Polecane posty

marian20    29

Witam

Wie ktoś może gdzie znajduje się sprężarka od amortyzacji kabiny w tym modelu? U mnie nie działa pompowanie automatyczne. Mogę tylko napompować przewodem awaryjnym za kabiną ale po kilku godzinach pracy powietrze ucieka.  Czy jest to ta sama sprężarka co pompuje amortyzację przodu?

Drugie pytanie to czy można pracować z całkowicie spuszczonym powietrzem? Na logikę...niby tak ( przecież ma poduszki) ale wolę zapytać.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

amortyzacja przedniej osi jest hydrauliczna, spręzarka jest pod kabiną w takiej skrzynce za zbiornikiem, od tyłu ją widać, sprawdz bezpiecnzik od niej, duzy 50A i mase, masa idzie bezposrednio z zacisku ujemnego akumulatora, na oczko przykręcona do śruby. Ten przewód z tyłu za kabiną jest do odwadniania, w instrukcji pisze zeby tam nacisnac szczególnie zimą co jakiś czas. Bez powietrza mozna jezdzic, wtedy kabina opiera sie na bałwanku i nic się nie dzieje. Stawiam ze pewnie Ci te oczko przy aku się uwaliło, bo łątwo to wyrwać jak się aku wyjmuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
kolega dobrze pisze. bez amortyzacji źle się jeździ i kabina siedzi nisko. u nas przerabiają to pod pneumatykę od przyczep i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
oczywiście. ale np w przypadku awarii sprężarki to nie ma sensu pchać się w koszta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Szkoda, że to tak awaryjne, bo bardzo przydatne.

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Niestety tu wychodzi brak pneumatyki hamulców. Jak by było podpięte pod sprężarkę mechaniczną to by nie było problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29
Dnia ‎01‎.‎12‎.‎2017 o 15:52, Uziu92 napisał:

amortyzacja przedniej osi jest hydrauliczna, spręzarka jest pod kabiną w takiej skrzynce za zbiornikiem, od tyłu ją widać, sprawdz bezpiecnzik od niej, duzy 50A i mase, masa idzie bezposrednio z zacisku ujemnego akumulatora, na oczko przykręcona do śruby. Ten przewód z tyłu za kabiną jest do odwadniania, w instrukcji pisze zeby tam nacisnac szczególnie zimą co jakiś czas. Bez powietrza mozna jezdzic, wtedy kabina opiera sie na bałwanku i nic się nie dzieje. Stawiam ze pewnie Ci te oczko przy aku się uwaliło, bo łątwo to wyrwać jak się aku wyjmuje.

Witam

Sorki , że dopiero dziś ale nie dostałem powiadomienia o odpowiedziach ( nie wiem czemu) a nie zajmowałem się tym tematem od tamtej pory. Jeśli chodzi o bezpieczni to jest sprawny . Prąd także dochodzi do gniazda bezpiecznika.

Jedyne co znalazłem od tyłu parząc i do tego idą przewody powietrzne od poduszek to coś takiego :

https://autoline.info/-/sale/accumulators/tractor/4273332M92-Boite-air-accumulateur-cabine-suspendue--17082812170707804800

I z tego co zrozumiałem jest to akumulator powietrzny. Nie jest on podłączony pod żadne inne urządzenie.

Jeśli chodzi o masę to ja nie mam podłączenia pod akumulator żadnym dodatkowym kablem. Jest tylko jeden kabel na minusie i mostek do drugiego akumulatora.

 

Czyżbym nie miał samej sprężarki elektrycznej? Macie może nr z katalogu lub zdjęcie gdzie to się znajduje? Przycisk w kabinie jest i bezpiecznik też wiec i sprężarka być powinna . :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

tu masz foto z katalogu. Co do kabla to albo u mnie ktoś coś przerobił, choc wygląda na oryginał, bo przewód w peszlu z oznaczeniami, albo u Ciebie gdzieś uciekł z tej skrzynki i sobie gdzieś tam wisi, albo jakoś inaczej podłączyli.

amortyzacja.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Mamy ten sam katalog do wersji starszej. Ja mam rocznik 2008. Który nr wg Ciebie nr to sprężarka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957
Dnia 2.12.2017 o 19:23, AlaCapone napisał:

Szkoda, że to tak awaryjne, bo bardzo przydatne.

u mnie akurat działa to puki co prawidłowo, przyciskiem w kabinie ustawiasz sobie ile ma napompowac te poduszki pod kabiną, jak postoi kilka dni to wiadomo ze gdzies zejdzie, szczególnie zimą, ale latem trzyma dosć długo.

1 minutę temu, marian20 napisał:

Mamy ten sam katalog do wersji starszej. Ja mam rocznik 2008. Który nr wg Ciebie nr to sprężarka?

wg mnie siedzi ona w tym "pudełku" pod numerem jeden, zapewne to coś w stylu mini kompresora do pompowania kół pod zapalniczke do samochodu, spróbuj wyjąć może te skrzynke i pewnie to tam wszystko siedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29
3 minuty temu, Uziu92 napisał:

u mnie akurat działa to puki co prawidłowo, przyciskiem w kabinie ustawiasz sobie ile ma napompowac te poduszki pod kabiną, jak postoi kilka dni to wiadomo ze gdzies zejdzie, szczególnie zimą, ale latem trzyma dosć długo.

wg mnie siedzi ona w tym "pudełku" pod numerem jeden, zapewne to coś w stylu mini kompresora do pompowania kół pod zapalniczke do samochodu, spróbuj wyjąć może te skrzynke i pewnie to tam wszystko siedzi.

Po numerze katalogowym nic nie wyszukuje w necie sensownego. A tej skrzynki chyba właśnie nie mam!! Od akumulatora wychodzą dwa przewody , jeden dochodzi do lewej poduszki a drugi  do trójnika i jeden idzie do prawej poduszki a drugi do przewodu do odwadniania ( jak pisałeś) . Jeśli tak to chyba sprzedawca pożyczył sobie moją sprężarkę:/

Czy u Ciebie jest dobrze widoczna ta skrzynka z nr 1? bo na pierwszym planie jest ten akumulator {przynajmniej u mnie )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

https://www.ebay.co.uk/itm/Massey-Ferguson-Compressor-Cab-Suspension-Replacement-Firestone-Thomas-/182470273492

coś takiego znalazłem, siedzi to w tej skrzynce na pewno. U mnie od tyłu widać ten akumulator na pewno, a skrzynkę chyba też, ale na pewno widać ją z boku jak wejdziesz np pod traktor do wymiany filtrów to ta skrzynka jest pod podłogą kabiny mniej wiecej tak pod fotelem kierowcy a jego nogami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Niestety nie mam czego naprawiać. Nie ma u mnie żadnej skrzynki . Jest wolne miejsce. Sprzedawca lub poprzedni właściciel musieli ją wcześniej wyjąć. Dziwne tylko , że cała została zdemontowana ( pewnie wygodniej się naprawia po wyjęciu) .

Ma ktoś pomysł jak zastąpić oryginał? Powietrze po napompowaniu trzyma tylko 5-6 godzin więc w gorącym okresie pracy przydałoby się jakieś lepsze rozwiązanie . Może sprężarka pod zapalniczkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

spręzarka pod zapalniczke powinna dać radę, podłączyć przez bezpiecnzik prosto do aku, dać po drodze przełącznik i sobie dopompowywac w miarę potrzeb, bo zdobyć oryginał to pewnie tylko serwis albo gdzies z jakiegos na czesci. Skoro u Ciebie tego nie ma pewnie ktoś wyjął do naprawy i juz nie naprawił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Temat względnie rozwiązany. Kupiłem kompresor pod zapalniczkę. Mam takie miejsce gdzie ładnie można go włożyć, przewód jest z końcówką zakręcaną na wentyl więc podłączyłem go na stałe. Na razie zasilanie od zapalniczki bo nie wiem ile ten sprzęt wytrzyma. Kompresor kosztował 118 zł:)

Pytanie moje jest jednak następujące: Jakie ciśnienie maksymalne może być w amortyzacji kabiny. ? Może ktoś sprawdzić na wentylu pod kabiną jakie ma tam ciśnienie jak się napompuje kabinę oryginalną instalacją  na maksa ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

sprawdziłbym Ci ale mam aku wyjęte i nie wiem kiedy teraz zamontuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29
Dnia ‎14‎.‎02‎.‎2018 o 17:25, Uziu92 napisał:

sprawdziłbym Ci ale mam aku wyjęte i nie wiem kiedy teraz zamontuje.

Spoko , nie ma problemu. Mój też stoi do wiosny bezrobotny. Dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

no i mój jeszcze postoi, ale jak uruchomie to sprawdzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Też mam naprawić klientowi pneumatykę kabiny, cena ori jest nie do przełknięcia, poszperałem trochę i znalazłem to:

https://www.robotshop.com/eu/en/viair-12v-120-psi-air-compressor.html

 

Co o tym myślicie? Ma to rację bytu? Myślę że cena całkiem spoko.

Zamontowałem pa próbę kompresor od pompowania kół (w miejsce oryginału) wytrzymała jakieś 5min :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

No i odgrzeje temat bo właśnie mam do czynienia z układem amortyzacji kabiny. Zacznę od tego, że nie wiedziałem, że go mam w  moim 6455. Co jakiś czas, podczas pracy, włączała się sprężarka, ale byłem święcie przekonany, że to sprężarka fotela. Nie zwracałem na to uwagi ponieważ fotel tracił ciśnienie (a oprócz tego miał luzy zawieszenia) i zaplanowałem jego rozebranie oraz usunięcie luzów. Jednak po naprawie fotela zwróciłem uwagę, że to nie pracuje żadna ze sprężarek fotela (są ich dwie) lecz jakiś inny kompresor. No i tak odkryłem amortyzację kabiny. Problem u mnie polega na tym, że sprężarka dopompowuje układ amortyzacji co jakieś 10-15 minut. Bezpiecznik kompresora sobie znajdę i usunę go do czasu naprawy bo jak kompresor będzie za często pracował to szlag go trafi. Trzeba to będzie rozgrzebać i dlatego mam pytania:

1. Trzeba by wyciągnąć zawartość tej skrzynki z kompresorem. Tam pewnie jest też akumulator. Wyciągał ktoś z Was tą skrzynkę? Dużo z tym kombinacji?

2. Gdzie najczęściej pojawiają się nieszczelności? Macie jakąś metodę na ich wykrycie (jakiś spryskiwacz z płynem albo coś podobnego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

wyjmowałem bo pękł mi w tej skrzynce przewodzik plastikowy powietrzny , wyjęcie to 5 min , kostkę odpiąć , odkręcić jedna śrubę , z tyłu skrzynka jest na zawiasach i się ja wyjmuje , gorzej jest z wsadzeniem bo trochę waży i trzeba trafić na zawiasy , a i jeszcze trzeba odłączyć 2 przewody powietrza od poduszek i odwodnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rafalpronar82a
      montuje sprężarkę w mf 3090 silnik perkins i nie wiem gdzie podłączyć obieg oleju powrót znalazłem ale skąd wziąści ciśnie myślałem o czujniku oleju wstawić trójnik ale czy nie spadnie mi ciśnie oleju w silniku skąd jest brany oryginalnie obieg oleju do sprężarki ?
    • Przez tumek19
      Posiadam ursusa c360 3p. Mam zamontowaną w nim sprężarke od stara(foto w dziale wynalazki).
      Ale zaczyna się psuc. Przykładając ręke do odolejacza pojawia sie olej.. I to dośc dużo.
      Co może byc winne? Prosze o pomoc.
    • Przez energe
      Dobry wieczór wszystkim,
       
      mam pytanie do Was. Czy może mi ktoś powiedzieć jak należy sprawdził układ powietrzny w ciągniku?. Od przeszło 20 lat nieużywany ale zamontowany jest i chciałbym go uruchomić. Sprężarka na pewno sprawna. Co się dzieje po napompowaniu butli?, upust powietrza następuje czy co ?
       
      pozdrawiam
      Łukasz
    • Przez Damiano604
      Sprzedam: Zetor 6711, rok 1976, wersja export
      Cena: 19700 do negocjacji
      Opis: Witam, mam do sprzedania ciągnik Zetor 6711 o mocy 65 KM, jest to starsza wersja 6211. Ciągnik zakupiłem 2 lata temu z Francji, wymienione zostały w nim tuleje (ciśnienie wynosi 4,5 bara) oraz założyłem wspomaganie na orbitrol, zregenerowałem całą przednia oś, założyłem nowe hamulce, usunąłem wszystkie luzy na podnośniku, wymienione zostały wszystkie oleje i płyny. Zakupiłem do niego nowe błotniki, nowe uszczelki do szyb, położyłem świeży lakier. Zostały zakupione opony, przód (nowe) , tył (90%) .Ciągnik robiłem dla siebie, lecz obecna sytuacja w rolnictwie nie daje możliwości utrzymania się małych gospodarstw i oddałem ziemie w dzierżawę. Ciągnik bardzo dobrze się sprawuje, silnik mocny 65 KM, synchronizowany 4 i 5 bieg, wałek WOM 540/1000, miękka oś, siedzenie regulowane pneumatyczne, udźwig podnośnika 1700 kg, układ hamulcowy do przyczep, zaczep polowy i szosowy, aktualne ubezpieczenie i przegląd. Sprzedaję, iż ciągnik coraz mnie potrzebny. Jeśli jesteś zainteresowany to dzwoń, mogę podesłać zdj. z całego remontu jak i aktualnego stanu. 
      Cena do minimalnej negocjacji. Tel. 726-467-505. Polecam!

    • Przez petzi
      czy wie ktoś gdzie można kupić "zawór" ciśnienia do którego podłącza się przewód zewnętrzny do pompowania? niestety allegro i lokalne sklepy/serwis tego nie mają, a mam uszkodzone to z racji wieku plastik popękał i nie działa, a zakup całej spęzarki dla tego zaworu mijał by się z celem, więc jeśli ktos kiedyś gdzieś kupował to proszę o pomoc

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj