emtecc

olej z odmy, silnik po remonice

Polecane posty

emtecc    22

Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 

Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.

Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).

Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.

Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.

Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.

Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
Czy pierścienie od początku są do niczego??

 

Dodam, że ciągnik ma moc.

 

Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

20171111_190837.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jeżeli nie ma ciśnienia to dziwne że kapie z odmy,  a jak nie ma ciśnienia w skrzyni korbowej to pierścienie i uszkodzenia uszczelek należałoby wykluczyć. Jakiś tam wyciek jest, tylko teraz skąd, płyn ma to do siebie że potrafi wydostać się spod uszczelki, woda szybciej zajdzie, ale może się wydostawać spod korka między głowicami też.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

Może się coś zatkać przy odmie i olej trudniej spływa do misy olejowej?

Tak jak piszę: ciśnienia z odmy nie da się wyczuć, po prostu z niej kapie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Raczej nic sie przy odmie nie zatkało . No ale tu niech bardziej obeznani podpowiedzą . Jak dla mnie to coś remont nie wyszedł . Natomiast co do wycieku pomiędzy głowicami , to najbardziej prawdopodobne że któryś z tzw. broków w głowicy puścił (nic strasznego) , Jest możliwość że uszczelka , ale w moim identyczny objaw był przy zepsutym broku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Czy dekiel z odmą jest dobrze założony i wszystkie elementy są na miejscu?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22
wzrokowo jest wszystko na miejscu, ewentualnie na co zwrócić uwagę przy montażu. Będę zdejmował zobaczyć co tam się dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj