Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
JUMIKO    62

Witam, ciągnik jak w tytule z 2006 roku, przebieg 7000mth z silnikiem 1000.4WT10 . Podczas siewu z agregatem i siewnikiem 2,5 m nagle zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Ciągnik został zgaszony i zholowany, po sprawdzeniu poziomu oleju okazało się że go przybyło. Płyn i olej w silniku przed wyjazdem był sprawdzony i wszystko było w normie. Silnik nigdy wcześniej nie brał oleju, nie zmieniał się jego poziom i nie dymił było wręcz książkowo. Po spuszczeniu oleju z miski okazało się że w oleju jest płyn z układu chłodzenia i było go z 5 litrów  https://youtu.be/OPqo7VNCoc0    , filtr oleju zatkany " glutem ". Krótka diagnoza i pomyślałem o rozszczelnieniu się wymiennika ciepła (chłodnicy oleju) lub wydmuchana uszczelka pod którąś z głowic, po rozebraniu nie było oznak by któraś z tych rzeczy była uszkodzona. Następna diagnoza to oringi na tulei i tuleja została wyjęta lecz oringi też były Ok. Po dokładnym obejrzeniu tulei okazało się że jest pęknięta  :-(

Pytanie brzmi:

- co mogło być powodem takiej awarii ?

- jakimi momentami dokręcić głowice ?

- jakie ustawić luzy zaworowe ?

8958440400_1512207700.jpg

 

 

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    460
Te silniki tak mają po osiągnięciu przebiegu min 7tyś właśnie pękają tuleje i to jest przyczyną przedostawania się płynu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

a korbowód masz prosty? zrób zdjęcie tłoka bo albo nagle coś zatrzymało tłok albo wada fabryczna bo dziwnie pękła


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Korbowód wydaje się być prosty i tak gdybam że w momencie pęknięcia tulei przedostał się płyn i z braku smarowania tłok zaczął się zacierać. Moim zdaniem wygląda to raczej na wadę fabryczną, bądź przegrzanie silnika przez poprzedniego właściciela bo przy odpalaniu, przez jakieś 10 sekund pracy silnika z tłumika pojawiał się biały dym. mniemam że tuleja mogła już być zarysowana wcześniej. Widać na niej dwa pęknięcia jedno na 3/4 obwodu w miejscu jednego z oringów i drugie jakby starsze i mniejsze niżej na drugim oringu.

 

 

8747987500_1512334954.jpg

2124998200_1512335886.jpg

 

4285276000_1512336031.jpg

 

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dymienie na siwo to norma na zimnym w tych silnikach


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszNaja
      witam potrzebuje opisu tablicy bezpieczników oraz schematu calej instalacji do ciagnika same prosze o pomoc.jezeli ktos jest szczesliwym posiadaczem same explorera to prosze o odpowiedz,poniewaz mam jeszcze jeden temat do przedyskutowania odnosnie same explorer95 ciassic
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj