Skocz do zawartości
barteek1989

czy można holowac mf 3080 autotronic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

barteek1989    0

czy ożna holowac bo poszla mi chyba pompa bo wogole nie daje cisnienia i nie mozna krecic wiec chcialbym podniesc przod i do przodu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl



wojtek93    3

kolego @mariusz(ZDUN) lepirj tak nie żartuj bo ktoś może wziąć twoją rade na poważnie i rzeczywiście sobie skrzynie uszkodzić :lol: ;[ :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

barteek1989    0

z tym juz sobie poradzilem:) laweta nic innego sie nie da zrobic napewno taniej mnie wyjdzie niz rewmont skrzyni a w zasadzie tarcz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel1986    0

Witam co do holowania MF serii 30xx w instrukcji obsługi nic nie znalazłem! Holowanie ze skrzynia powershift to jeżeli masz drążek zmiany kierunku jazdy na neutral i ten od zmiany biegów również na neutral to cała skrzynia włącznie z powershift-em jest w spoczynku tylko most jest w pracy ale on jest smarowany siłą rozbryzgu tak wiec holowanie nie uczyni nic złego skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

barteek1989    0

tak tylko o ile sie nie myle sa to skrzynie półautomatyczne. cisnienie jest podawane przez pompe ktora mi nie dziala bo kompletnie nie chodzi hydraulika chociaz biegi normalie wchodza. szczerze mowiac nikt pewnie do konca w tym temacie nic nie bedzie wiedzial bo nigdzie o tym wszystkim nie pisza;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

Witam co do holowania MF serii 30xx w instrukcji obsługi nic nie znalazłem! Holowanie ze skrzynia powershift to jeżeli masz drążek zmiany kierunku jazdy na neutral i ten od zmiany biegów również na neutral to cała skrzynia włącznie z powershift-em jest w spoczynku tylko most jest w pracy ale on jest smarowany siłą rozbryzgu tak wiec holowanie nie uczyni nic złego skrzyni.

I tu się mylisz!!! W skrzyni większość trybów ma zazębienie stałe i gdy obie dźwignie będą w położeniu neutralnym tylko przekładnia rewersu będzie w spoczynku. Właśnie dlatego nie polecam holowania przy braku ciśnienia w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

szyscy się po trochu mylicie bo raz że tryby tak jak napisał przed mówca cały czas się kręcą a wda skrzynia nie jest smarowana siłą rozbryzgu tzn też ale głównie chodzi o to że skrzynia jest smarowana pod ciśnieniem z pompy hydraulicznej jeśli ona nie działa to nie podaje oleju pod łożyska igiełkowe i przestają sie kręcic jak przestaną to zaczyNAJĄ SIE wycierać i zamiast kręcić to się ślizgają reszty nie muszę chyba mówić że później 20000 może być mało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel1986    0

I tu się mylisz!!! W skrzyni większość trybów ma zazębienie stałe i gdy obie dźwignie będą w położeniu neutralnym tylko przekładnia rewersu będzie w spoczynku. Właśnie dlatego nie polecam holowania przy braku ciśnienia w skrzyni.

 

 

W przekładni rewersu jest również ten cały mechanizm Powershift i napewno on sie nie uszkodzi! Co do wiekszości zazębienia trybów jak piszesz to ty sie mylisz gdyż jak byś przełączał biegi! Jedyny wałek jaki sie kręci to atak z 4 trybami od każdego biegu a synchronizatory wraz z trybami są w spoczynku. Prawda że w tej skrzyni jest dużo łożysk igiełkowych ale one są smarowane zanużeniowo a część rozbryzgowo stąd jest dość duża ilość oleju w skrzyni 60 litrów!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

idac od tyłu kreci się atak, póżniej reduktor i dalej tryby na górnym wałku a że zazebiaja się na stałe z tymi na dolnym to one też będa się kreciły. to ze wyłączysz biegi nic nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel1986    0

idac od tyłu kreci się atak, póżniej reduktor i dalej tryby na górnym wałku a że zazebiaja się na stałe z tymi na dolnym to one też będa się kreciły. to ze wyłączysz biegi nic nie da.

 

 

wszystko sie zgadza ale jest inna sprawe że podczas holowania nie masz obciążeń na wałkach ani na trybach wiec holowanie niczego nie uszkodzi, co innego jak jest obciążenie wtedy to wychodzi jak byś jeżdził z mała ilością oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomekxwz    0

witam panowie! sam holowałem swojego masseya jakieś 16km z prędkością około 10km/h jakoś nic się nie stało pracuje dalej na 45ha i jak narazie jest wszystko ok.(holowanie odbywało się rok temu...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



mam instrukcje obslugi seri 30xx .po przetlumaczeniu wyszlo mi ze pod zadnym warunkiem nie mozna holowac ciagnika. moim zdaniem skoro pompa nie daje cisnienia oleju ktory smaruje lozyska i tryby tom dluzsze holowanie i wymieniasz wszyskie lozyska. u mnie w mf jest naklejka dwa ciagniki i linka przekreslona . lepiej pare zlotych dac wiecej i spac spokojnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×