tomaszek767

Akumulator 412

Polecane posty

tomaszek767    11

Jaki macie akumulator w 412 Vario? Mój coś ciężko pali i musze kupić nowy i nie wiem czy to za mała liczba Ah czy coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
pojemność też ważna ale jak słabo pali to za mały prąd rozruchowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Mały, ja w NH  mam 140 i powiem ze szału nie robi. Oryginał padł po 3 latach, kupiłem Fiamma  ma 3 lata i też szału nie robi.po 3-4 dniach stania mam 11 V i mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Pali dość  zle szału nie ma, może rok wytrzyma.

Nie ma teraz dobrych aku , takich co wytrzymują ponad 5 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Raczej roku nie wytrzyma. Jest szansa, że jakiś czas będzie odpalał po podładowaniu, ale będzie coraz gorzej. Dla pewności go wymontuj , podładuj i zostaw na dzień albo dwa. Jak bez obciążenia zowu spadnie poniżej 11V to tylko złom. Jak cela dostanie całkowitego zwarcia to jest też ryzyko uszkodzenia alternatora, pozostałe cele zaczną gazować więc pojawia się ryzyko wybuchu, ogólnie nie polecam zwlekać. No chyba, że musisz odpalić tylko na kilka minut to jescze do wiosny możesz jakoś przebiedować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

A co do wyboru akumulatora osobiście kieruje się dwiema zasadami

1. Firma po której można oczekiwać jakotakiej jakości, niekoniecznie musi być znana. 

2. Jak największa pojemność jaka nam się zmieści. Nie dość, że akumulator nie będzie tak męczony dużym prądem rozruchowym, to nawet jak akumulator się naturalnie zestarzeje to zawsze lepiej mieć połowę pojemności  ze 120 Ah niż z 90 Ah.

Ale niestety to jedynie zwiększa szanse, ale pewności nie daje. Większość akumulatorów jaki wymieniam mają padnięte cele, rzadko który jest wymianiany z naturalnej starości.

Z firm Varta jeszcze mnie nie zraziła, Fiamm wytrzymał 7 lat, Yuasa też 7 lat. O Centrze mam coraz gorsze zdanie. Tu gdzie Fiamm wytrzymał 7 lat centra żyje 2-4 lata. Sznajder chyba uszkodził cele po 2 latach.

Ciekawa sprawa że aku samochodowe z pierwszego  montażu wytrzymują często nawet 7-9lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

O Varcie też to słyszałem że  jeszcze  nia zawodzi. Centra wysiadła mi po 3 latach z oryginału i to niby najwyższa póła była. W VW  Passat B6 mam raczej jeszcze orginał a ma  prawie 10  lat kupiłem go jak miał 3 lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Nie wiem co wy robicie z tymi akumulatorami że tak krótko żyją, 5 lat temu kupiłem trzy akumulatory 140 ah najtańsze jakie były Eurostart chyba Chińskie i trzymają do tej pory, w innym traktorze 3 lata jest akumulator Forse i  trzyma, w osobówce bosch 6 lat i trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Bo to jest loteria, czasami zaszkodzi wstrząs mechaniczny, czasami za duży prąd pognie płyty a czasem sam z siebie padnie. Kiedyś miałem już przetestować jakieś marketówki, ale mi odeszło. Miałem też kiedyś kilkuletniego 4maxa 65 Ah, który słabo radził sobie w osobówce a po dolewce wody śmigał w ursusie od wiosny do jesieni przez dwa lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, ppiotr napisał:

Nie wiem co wy robicie z tymi akumulatorami że tak krótko żyją, 5 lat temu kupiłem trzy akumulatory 140 ah najtańsze jakie były Eurostart chyba Chińskie i trzymają do tej pory, w innym traktorze 3 lata jest akumulator Forse i  trzyma, w osobówce bosch 6 lat i trzyma.

Też mnie to zastanawia czemu tak szybko komuś siadają, mi Centra w ciągnikach jeszcze poniżej 10 lat nie padła, w kombajnie padły po 11 latach gdzie używane były tylko w czasie żniw. Zaznaczam że nigdy nie było potrzeby jakiegoś doładowania w celu rozruchu, jak padły to od razu i całkowicie.

Pierwsza i podstawowa zasada, akumulator raz rozładowany poniżej dopuszczalnej granicy, nawet prawie nowy, to jego żywotność to góra 2-3 lata i jest koniec.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

@Sean
Osobiście przetestuję Twoją teorię  z ostatniego zdania. Udało mi się ostatnio 2 razy rozładować 4-miesięczną Vartę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

:)  No to mamy między innymi odpowiedź dlaczego aka szybko siadają, podstawowy błąd, taki sam jak przeładowanie, już odpowiadam, można przeładować też, a ma to miejsce wtedy jak alternatora nie da się dotknąć taki gorący, a ktoś myśli że nagrzał się od silnika.    :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Sean, nie róbmy z tego reguły. Raptem te dwa razy to po pijaku zostawiłem kluczyki w samochodzie. A że radio było wyciszone to nie zwróciłem uwagi, że kluczyk był w pozycji zasilania akcesoriów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    224

Zima idzie wiec sie wypowiem, dobry akumulator to taki ktory sie nie rozladowywuje:-). Orginalnie mialen warte, teraz mam boscha (bo warta to bosch z nalepka +10zl) kazdy 100ah by byl doladowywany, dla mie i tak za duzo bo pale ciagnik co kazdy dzien wiec lepiej by sie doladowal wiecej niz mial za malo pradu w  zimne dni. Gdy napiecie przy rozruchu spada blisko 10v idzie do c360 lub 3p, chyba ze dziadki wczesniej zezra akumulator wtedy do fendta idzie nowy a do dziadkow z fendta

Na nowyk akumulatorze zapalimy i zgasimy ciagnik 20 razy,raz po raz nawet za pate lat przy dobrym aku 10 razy powinien zapalic raz po raz. Po co to komu, chyba wystarczy pare raz na godzine gasic. Jesli z czas.em akumulator slabiej kreci rozrusznikiem to znaczy ze za duzy a nie za maly. Jesli mamy wiekszy prad rozruchowy szybciej silnik zaskoczy i mniej pradu zuzyje. Na zime polecam grzalke do oleju, nie siada akumulator od grzania swiec.

Edytowano przez fireseba

Sprzedam wode w proszku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez cysiu133
      Cześć,
      Mam problem ze światłami pozycyjnymi dla przyczepy. W gniezdzie ciagnika na bolcach od swiatel pozycyjnych nie ma prądu, kierunkowskazy i stop jest, w ciągniki też wszystko działa jak należy, tylko problem jest w gniazdach przednim jak i tylnym. Bezpieczniki w porządku, prąd do bezpieczników dochodzi. Po schemacie instalacji (a jakimś wybitnym elektrykiem lub znawcą tematu nie jestem) wydaje mi się że problem może być na tej wtyczce zaznaczone na zdjęciu.  I tu nam pytanie czy może ktoś wie gdzie ona może się znajdować? Jak rozebralem plastiki to wydaje mi się, że kable od świateł idą do góry w słupku tam gdzie gaz ręczny, ale gdzie by tam dalej szły? 
      Może jest ktoś w stanie pomóc bądź naprowadzić na rozwiązanie problemu?
      Pozdrawiam!

    • Przez center
      Cześć!
      Czy ktoś ma jakiś sposób na regulację luzu zaworowego w F412 Vario bez użycia klucza serwisowego z podziałką kątową? Może jakieś klucze z deutfahra ? Tam jest Śruba na torx i w niej na płaski śrubokręt. 
       
      Pozdrawiam
      Michał 
    • Przez yaro_1
      posiadam ciągnik fendt farmer 410 vario, w ciągniku posiadam wyjście na hamulec hydrauliczny przyczepy. czy ktoś może mi wyjaśnić, skąd idzie olej/płyn do hamowania przyczepy oraz czy trzeba to włączyć (aktywować) w ustawieniach. w instrukcji jest tylko informacja, że coś takiego istnieje.
    • Przez Kuba__1994
      Witam, jakie powinno byc cisnienie w skrzyni vario fendt 411 2001r, minimalne i maxymalne. Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam 
    • Przez center
      Dzień dobry,
      Ktoś może wie jak się rozbiera joystick w fendzie ? mam problem ponieważ dostał luzów gdzieś na przegubie i nie mogę się do niego dostać? ktoś wie czy kupi do tego się części zamienne? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj