Gość

Wypalanie DPF

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość   
Gość

Witam chciałbym dowiedziec sie cos wiecej o użytkowaniu traktora z DPF. Planuje zakup jd z filtrem dpf. Pracował by on głównie z turem . Przez okres zimowy co 3 dzień po ok 30min. Jak bd wyglądać to cale wypalanie itp? Czy bedzie to uciążliwe? Moze ktos taki traktor uzytkuje i opiszę jak sie ma sprawa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
-smyk-    9
Jeżeli będzie pracował głównie przy turze to pewnie będzie czekało go wypalanie na postoju. W przypadku np: transportu ma to sie lepiej, poniewaz przy wyższych obrotach dpf będzie odrazu wypalany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Ew. po upływie gwarancji. Tak zrobił kumpel w JD 6125 M i chwali sobie to posunięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROLEK7211    41

po usunięciu filtra i zaślepieniu zaworu EGR w zetorze Forterra 100 odczuwalny przyrost mocy, spalanie spadło o około 15-20% . Taką oto mamy ekologie:D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Noa co ile on sie wypala? Przy takiej normalnej pracy np z rozrzutnikiem a co ile jesli bd chodził np przy zaladunku wozu paszowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78

średnio w mniejszych 6xxx i 5xxx to dpf wypala się co 100,5 godzin. Jednak komputer może zrobić to wcześniej o np z ladowaczem jak będziesz pracował to po +- 35 - 50 godzinach może już się wypalanie włączyć...ale nie jest to w 100% pewne. Jd do tura fajna sprawa bo dość zwrotny jest no i rama oczywiście.

kolego @mraukot kto robił te wycinanie dpf w tym jd co mówiłeś?

Edytowano przez johniy861

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
-smyk-    9
Ciężko jest dokładnie powiedzieć co ile. Wszystko zależy od obchodzenia sie z gazem i czy jest często gaszony. Zaczyna kontrolka migać od filtra to ja daje wiecej obrotow i sam sie wypala. Gdy jezdziłem na kopcu to nie było już tak kolorowo i musiał postać z 15 min i sie wypalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78
dokładnie tak jest kolego. komputer sam to określa na podstawie zapełnienia filtra, tyle że musi być włączona opcja,, auto,,. To racja że przy wypalaniu dpf silnik ma większe obroty, temperatura sie podnosi no i paliwa dość idzie... taka ekologia :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650
Jak ciągnik dostaje po tyłku to z dpfem nie ma problemu, gorzej właśnie jak tak se pyrka i się go gasi i odpala co chwilę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
@johniy861 Jakaś firma z Opola, drugiemu koledze czipowali JD6630 na 150 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A czym sie rozni automatyczne wypalanie?? To jakies udogodnienie? Chodzi o nowa serie 5r john deer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78
dzięki za odpowiedź kolego. firma to napewno 44tuning - ogólnie mają słaba opinię - mi mojego jd robili z agrotronic (Białystok) napewno dużo taniej i lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Runder
      Czy jesteście za tym by wypalać trawy czy raczej za tym że to szkodzi glebie ?
      Moim zdaniem szkoro tyle ludzi w polsce to robi i nie ma wioski gdzie na wiosne nie widać by dymu od wypalania traw. Ja jedyne co mogę zaobserwować to to że po wypaleniu trawy szybcie rośnie nowa
    • Przez SZKOPSSON
      Witam użytkowników, od niedawna stałem się właścicielem ciągnika wyposażonego w filtr dpf, w związku z tym mam do was kilka pytań:
      1. jak problematyczne jest wypalanie filtra dpf w waszych traktorach?
      2. czy już ktoś się tego pozbywał ?
      3. Co sądzicie o tego typu uszlachetniaczach do paliwa wspomagających wypalania filtra http://k2.com.pl/mycie-wstepne/product/2693-k2-dpf-50-ml lub http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/dpf-cleaner-regenerator/
      Jeśli chodzi o mnie to uważam takie dodatki za bardziej bezpieczne niż np. http://k2.com.pl/component/ssproducts/product/2711-k2-dpf-cleaner-500-ml którego to używa się bezpośrednio w filtrze.
      No i ostatnie pytanie czy w związku z faktem posiadania ciągnika z dpf, aby ułatwić wypalanie/lub minimalizować ryzyko zapchania używacie paliw premium, a jeśli tak to czy później nie macie problemów ze zwrotem akcyzy, bo dajmy na to na fakturze będzie pisać ON premium/power a nie samo ON, a ustawodawca nie przewidział takiego zapisu w ustawie o zwrocie podatku akcyzowego.
       
    • Gość
      Przez Gość
      Witam.
      Szukam jakiegoś nowego ciągnika bez CR i DPF czy któraś marka produkuje takie ciągniki pomijając ciągniki typu Prona i Belarusa oraz ciągnik który nie jest wyposażony w bezstopniową skrzynię biegów.
       
    • Przez adamek1942
      Witam jak tam wasze dpf-y w zetorkach?? ??znalazłem sporo tańszy od oryginała niby ma być dobry tylko ciekawi mnie czy z tej puchy nie będzie szło echo wiadomo zetory głośnawo pracują.
      https://www.olx.pl/oferta/wklad-obudowa-filtra-czastek-stalych-dpf-zetor-proxima-i-inne-CID757-IDrkXmx.html
      czy ten oryginał tutaj wygląda jakby jeszcze na ściankach było coś do tłumienia.
      https://imged.pl/wklad-serwisowy-dpf-zetor-93-5165-31150882.html
       
    • Przez AchimR
      Wiele modeli John Deere, a zwłaszcza seria 6x30 i 7x30 hałasuje po rozruchu na zimnym silniku. Hałas jest metaliczny i wiele osób słyszało już "tak musi być" lub "ten model tak ma". Specjaliści od wgrywania gotowych map twierdzą tak samo ale...
      "Ten model tak ma" to niestety prawda, ale tak nie musi być!

      Miałem o to zapytania już chyba rok temu, ale nigdy nie było dość czasu żeby przeanalizować mapy i załatwić temat. Dodam tylko ze w UK, Finlandii i innych krajach z zimniejszym klimatem, "naprawa" tego klekotu to standard! Mało tego zabieg ma pozytywny wpływ na układ smarowania - ale to na samym końcu mojego postu.
      Jeżeli ktoś zna angielski to polecam lekturę artykułu niemieckiej firmy "FEV Motorentechnik GmbH", która dość wnikliwie zbadała to zjawisko i jego źródło.
      W dość dużym skrócie - na metaliczny klekot zimnego silnika diesla po rozruchu wpływa: jego temperatura, temperatura powietrza w dolocie, ciśnienie na szynie CR i początek kąta wtrysku. Poniższa tabela pokazuje jaki wpływ te 4ry parametry maja na jakość spalin (węglowodór i tlenek węgla). Po wykresach z niebieskimi kropkami widać, że największą redukcję hałasu można uzyskać opóźniając początek kąta wtrysku, niestety cierpi na tym jakość spalin ... chyba, że podniesiemy odrobinę ciśnienie na szynie CR i wszystko wraca do normy. Zimny silnik pracuje ciszej, nie dymi ani na biało ani na czarno.
      Nie trudno się domyślić, że JD dość znacznie wyprzedził początek kata wtrysku by zredukować emisje i tłumaczy się klientom, że ten model tak ma.

       
      Dla porównania pokazuję mapy początku kata wtrysku CNH i VW.
      CNH dla zimnego silnika ma początek kata wtrysku na -10stopni, potem ta wartość rośnie do -4stopni, a nawet do 0

      W VW mamy podobnie -8stopni rosnące do 0stopni


      A teraz John Deere 6930 Premium - w dolnym prawym rogu na czerwono jest wartość 14 - jest to maksymalna wartość początku kąta wtrysku zapamiętana przez komputer diagnostyczny na standardowym programie (specjalnie go nie wyłączałem, żeby to pokazać) i po zmianie mapy sterownika silnika jest już -10stopni i metaliczny klekot jest już cichszy! Cala operacja nie ma żadnego wpływu na odpalanie ciągnika czy jakiekolwiek dymienie na zimnym.


      W mapach i w programie diagnostycznym widzimy wartości dodatnie - jest to liczba stopni wału przed górnym martwym punktem (GMP). Ja z przyzwyczajenia używam "-" (minus) dla wartości kąta przed GMP i "+" (plus) dla wartości kąta za GMP.

      Jest jeszcze jeden dość pożądany efekt uboczny tej modyfikacji.
      Zasadniczo, aby zwiększyć moc silnika trzeba zwiększyć dawkę, ale cokolwiek będzie wtryśnięte +7stopni za GMP zamienia się w czarny dym i wysoką temperaturę spalin, dlatego ci którzy wiedzą o co chodzi modyfikują też mapy początku kąta wtrysku, ale hamownia pokazuje, że jeżeli początek kąta wtrysku będzie zbyt wczesny to maleje moment obrotowy, jest to logiczne, bo moment obrotowy pcha tłok do góry, a zbyt wczesny zapłon przed GMP pcha go w dół, przez co wytraca energię, a w najgorszym wypadku, po prostu wygina korbowód i robi dziurę w bloku.
      Wracając po pozytywnego efektu modyfikacji opóźnienia kąta wtrysku na wolnych obrotach - oprócz lepszych wrażeń akustycznych mamy lepsze smarowanie panewek na zimnym silniku.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj