marcin80wlkp

JD 6420 Common Rail dziwny dźwięk silnika

Polecane posty

marcin80wlkp    38

Witam. 

Czy to normalne, że JD 6420 z systemem CR po około 10 minutach normalnej pracy nagle zmieni dźwięk silnika? Staje się taki ostrzejszy, jakby bardziej słychać zawory. Nie wywala przy tym żadnego błędu, moc normalna. Czy jest coś takiego, że celowo przestaje pracować na wszystkie cylindry? Proszę o podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Hm jaka tam jest regulacja zaworów ? olej masz w silniku tyle ile potrzeba ? może common rail się kończy i jak rozgrzeje się ropa to wtryski szaleją błąd się nie wyskoczy ci ale na kompie będzie widać wszystko:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78
może po prostu na ssaniu grzeje się... ja w 6630 jak jest zimny silnik to ma inny dźwięk pracy silnika a jak sie zagrzeje do tych 50 stopni to tez inaczej pracuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Dziś sprawdziłem dokładnie czas i okazało się,że przy obrotach minimalnych dźwięk zmienia się zawsze  po dokładnie 15 minutach. Co do sekundy. Ciągnik był zapalany 3 razy i zawsze tak samo. Co to może oznaczać? Jutro sprawdzę czy np przy 1200obr będzie to również 15 minut.  Spróbuję załączyć plik z tym jak to brzmi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musi się zagrzać albo serwis.... Zrób jeszcze tak, że odpalisz go, pochodzi te 15 min powiedzmy, chwilę pojeździsz na wyższych obrotach żeby go zagrzać i zgasisz. Potem po 10-20 min odpalisz jeszcze raz i zobaczysz czy chodzi tak przez 15 min czy krócej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Co masz na myśli że musi się zagrzać albo serwis? I jeśli zagrzany znów zacznie inaczej chodzić po 15 minutach to dobrze czy źle? Czy lepiej żeby ten dźwięk zmienił się po krótszym czasie? Nie mam na to pomysłu. Zrobiłem nim ponad 150 mtg i zero problemów. Żadne błędy się nie pokazały. Dopiero dziś odkryłem, że to zawsze ten sam czas.Przynajmniej na obrotach minimalnych. Skoro zrobiłem taką próbę 3 razy tzn, że za trzecim razem, skoro chodził już ponad pół godziny, był już rozgrzany. Jutro jeszcze raz przetestuję na wyższych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7884

a latem tez tak było ? Sterowane elektronicznie silniki same sobie dawkę paliwa i kąt wtrysku dobierają na podstawie róznych parametrów jak temperatura zasysanego powietrza, temp płynu i wiele wiele innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

Na zimnym ma twardy odglos i slychac zawory  a po rozgrzaniu cichnie i rowno pracuje i dostaje kopa 

Cos u ciebie jest na odwrot i to ze odpalasz kolejny raz na rozgrzanym i masz to samo tez jest dziwne


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78
panowie zima jest( no przynajmniej kalendarzowa) , silniki szybko stygną. Osobiście uważam, ze jesli traktor zagrzeje sie do temperatury roboczej i potem zgasi to przy następnym odpaleniu ( po max 15 minutach) powinien miec taki sam dźwięk silnika jak na ciepłym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38
1 godzinę temu, johniy861 napisał:

panowie zima jest( no przynajmniej kalendarzowa) , silniki szybko stygną. Osobiście uważam, ze jesli traktor zagrzeje sie do temperatury roboczej i potem zgasi to przy następnym odpaleniu ( po max 15 minutach) powinien miec taki sam dźwięk silnika jak na ciepłym silniku

U mnie przy odpaleniu zawsze ma taki sam dźwięk. Zmienia się on dopiero po 15 minutach. Zawsze w tym samym czasie, co do sekundy. Jak zgaszę i odpalę ponownie, znowu 15 minut chodzi gładko, po czym zmienia dźwięk. Sam nie wiem co o tym myśleć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

Wiesz tu na odsluch ciezko cos stwierdzic bo jeden i drugi odglos wydaje sie prawidlowy 

Zadzwon na serwis i opisz jak sie zachowuje jak trafisz na kumatego to  ci  podpowie co i jak 

Nie musisz zamawiac odrazu uslugi i bedziesz wiedzial cos wiecej 

U mnie w 5r z 2009r po odpalaniu na rozgrzanym nic takiego sie nie dzieje i pracuje tak samo jak przed zgaszeniem 

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    1

Mam tak samo w 6920s i u innych użytkowników JD zauważyłem podobne zachowanie. Może ktoś wie od czego zależy ten dźwięk i co się zmienia w ustawieniach silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIrol33333    0

Witam. . . Odmawiam temat. . . Mój 6920 robi dokładnie to samo po 15 minutach. . . Wiecie o co chodzi? 

Usterka zdiagnozowana?

Ps. Znajomy tak miał to wymienił czujnik od pompy cr,ale nic to nie dało. . . . Pomogło dodanie do paliwa środka do pomp cr. . . U siebie tego nie sprawdzałem . . . Jeżeli coś wiecie to proszę o pomoc. . . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIrol33333    0
Dnia 12.01.2018 o 21:10, jan222 napisał:

Mam tak samo w 6920s i u innych użytkowników JD zauważyłem podobne zachowanie. Może ktoś wie od czego zależy ten dźwięk i co się zmienia w ustawieniach silnika?

Zrobiliście coś w tej kwestii? U mnie jest ten sam problem tylko przy 6920

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    1

To nie jest problem te ciągniki tak mają. Chłopaki z serwisu (podczas wymiany uszczelki głowicy) mówili, że to zmienia się coś w ustawieniach silnika gdy łapie odpowiednią temperaturę czy jakoś tak! pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    20

Może poprostu zawór egr zaczyna pracować i dlatego się zmienia dźwięk. W samochodach osobowych zawór egr otwiera się na stałe po około 2 minutach jeśli silnik stoi na obrotach biegu jałowego.


Zetor 9641 + ładowacz

John Deere 6120M...

 

... walczą dzielnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba1234444    0
Dnia 21.12.2017 o 13:37, marcin80wlkp napisał:

Witam. 

Czy to normalne, że JD 6420 z systemem CR po około 10 minutach normalnej pracy nagle zmieni dźwięk silnika? Staje się taki ostrzejszy, jakby bardziej słychać zawory. Nie wywala przy tym żadnego błędu, moc normalna. Czy jest coś takiego, że celowo przestaje pracować na wszystkie cylindry? Proszę o podpowiedzi

 

Edytowano przez Kuba1234444

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
    • Przez Kuba1234444
      Witam mam pytanie dotyczące pracy silnika John Deere 6320 premium common rail
      pytanie dotyczy tego że za każdym razem jak odpalę ciągnik to na początku chodzi normalnie ale po około 10 min silnik nagle zaczyna pracować głośniej i bardziej klekocze
      co może byc tego przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj