś stare zapasy ale to tak jakby chcieć znaleźć dobre części do ursusów w PL. Zresztą nawet ciągniki składane w sojuzie pod koniec lat 80 są już gówniane więc sądzę że z częściami na wschodzie też lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Panowie potrzebna mi szybka podpowiedź

Dostałem namiary na likwidowany dość duży sklep z częściami do T25 Z racji tego ceny mają naprawdę fajne ;)

Pytanie czy brać głowice itp nowego czy starego typu? Czy nowy typ wpływa jakoś na spalanie moc dymienie itp ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Głowice nowego typu mają zawory wypuszczone poza głowicę oraz miejsce na świece żarowe. Jeśli chcesz zmienić głowicę na nowego typu to musisz również założyć tłoki nowego typu które mają miejsce na zawory oraz świecę. Albo komplet stary typ albo komplet nowy typ. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Nowy a stary typ rożni sie jedynie mocowaniem swiec zarowych, w nowym masz w głowicy, w starym w kolektorze dolotowym, reszta bez zmian, wymieniajac na nowy tyl musisz wymienić kompletem,

 

Co do zestawu naprawczego, nie kupuj rosyjskich ani ukrainskich, lecz polskie, z firmy THM, opinie o nich sa o wiele lepsze, nawet tu na forum była o tym mowa

 

Edytowano przez Mikua

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
13 minut temu, Mikua napisał:

Nowy a stary typ rożni sie jedynie mocowaniem swiec zarowych, w nowym masz w głowicy, w starym w kolektorze dolotowym, reszta bez zmian, wymieniajac na nowy tyl musisz wymienić kompletem,

 

Co do zestawu naprawczego, nie kupuj rosyjskich ani ukrainskich, lecz polskie, z firmy THM, opinie o nich sa o wiele lepsze, nawet tu na forum była o tym mowa

 

Różnią się również osadzeniem zaworów więc nie "tylko" mocowaniem świecy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Będę wymieniał całą górę więc muszę kupić komplet starego lub nowego typu

Jeśli chodzi o nowy typ (chyba taki kupię) to szukam informacji odnośnie wałka rozrządu bo jest też nowego typu Podejrzewam że nowy typ ma wyższe krzywki co powoduje większe otwierania zaworów Potwierdzały by to wyżłobienia w tłoku pod zawory

Oczywiście są to tylko moje domysły ale po coś te "dołki" na tłoku muszą być Jak na razie nie znalazłem info w necie odnośnie wałka rozrządu

Sprzedawca części powiedział że nowy typ głowic ma inne zawory Czyżby chodziło o średnicę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Też jestem na etapie remontu i mam zamiar wziąć sie na silnik, mam identyczna sytuacje co Ty, lecz nie bede nić zmieniał, mam stary typ, i niech tak zostanie, zamiana nic nie da, a jedynie może przysporzyć kłopotów ( ale i nie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Ja chcę spróbować czegoś innego więc pora tym razem na nowy typ Lubię po prostu eksperymentować ;)

Części teraz są tak kiepskie że już wiem że za kilka lat bedzie trzeba znowu coś wymieniać Na szczęście są na tyle tanie że nie będzie to zbytnio odczuwalne Wymiana całej góry wyniesie mnie jakieś 570zł więc nie jest tak jeszcze źle

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Przecież pisałem, w głowicy nowego typu zawory są wypuszczone poza powierzchnię głowicy więc gdzieś one później się muszą chować a chowają się w tych właśnie "dołkach" w tłoku. Stary typ ma zawory wpuszczone w głowice więc i tłok płaski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Aha czyli inaczej jest rozwiązane ułożenie zaworów

 

Co do firmy to ponoć  części mają być oryginały :) więc domyślam się że ze wschodu Jak już pisałem jest sklep w likwidacji i planuję kupić od nich tylko dlatego że mają w miarę przystępne ceny

Czy to będzie towar dobry czy jakaś lipa to trudno powiedzieć

Kiedyś sam kupowałem głowice nowe w sklepie Miały być najlepsze Zresztą sam prosiłem o najlepsze bez względu na cenę  Na oko wydawały się ok Po zamontowaniu ciągnik ładnie pracował Po kilku miesiącach pękło gniazdo Po rozebraniu okazało się że nie było pełnego odlewu pod gniazdem i dlatego pękło Od tamtej pory nie wierzę w dobre części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Mozesz podesłać na prywanta wiadomość co to za sklep? sam bede potrzebował cześci, jeśli mowia tak jak jest to sam bym wział od nich 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Części dotarły Nie jestem specjalistą ale według mnie wyglądają dobrze Zawory w głowicach zalałem ropą i jak na razie sucho jest

 

8755512300_1515166135_thumb.jpg 7308002700_1515166136_thumb.jpg 5873460600_1515166136_thumb.jpg 2092161500_1515166136_thumb.jpg 1245219400_1515166137_thumb.jpg

 

W komplecie pierścieni jeden uszczelniający jest inny (krawędzie ma ścięte)  Domyślam się że jest to pierścień chromowany i należy go zamontować jako pierwszego od góry

 

2204177900_1515166471_thumb.jpg 9721400700_1515166471_thumb.jpg

 

Czy jego też montować tym dziwnym napisem do góry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

W necie piszą że można i ropą

Zawory zalane w piątek i po 48 godzinach są suche więc chyba nie jest źle ze szczelnością Miałem dotrzeć je po swojemu ale chyba nie ma sensu skoro nic nie puszczają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

A widzisz, myslałem zawsze że ON sie nie nadaje bo jest za tłusta, zawsze albo rozpuszczalnikiem albo nafta, jeśli coś takowego masz to zalej i sprawdz, bo mnie ciekawia te głowice :)

Jak nie będą puszczać to nic nie rób, aczkolwiek nic im by nie było aby je lekko dotrzeć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Zalałem benzyną i raczej jest ok Może się trochę zawory pocą od spodu ale to tylko może bo nie widać "mokroci" Na pewno nie ma kropli

Jak znajdę trochę czasu to może i dotrę delikatnie żebym wiedział że zrobiłem wszystko jak trzeba

 

Tym razem jak będę robił remont to dam uszczelkę między cylinder a głowicę Mechanik mówił że nic ona nie daje bo głowica aluminiowa jest miększa od miedzi ale sporo ludzi chwali sobie to rozwiązanie więc i ja zaryzykuje Zresztą w sklepie też powiedzieli że ludzie stosują te uszczelki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Użyłem pasty do zaworów i dotarłem powierzchnie głowicy i cylindra. Jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj