Zaloguj się, aby obserwować  
Superman

Docieranie belarusa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Superman    0

Witam, Chcial bym sie dowiedziec jak powinno sie docierac nowego Belarusa 952? obecnie nabilem mu 9 MTG przy jezdzie samym ciagnikiem, przy ilu MTG mozna go puscic w pole? Przy jakim obciazeniu i przy jakich obrotach silnika? przy bronach 5 ciezkich nie powinien sie przepracowac, a potem przy belarce metla-fach co o tym sadzicie ? Teraz na wiosne mam do zasiania 5 ha to za duzo mu nie nabije. Macie moze jeszcze jakies sposoby na docieranie ? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

u mnie jak kupiliśmy nowego mtz 82ts to stałi pierwsze 30mtg jeśli się nie myle to chodził na biegu jałowym tak na 1000 -1200 obrotów a puźniej lekie prace .pamiętam jak sąsiad zrobił kapitalke i pojechał w pole z talerzówką niby małą ale tuleje mu spuchły i po remącie więc lepiej go nie pchać odrazu w pole :) dodam ze u mnie już ma zrobione 4700 mtg i silnik chodzi bez awaryjnie oleju nie bierze ,jutro przeglądne książke od niego może znajde co i jak z docieraniem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

Jak czytalem o docieraniu Deutz Fahr-ów to niektórzy odrazu nim orali albo prace polne tak na 80-90% wykorzystania silnika i wlasnie nie wiem czy z belarusem mozna postepowac tak samo. :) przy Bronach 5 ciezkich raczej nie powinien miec za ciezko co o tym sadzicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Właśnie docieramy naszego 952.3. Pierwsze kilka mth to bez przyczepy itp, później coś tam czepiasz, dziś chodził z rozsiewaczem a jutro będzie ciągał 7 bron na maleńkim kawałku, później opryskiwacz i siewnik pneumatyczny (i tutaj myślę wezwać serwis na przegląd bo będzie ok 40mth), później znowu opryskiwacz i żniwa w transporcie, orki + uprawki i siewy. Taki jest plan. Gwarancja kończy mi się na jesieni przyszłego roku więc jeszcze przyszłoroczne żniwa go będę męczył ile wlezie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

Aha dzieki. Ja mam teraz pare ha do bronowania (piatki ciezkie) to puszcze Belarusa a potem polata sobie w chwytaku do bel jakies 400 bel i potem w transporcie w zniwa i tu moje pytanie (tu duzo nie zrobi bo ziemie mam blisko domu) czy aby go niezamule taka praca ? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

no coś Ty brony ciężkie 5 to mordęga a nie lekka robota :P Weź 3 i w pole obroty ok 1700-2000 i pamiętaj dymka nie może puścić czyli nie przeciążaj go zacznie coś schodzić z obrotów to odrazu bieg niżej

 

zetora 7211 docierałem najpierw trochę w transporcie trochę gałęzi z lasu potem obornik rozrzutnikiem na kupę to męka była 1 na pole :) :) ale potem przyzwyczaiłem się

sąsiad mtz 1025 orał na 3 skiby :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

Dzieki. Kolega Nikita_Bennet bedzie ciagal brony 7 a ja mam 3 ?? :P z 5 nie powinien miec ciezko ciagnik 90 KM nie wiem moge sie mylic jak tak to prosze o poprawienie mnie, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Zetor 10145 z tymi 7 polami ciężkich (20tki) nie ma co robić i dymka nie puści więc spokojnie zaczepię je do MTZta, na tej działeczce nic mu się nie stanie. Zresztą on już ponad 20 mth ma więc mogę mu dać cięższe prace na niższym biegu.

Docelowo z racji tych dwóch ciągników zastanawiam się jaką stelwagę robić do bron (na 7 czy 9 pól).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

Ja równiez uwazam ze w bronach 5 nie powinien miec ciezko, wkonu kiedys robilem nimi ursusem 3512 co ma 47KM a nie 90. A co z wypowiedziami uzytkowników w innym poscie zeby uzytkowac ciagnik na ok 80% mocy ciagnika czy to jest prawdziwa teoria ? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

mógl by mi ktos odpowiedziec?? czy belarus 952 moze chodzic w bronach piatkach ciezkich gdy ma 12 MTH ?? spotkalem sie z róznymi odpowiedziami, licze ze wy cos dopowiecie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Silnik powinien mieć zapas mocy podczas wykonywanej pracy, tj. jak dodajesz gazu a on nie reaguje to znaczy jest przeciążony.Nie ma ograniczeń w instrukcjach obsługi co do pracy podczas docierania oprócz powyższej.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

Dzieki. Napisze w tym temacie zeby nie zakladac innego, dzis zabronowalem lekkimi bronami 2 ha Belarusem i po skonczeniu pracy na zegarze mialem jakies 1,8 cisnienia silnika, dodam jeszcze ze temperatura wody miala 70 stopni C. Czy to nie jest za malo jak na nowy ciagnik ?? jakie wy macie cisnienie po jakiejs robocie ? Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Docieranie docieraniem ale czym po dotarciu na pierwszym przeglądzie serwisy zalewają wam (lub czym sami zalewacie) wasze białorusy/mtz'ty?

Jaki olej do silnika?

Jaki do skrzyni?

Jaki do hydrauliki?

 

Ewentualnie czym zalać je później?

Pytam bo tak czytam wątki wstecz np. to http://www.agrofoto.pl/forum/topic/18518-olej-silnikowy-w-mtzpronar/

i sam nie wiem.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

Ja jeszcze nie mialem przegladu i nie wiem jakie oleje, ale znajomy mi mówil ze super olej silnikowy to "delwak" (tak sie wymawia a jak sie pisze nie wiem ). To jak bedzie z tym cisnieniem ? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

W MTZ podczas docierania trzeba bardzo zwracać uwagę na temp. silnika i nie chodzi tu o możliwość jego przegrzania, ale o temp. niższą od optymalnej. Jeśli silnik ma popracować parę lat to należy temp. chłodziwa podczas pracy utrzymywać na zielonym zakresie tj. około 90.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

agromatik dzieki za info :P

w górnym poscie sie pomylilem zamiast 70 stopni C osiagnolem 80 stopni C. A co z tym cisnieniem ? Belarusy wszystkie takie maja cisnienie ? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristoph34    0

ja jak rok temu docierałem 820 to przez 50 godz nic nie robił tylko jeździłem nim na pusto albo z lekką przyczepką. Teraz po roku ma zrobione prawie 2000 godz i silniczek chodzi jak nówka. Moim zdaniem brony 5 ciężkie to za duże obciążenie na docieraniu. Ja do silnika leje olej superol F, do hydrauliki hydrol lh46, a do skrzyni hipol i wszystko jest w porządku. Jedyne z czym nie mogę dojść ładu to wyciek z przystawki przy przednim napędzie choć wymieniałem już 3 razy uszczelniacz. Proszę o pomoc pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

optymalna temperatura którą silniki mmz utrzymują to 80 stopni C


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

witam mam takie pytanie mam mtz-a po remncie silnika ma przepracowane okolo 7 mh czy mozna by bylo go puscic do robienia sianokoszonki czy jeszcze za wczesnie? i czy nic mu nie bedzie gdyz sie jeszcze dociera prosze o pomoc pilne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kodzi    15

Wymieniłem tłoki ,pierścienie, tuleje,panewki na wale i korbowodach. mtz82 docierałem 8 mtg. Po 8 mtg ciągnik mi się zatarł na pierwszym tłoku od chłodnicy,dodam że w lekkim transporcie pustą przyczepę d55 po przejechaniu 6km ciągnik trochę osłabł i buchnął trochę parą z chłodnicy(temperatura wody była ok60-70C).jak wróciłem do domu to okazało się też że płyn chłodzący dostał się do oleju. Co mogło być przyczyną, za mało go docierałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj