Zaloguj się, aby obserwować  
ZETORc330

zapowietrzony silnik

Polecane posty

ZETORc330    0

Mam problem z zetorem 7211 nie moge go odpowierzyc. Pompujac pomka od paliwa to paliwo dochodzi do filtrow, ale nie chce isc dalej. Dodam jeszcze ze filtry wymienilem zalozylem nowa pompke sprawdzilem czy nie jest zapchany przewod paliwowy i dalej to samo....

Paliwo nie chce dojsc do pompy paliwowej... co moze byc tego przyczyna?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Paliwowej znaczy się wtryskowej ?

Nie wiem jak jest w zetorach, ale w moim perkinsie trzeba odkręcić śrubę od odpowietrzania pompy bo inaczej paliwo do niej nie pójdzie.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosolinnio    38

poluzuj jeden lub dwa przewody doprowadzające paliwo do wtryskiwacza i kręć silnikiem to sie odpowietrzy ładnie po jakimś czasie i zapalić powinien a filtr paliwa zalałeś paliwem przed założeniem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORc330    0

odkręcałeś srubke na filtrach ?

u mnie tylko tak odpowietrzam

tez tak juz robilem i dalej paliwo nie moze dojsc do pompy wtryskowej

 

poluzuj jeden lub dwa przewody doprowadzające paliwo do wtryskiwacza i kręć silnikiem to sie odpowietrzy ładnie po jakimś czasie i zapalić powinien a filtr paliwa zalałeś paliwem przed założeniem??

z poluzowaniem przewodow doprowadzajacych paliwo musze sprobowac...

tak filtry paliwa zalalem paliwem przed zalozeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

prawdopodobnie nie trzyma ciśnienia paliwa zaworek który znajduje się w śrubie nadmiaru paliwa przy pompie wtryskowej , i wtedy ciągnik nigdy nie odpali . W pompie powinno być pewne ciśnienie które wytwarza ten zaworek , jeśli jest niesprawny to paliwo dojdzie do jego poziomu i wraca przelewem do baku a sekcje nie załapią a zetor ma bak nisko więc zapomnij że odpali. Wykręć ten zaworek na powrocie i sprawć czy nie tam jakiegoś brudu albo po prostu żle się ustawił i wystarczy tylko wykręcić i włożyć z powrotem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Tę całą pompkę wymieniłeś ;) w niej pod spodem jest śruba na śrubokręt są zaworki (miałem to u siebie rano pompuj a po 2 godzinach postoju już nawet nie zasysał sam ;[ )

 

Więc tak wcale nie zalewa się filtrów przy sprawnej pompce wykręcam odpowietrznik z filtrów i sam ręczną pompką zaleje filtry i potem pompę wtryskową :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Przewód pomiędzy zasilającą, a wtryskową masz metalowy, czy gumowy? Jeśli gumowy, to sugeruję rozwarstwienie i zamykanie przekroju przy przepływie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

W pompie wtryskowej w miejscu gdzie wychodzą przewody wysokiego ciśnienia po lewj stronie jest śrubka na klucz 10 mm lub śrubokręt z góry, która służy do odpowietrzania jej.

Ja z niej korzystam w razie potrzeby i pomaga.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORc330    0

Tę całą pompkę wymieniłeś ;) w niej pod spodem jest śruba na śrubokręt są zaworki (miałem to u siebie rano pompuj a po 2 godzinach postoju już nawet nie zasysał sam :( )

 

Więc tak wcale nie zalewa się filtrów przy sprawnej pompce wykręcam odpowietrznik z filtrów i sam ręczną pompką zaleje filtry i potem pompę wtryskową ;[

''w niej pod spodem jest śruba na śrubokręt są zaworki'' jakie zaworki i do czego one sa???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jeśli zassałeś paliwo i doszło ono do filtrów, to nie dotykaj tych zaworków, bo nie ma potrzeby(ustalają kierunek przepływu paliwa, utrzymują ciśnienie w układzie zasilania, zapobiegają cofaniu się paliwa do zbiornika). Czy przy tłoczeniu czujesz opór na tłoczku, tłoczek jest miękki, odbija w którąś stronę? Przy pompowaniu paliwa poluzuj przewód przy pompie wtryskowej, paliwo powinno tryskać, lać się obficie, chociaż na początku będzie prychało z powietrzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORc330    0

Jeśli zassałeś paliwo i doszło ono do filtrów, to nie dotykaj tych zaworków, bo nie ma potrzeby. Czy przy tłoczeniu czujesz opór na tłoczku, tłoczek jest miękki, odbija w którąś stronę? Przy pompowaniu paliwa poluzuj przewód przy pompie wtryskowej, paliwo powinno tryskać, lać się obficie, chociaż na początku będzie prychało z powietrzem.

A do czego sluza te zaworki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Żeby pompka mogła pompować, jednym zaworkiem paliwo wpływa do pompki, drugim wypływa. Bez nich lub gdy są zużyte, pompka nie działa, nie pompuje paliwa. ;)


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj