Barm03

Massey Ferguson 152 Multipower- Brak półbiegów

Polecane posty

Barm03    5

Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

zapewne ktoś go wywalił albo cięgno od zaworu jest odłączone bo jest uszkodzony.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Jeśli ciągnik jedzie z góry jakby na luzie mimo,że jest na biegu czyli nie ma hamowania silnikiem to MultiPower do naprawy. Swoją drogą trzeba było sprawdzić stan ciągnika przed kupnem i albo nie kupić albo zbić cenę bo to nie jest aż tak prosta i tania naprawa. Kolega Zdun pewnie zna ten temat i odpisze Ci jakie są mniej więcej koszty. Trzeba pamiętać,że przy naprawie przekładni MultiPower dojdzie jeszcze koszt filtra oleju, samego oleju i najczęściej pompy zasilającej układ bo tylko wtedy masz pewność,że MultiPower nie rozsypie się po kilkuset albo nawet kilkudziesięciu godzinach.

 

Dnia 19.11.2017 o 22:38, Barm03 napisał:

Jeszcze jest jeden objaw, leciał olej na łączeniu silnika z wieńcem 

 

Tak wirtualnie ciężko zdiagnozować. Może to być olej z silnika lub skrzyni biegów. To akurat dość łatwo rozróżnić po kolorze i zapachu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Nie prawda, na żółwiu nie zahamujesz silnikiem, jest nawet znaczek ostrzegający przed tym przy dźwigni - przekreślony silnik bądź napis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Może nie wypowiedziałem się dość jasno ale też nie napisałem,że na żółwiu. Jeśli MultiPower działa to na zającu jest normalnie hamowanie silnikiem a gdy jest uszkodzenie to ciągnik jedzie. Na żółwiu nie ma hamowania również przy sprawnej przekładni.

Miałem ciągniki z tą przekładnią i obecnie też jeden mam (135) więc wiem jak to powinno wyglądać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Powiedzcie mi koledzy, gdzie mogę kupić części do multipower ?

 

Ma ktoś może rysunek techniczny takiego multipower ? Albo może wytłumaczyć na jakiej zasadzie to działa ? 

 

Mam jeszcze jedno pytanie, jaki olej do skrzyni bieegów i jak sprawdzić jego stan ?

 

olej z silnika to chyba jest, bo jest czarny, tak przypuszczam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=212

http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_onder3.htm

Masz tu dwa dość ciekawe linki ale oczywiście możesz znaleźć całą masę info na temat tej przekładni w necie. Wpisz w wyszukiwarkę Massey Ferguson Multi Power i zasypie Cię ilość opisów i zdjęć.

Z zakupem części obecnie też nie ma problemu ale żeby dokładnie zdiagnozować co tak naprawdę jest do wymiany oraz samą wymianę lepiej powierzyć komuś kto ma z tym doświadczenie. Wystarczy,że ktoś nie tak założy jakiś uszczelniacz czy z oszczędności zostawi jakąś część,którą trzeba wymienić i cała robota o kant d*py rozbić a kasa w błoto. Trzeba też zmierzyć ciśnienie i wiedzieć jaka jest poprawna wartość i jeszcze masa innych drobnych z pozoru "haczyków" jest przy tej naprawie.

Olej to Agrol U lub wszystko w klasie UTTO 10W-30 lub 10W40. Nie musi być zachodni. Wystarczy polski aby był UTTO bo każdy inny hydrauliczny, przekładniowy czy hydrauliczno przekładniowy dość szybko niszczy między innymi tarcze sprzęgła MultiPower. Jeśli ten ciągnik kupiłeś od polskiego właściciela to bardzo możliwe,że uszkodzenie wynika właśnie z zastosowania oleju typu Hipol.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Dziękuję z informację :), a od czego zacząć ? Tzn. co najczęściej psuje się w tym systemie ? Może wypowie się ktoś kto już to rozbierał, bądź naprawiał ?

 

Ja przypuszczam, ze tak jak kolega pisał wyżej zmieszał oleje, to może pompa się zatarła, może wie ktoś w którym miejscu ona się znajduje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Zaprowadź do mechanika, widać że sam nic nie naprawisz. Może pompa, może uszczelniacz, może przewód a morze Bałtyckie. 

No chyba, że lubisz opinie wróżbitów z forum i masz dużo kasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Tak jak pisałem potrzebna dokładna weryfikacja wszystkich elementów i to przez kogoś kto to naprawia, ma wiedzę i potrzebne narzędzia. Jak zrobisz to w stodole z przysłowiowym Januszem to zaraz znowu padnie.

Mogę Ci tylko napisać,że najczęściej albo puszczać zaczynają uszczelnienia i przez niskie ciśnienie na tarczkach tarczki się zacierają albo z ciśnieniem jest wszystko OK ale gówniany olej niszczy tarczki.

Szukaj w okolicy dobrego mechanika a jak nie ma blisko to lepiej dołożyć do lawety i dać do dobrego warsztatu. Ciągnik mały to i mała auto laweta wystarczy więc koszt nie taki duży.

Może napisz do kolegi Zduna z forum o poradę

Wszystko zależy od tego gdzie mieszkasz bo są miejsca tak jak u mnie gdzie blisko nie ma nic i wszędzie daleko ale życzę powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Powiedzcie mi ile oleju wchodzi do skrzyni biegów ? i gdzie jest miarka stanu oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Oleju ok 40 litrów a miarka jest z prawej strony obudowy skrzyni biegów. Poniżej dźwigni sterujących podnośnikiem jest taki półokrągły suwak do regulacji szybkości reakcji podnośnika i tuż pod nim jest "bagnet" oleju w skrzyni biegów. Przy wymianie oleju pamiętaj o wymianie filtra oleju. Filtr jest pod skrzynią biegów pod małym dekielkiem na 3 śruby. Jest też jeszcze filtr na samej pompie ale ze wstydem przyznam,że tego to nawet ja nigdy nie wymieniałem w żadnym z posiadanych MFów...:$

Robiłeś coś z MultiPower czy chcesz olej zmienić w nadziei,że dzięki temu się samo "naprawi" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Nie mam czasu nad nim posiedzieć, a patrzyłem, ze olej jest do wymiany, bo jest w stanie tragicznym, więc z ciekawości zapytałem :), zauważyłem również, że ta dźwignia od półbiegu nie była zamocowana, pojade teraz do domu na weekend, to może znajdę chwilę czasu, żeby do nie go zajrzeć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Może się jeszcze okazać, że wymienisz olej i koniecznie filtr oraz podłączysz dźwignię i MultiPower będzie działać...byłyby jaja ale szczerze Ci tego życzę !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz342    90

Jak go podłączysz i nadal zero reakcji to ciągnik do rozpolowienia :) sporo jest tam elementów na które trzeba zwracać uwagę bo odpowiadaja za szczelność :) u mnie sądziłem że tarczki, ale okazało się ze winą były pęknięty pierścienie i przez to nie przelaczal czasem wgl i tarczki ocalały (ja robiąc to wymieniłem wszystko co jest w koszu oraz pierścienie z wszystkimi uszczelniaczami i na wszelki wypadek kostke również przejrzałem żeby nie było ponownego incydentu. Pompy u mnie sa dobre nie ruszyłem ich. No i dodatkowo olej i filtry ;))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrofi7210    0

Witam, tez nie dawno nabylem Masseya Fergusona 148 z skrzynia Multi Power, nieswiadomy jakie moga byc problemy z ta skrzynia,

Czy jest mozliwosc aby jakos obejsc ten MULTI POWER??? Zeby go poprostu wogole nie bylo albo na stale wylaczyc, 

Dodam ze od kupna zauwazylem ze cieknie olej miedzy skrzynia a silnikiem, i na 100% skrzyni biegow, 

Teraz nie dawno przestal dzialac mi podnosnik (wogole nie podnosi) 

 

Dodam ze mialby to byc taki ciagnik pomocniczy do kazdej roboty w ogrodnictwie, nie bedzie wyjezdzac nawet na drogi, dlatego zalezaloby mi zeby "tylko chodzil" glebogryzarka, opryskiwac itp wiec tych polbiegow wogolebym nie potrzebowal, da sie tak jakos zrobic czy juz raczej mam " pozamiatane"

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Można z tym robić tylko z górki silnikiem już nie zahamujesz. 

Jeśli mocno cieknie to i tak będziesz musiał rozpoławiać więc przy okazji możesz ogarnąć MultiPower.

Olej pewnie już zupa a do tego filtry nie wymieniane z 20 lat no i pewnie w końcu pompa klękła.

Najpierw sprawdź czy jest olej i ile a potem go spuść i zobaczysz w jakim jest stanie.

Ten MultiPower bardzo się przydaje i to właśnie w małym ciągniku bo w takim często mocy brakuje w różnych sytuacjach. Przy glebogryzarce to jest super sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Tam jest jakieś koło zębate zazębiające w jedną stronę czy co? Z górki silnikiem nie zahamuje na żółwiu, z pociągu nie zapali a na wzniesieniu zostawiony np na 2 biegu do tyłu nie cofnie się 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Nie wiem jak Ci to wytłumaczyć. Musisz w necie poszukać przekroju skrzyni.

Jest coś w rodzaju ślimaka. Jak jest ciśnienie to dociska tarczki a jak nie ma ciśnienia to powstaje coś w rodzaju wolnego koła.

Modele z tą skrzynią nie nadają się do zapalania na rozciąg czy z górki więc trzeba mieć zawsze sprawny aku i rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj