Pele94

Finansowanie fabryczne nowych maszyn rolniczych

Polecane posty

ENDRIUROL    39

Finansowanie fabryczne deutz fahr- bralem agroluxa oplaty: ac 1200zl na drugi rok tez ac1200, oplata jakas banku za zawarcie umowy 1600zl, wplacilem 1/3kwoty przed odbiorem ciagnika. w maju druga rata, w 2019 roku trzecia. Ryczaltowiec

Edytowano przez ENDRIUROL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowiec    112

Czyli korzystałeś z tej ich promocji 3x33,3 % po 36 600zł brutto? Jaki model brałeś, bo broszura promocyjna była bodajże na agroluxa 410. Jak go oceniasz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDRIUROL    39

tak. 410 75kM z tym, ze dodatkowo klima, dodatkowe wygluszenie kabiny- i tak glosno(kabina naglak). prawie 120.000zl brutto. generalnie chodzi pracuje, za ta cene to ok ciagnik, ale gdybym mial wiecej kasy to bym kupil jednak serie d. skrzynia 40km/h i tyle jedzie wiec transport szybki. generalnie nie ma zabardzo do czego sie przyczepic za te pieniadze.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamn999    271

Bylem dzisiaj u dealera Zetora i tez mają finansowanie 3 lata jest za 0 % oplata za przygotowanie dokumentow okolo 200 zł jesli chcemy finansowanie na 5 kat to odsetki 2 % w obu przypadkach wplata na poczatek 35%.

troche mnie zniechecił cennik

Forterra 110 klima, ehr, obciazniki w sumie 190 netto bez rabatów. MASAKRA

Edytowano przez adamn999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamn999    271

Tak cl 110 a proxima 110 gp coś okolo 164 netto również bez rabatów  wplata wlasna 35% i fajnie ze vat po 3 miesiaczch. Kurcze nie dopytalem tylko o finansowanie na 6 lub 7 lat moze ktos zna warunki, gospodarstwo moich rodziców  bez problemu udzwigneloby zakup traktora za 200 netto szkopuł w tym że oni stopniowo zchodza z produkcji a ja stopniowo w ich miejsce wchodze i wszystkie srodki obrotowe musze powoli zakupywac z swoich funduszy więc niestety na prow tylko finansowanie fabryczbe

CHWAŁA PRIDUCENTOM ZA TO

z resztą  to w ich interesie żeby opchnac towar

Edytowano przez adamn999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Trzeba uważać na te finansowania bo często przedstawiciele mówią tylko o zastawie sądowym za 200zł ale po spłaceniu już zapominają powiedzieć, ze zdjęcie zastawu sądowego kosztuje kolejne pieniądze. Np. de lage landen (finansowanie fabryczne amazone, uniagroup), nie ma zastawu sądowego tylko weksel. Opłata przygotowawcza 600zł, AC rocznie ok 0,3% wartości maszyny i to koniec kosztów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boryss    7

Ja brałem  finasowanie kuboty(B.Z.WBK) ,krótko oszuści i naciągacze !

np:

-za fakturowanie ubezpieczenia 200zł

-za zabezpieczenie kredytu 200zł

-3 ubezpieczenia 

i.t.d.

żal mi kuboty ,że z nimi współpracuje ,   bo kupiłbym coś jeszcze z tej frmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212

To tak dużo? 

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pierzo    19

Zwróćcie uwagę jeszcze na to, że ubezpieczenie musicie zapłacić w wyznaczonej przez nich firmę, która nie honoruje naszych zniżek. Ja 3 lata temu miałem pełne zniżki i w firmie ubezpieczeniowej gzie ubezpieczam pozostałe maszyny OC kosztowało 40 zł, AC 1000 zł, a w firmie wyznaczonej przez bank OC 200 zł, AC 1600 zł. Po pomnożeniu różnicy przez długość kredytu nadlatuje ładna różnica. Najlepsze było na koniec gdy się okazało, że bank celowo opóźniał podpisanie umowy przy zakupie ciągnika aby data umowy kredytowej była była późniejsza niż data rejestracji przez co było konieczne zawarcie umowy OC i AC na kolejny rok (AC zawarłem tylko na miesiąc żeby jak najszybciej od nich uciec). Dokładnie przeczytajcie umowę zanim coś podpiszecie bo banki nie dają nic za darmo - jak nie zarobią na odsetkach to zostanie im na ubezpieczeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boryss    7

Pierzo zgadam się z tobą czytać!!! ,

Najgorsze że przed podpisaniem umowy dają harmonogram spłat i mówią że nie ma innych dodatkowych opłat 

Taniej wyszedłby normalny kredyt w banku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    302

U mnie było jak w.w kolega pisze tylko harmonogram spłat a umowe przywozi jakiś tam pracownik i najlepiej aby od razu  przy nim podpisać. A jak ładnie podziękowałem za dostarczenie dokumentów i ze spokojnie je przejrze i dam mu znać. A on dał mi koperte dla kuriera i kiedy przeczytam i podpisze odesłać. Cwaniaki same przyjeżdżają i myślą że człowiek na słowo i bez czytania podpisze... str.z 2o.  Ogólnie jestem na teraz zadowolony i jakbym miał troszkę nadosc kaski to chyba i ciągnik tez bym wziął. Hee  jedno co mnie boli to AC. Bądź co bądź 1ooozl trzeba placic przez 2lata. A 3rok za 1zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Ale ogólnie jesteś na TAK z finansowaniem fabrycznym? Nic nie było zawiłego do zrozumienia w umowie którą ci przedstawili?

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    302

ogólnie na dzień dzisiejszy uwzględniając to co wiem i aktualnie płace to zdecydowanie TAK. A co się okaże po okresie kredytowania czas pokaże bo "wydawało " mi się ze wszystko zrozumiałem co było tam zawarte. Wiadomo było trzeba wziąć taką umowe do prawnika i zapłacić, wówczas wszystko wyjaśniłby jak należy, tylko jest zawsze jakieś ale.. :) troszke jestem skąpy. 

Osobiście uważam iż jest to dobra alternatywa dla osób szukających młodego sprzętu używanego Dlaczego? otóż na taki sprzęt trzeba mieć ponad 50% nowego a tu jak bierzemy fabryczny  mamy na wkład własny i zabezpieczenie na przyszłe raty. Sprzęt kupiony mamy nowy a nie stary z niewiadomym przebiegiem. Tylko jak że wszystkim trzeba uważać i nie przeholować bo handlowcy będą nam upychać dodatkowe sprzęty , a do napalenia się na coś co możemy mieć teraz stosunkowo łatwo cienka granica a w przyszłości może zaważyć na naszym rozwoju czy to -Arozwoju-

W przyszłości jak będę kupował coś również w ten sposób to na wstępie rozmowy z dilerem dam mu odczuć iż kupuje za gotówkę i przy końcu gadki będę mówił o fabrycznym jeśli taki będzie na dobrych warunkach. Bo jak oni tj. handlowcy dowiedzą się ze odrazu odpalamy z fabrycznym to po negocjacjach itd. a przecież sprzedawca dostaje całą kase przed dostawą i my spłacamy BANKU bądź to innemu wierzycielowi.

ZAZNACZAM !!!! nikogo nie namawiam na fabryczne finansowanie bo są one różne i trzeba samemu liczyć jak wyjdzie finalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja brałem finansowanie zetora na 1,5 roku raty 4 x 25% pierw wpłaciłem 25 % wartości i 3 razy co 6 miesięcy 25 % , oprocentowanie wynosi 0 % i obsługa kredytu też 0 % ciągnik jest pod zastaw i jest weksel przedstawiciel od finansowania przyjeżdża do domu kupującego i nie pobiera za to żadnych opłat bo to pokrywa to zetor,  ubezpieczenie ac+oc w pierwszym roku było gdzieś 900 zł w drugim gdzieś 1000 zł bo PZU podniosło cenę  a w 3 roku jak skoczy się kredyt  zapłacę tylko 50 zł za oc        

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A brał ktoś Ursusa z ich fabrycznym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ereksio    321

Finansowanie fabryczne polega na tym że fabryka bądź sprzedawca opłaca fundusz finansujący. Oznacza to,że część wartości maszyny za którą zapłacimy , sprzedawca przeznacza na obsługę zakupu. Duże koncerny robią to po to aby utrzymać wysoki poziom cen na swoje wyroby. Nie są zainteresowane udzielaniem dużych rabatów wprost  rolnikowi gdyż  psuje to ich politykę cenową.  Trzeba dodać ,że zazwyczaj , finansowaniem fabrycznym nazywa się finansowanie sprzedaży przez sprzedawce końcowego , a nie fabryki.  polega to na tym , że fabryka sprzedaje swoje wyroby koncernowi dystrybucyjnemu ( ok 50-60% wartości przedmiotu) który poprzez swoje centrale, oddziały i punkty serwisowe wystawia przedmiot do sprzedaży po swoich ustalonych z góry cenach.  Nad maszyną tworzy się piramidę finansową gdzie kwota wydatkowana przez rolnika jest dzielona na wszystkie poziomy takiego tworu.    Wracając do finansowania fabrycznego. Jest to zakamuflowana forma oprocentowania za które i tak płaci rolnik. Często , jeżeli uda się nam wynegocjować dobre (wg. nas) warunki zakupu i po negocjacjach zwrócimy się o finansowanie fabryczne, to spotykamy się z odmową jego udzielenia.  Dzieje sie to za sprawą tego, że uzyskany przez nas rabat nie pozwala sprzedawcy dodatkowo opłacić firmę finansującą. Mamy wiec do wyboru: albo skorzystać z finansowania fabrycznego  przy wyższej cenie zakupu, albo korzystnie negocjować cenę maszyny i kupić ją za gotówkę.

Mój ostatni rabat na zakupie ciągnika wyniósł 13, 11 %. Kiedy po negocjacjach spytałem o finansowanie fabryczne , zgadnijcie jaką uzyskałem odpowiedź?

10922657_337500036446334_5000296388227782591_o.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

NH tak w uja leci?

Z amazone miałem najpierw negocjacjie, podpisanie umowy, zaliczka a dopiero później wyraziłem chęć skorzystania z finansowania i bez żadnego gadania załatwili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    40

Kupiłem ciągnik NH wynegocjowałem cene i wziąłem finansowanie fabryczne. Nie wiem ile procent z ceny zeszli ale z 320000 na 285500 i nikt nic nie marudził że finansuje fabrycznie na 0 % 18 miesięcy, 50 % wkładu własnego 1% prowizji 1%AC więc chyba nie do końca w uja lecą, a teraz chcę wziąć kombajn to mam symulacje z CNH na 2,51% to przy wkładzie 100k i cenie kombajnu 430k wychodzi coś około 24k odsetek a na 6 lat 43k.      rata miesieczna no i 1%AC i 1% prowizji

 

Aktualnie nie mają 0%, ale może bliżej żniw coś będzie. Jak się dogadam co do ceny to dam zaliczkę i w połowie czerwca będe myślał o finansowaniu jak będą subsydia na 0% to wezmę na 0 i cena się nie zmieni.

Edytowano przez jacek472

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118
Napisano (edytowany)

Finansowanie fabryczne CNH

Dokładny plan finansowania przesłany niestety dopiero po wpłacie zaliczki. Czy nie są niektóre kwoty zawyżone?

Ciągnik kupowany za własne pieniądze w kredycie na 3 lata, raty co pół roku.

 

Kwota finansowania                     106.000

Wkład własny                                 100.000  - 59,71 % finansowania

Opłata przygotowawcza              3.104,80  -   1,85 %

Suma opłat okresowych          109.339,39  - 103,15 %

Koszt roczny                                                    -  1,05 %

 

 

Na co zwróciłem uwagę to spora opłata przygotowawcza. Czy to raczej normalne warunki?

 

Ps. Po rozmowie jednak wyszło że wkradł się błąd i jest 1,5 % opłaty przygotowawczej.

Edytowano przez maroko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karat7    33

Przy zakupie kombajnu New Holland  kredyt 36 miesięcy  oprocentowanie 0%. Prowizja z góry 1,5%  kwoty netto kombajnu + ubezpieczenie na rok. Przykładowo TC 5.70  ponad 440 000  netto =  4000 zł + 4500 zł = 8500 zł. Finansowanie vat na 4-miesiące.  Według mnie to trochę sporo.

Edytowano przez karat7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Nazywam się Miłosz Bochenek, jeżeli ktoś by chciał poruszyć temat finansowania maszyn rolniczych, to zapraszam do kontaktu pod adresem mail miloszbleasinge@leasinge.com lub bezpośrednio pod nr tel 530561892,

 

pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szczurek05w
      Finansowanie fabryczne  Akpil  może ktoś korzystał ? 
    • Przez tomek15h
      ARION 440 
       
      1. Konstrukcja Specjalistyczna budowa w oparciu o samonosny element konsktrukcyjny. Stanowiacy jendoczesnie miske olejowa silnika. Zapewnia rozkład masy 50/50, mały promien skretu, co przekłada sie na doskonałe własciwosci uciagowe. Prostota obsługi, łatwy dostep do codziennych punktów konserwacji poprzez uchylane chłodnice czynia ciagnik uzytecznym i przyjaznym. 2. Silnik FPT poj. 4,5l., 4 cylindrowy o mocy maksymalnej 120 KM (wg ECE-R120), Stage IV, cała moc dostepna zawsze dla kazdego rodzaju prac, Intercooler, Common Rail, 4 zawory na cylinder, układ AdBlue, wentylator Visco, wysoki moment obrotowy dostepny od niskich obrotów silnika. 3. Przekładnia Liczba przełozen 16/16 z dobrym pokryciem w głównym zakresie roboczym. 4 biegi pod obciazeniem oraz 4 zakresy przełaczane elektronicznie, chłodzone olejem wielotarczowe sprzegło przekładni i WOM, przełaczanie zarzadzania miedzy polem a droga, automatyka zarzadzania blokady mechanizmu róznicowego tylnej osi oraz napedu na 4 koła. Predkosc maksymalna 40 km/h 4. WOM sterowanie elektrohydrauliczne, w tym wybór predkosci; właczniki na obu błotnikach kół tylnych, wolne koło czopu WOM - umozliwia swobodne obracanie reka. 5. Podnosnik tylny Elektroniczna regulacja podnosnika – funkcja bezpieczenstwa STOP, amortyzacja wstrzasów, szybkie opadanie, sterowanie z obydwu błotników. udzwig max. 5,750kg, udzwig poprzez cały zakres wg OECD 4,160kg. 6. Kabina 6 słupkowa z unikalna, wygieta tylna szyba, o bardzo dobrej widocznosci, regulowany podłokietnik, regulowana kolumna kierownicy w dwóch płaszczyznach wraz z deska rozdzielcza, samo-wyłaczajace sie kierunkowskazy, siedzenie instruktora, praktyczne schowki, wycieraczka tylnej szyby. -Os PROACTIV (OC) - Obrotowe błotniki 470mm - Zaczep transportowy automatyczny 44/38 - WOM 540/540ECO/1000 - Układ hydrauliczny pompa osiowo-tłoczkowa (LS) 110l/min - Klimatyzacja manualna - Siedzenie pneumatyczne Grammer - CIS komputer pokładowy z kolorowym wyswietlaczem - Hamulce pneumatyczne 2 obwodowe  - Włacznik akumulatora - Pamiec obrotów silnika i bieg uwrociowy  - Przekładnia bez biegów pełzajacych  - 40 km/h Standard - Czop WOM 1"3/8 6 wpustów  - Sterowanie zewnetrzne WOM  - 4 elektro-zawory  - Dzojstik ElectroPilot  - Wycieraczka tylnej szyby  - 2 lusterka szerokokatne  - Siedzenie pasazera  - Przygotowanie pod radio - 6T tylny podnosnik  - Dolne ramiona kat. 3  - 2 mechaniczne stabilizatory  - Ciegło górne hakowe kat.3/2  - Długie szyny zaczepu transportowego  - Dolny zaczep rolniczy  - Dodatkowe kule kat. 3/2  - Swiatła do jazdy po drogach + 2 swiatła robocze w masce  - W dachu kabiny reflektory robocze 2 z przodu + 2 z tyłu  - Zapalniczka bez popielniczki - 1 lewe swiatło ostrzegawcze  - 540/65 R38 opony standard / felgi stałe  - 440/65-R28 opony standard / felgi stałe  - Skrzynka narzedziowa - Alternator 200A/h 0 PLN 
       
      Cena netto 245 000,00 zł, cena brutto 301 350,00 zł, VAT 56 350,00 zł  .Oferta ważna do końca grudnia 2018.
       
       
    • Przez Zico99
      Witam 
      Czy ktoś może wie jak wygląda sprawa z kredytem gdy zakupiona maszyna jest finansowana(60%) z PROW?
      Czy PROW biorą pod uwagę jako wkład własny gdy bierzemy kredyt fabryczny np w John Deere?
      Proszę o wasze wypowiedzi.
    • Przez Miszka123
      Witam takie pytanie mam do użytkowników mających nowoczesne ciągniki   bądź którzy też zakupili używane i użytkujecie   kilku letnie  ciągniki nowoczesne   do ilu motogodzin   sprawują się   nie są jeszcze tak  zużyte  traktory    , jak kupując na co zwracać uwagę w tych nowych   np 5-6 letnie ciągniki danej marki  jakie polecacie   
    • Przez Kris1976
      Panowie pytanie o poradę 
      1. Kupno agregatu https://www.olx.pl/oferta/agregat-uprawowy-dziekan-orion-apollo-herkules-dociskowy-transport-CID757-IDvyLy5.html  który z tego linka myślałem nad 3 zdjęciem, myślałem na łapami serca ( jak to potocznie mówią )
      2. kupno włoki polowej https://www.olx.pl/oferta/wloka-lakowo-polowa-6m-4-rzedy-CID757-IDtpt8x.html#cc383c9778;promoted
      3. wszytko bedzie pracowac z ciagnikiem Mtz 82 
      4.maszyny nie moga byc wieksze niz 3,20 m taki wjazd posiadam 
      5. Co do włóki to będzie używana tylko do włókowania pola po orce klasa ziemi to I i II
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj