Zaloguj się, aby obserwować  
danielek24

lewy pobór prądu

Polecane posty

danielek24    30

witam.posiadam zetora 4340 z 2003r.W styczniu kupilem akumulator akcel 140 ah,już 4 od nowości.okazało się,że aku nie wytrzymuje nocy i codziennie trzeba go ładować.Stwierdziłem,że tak być nie może i oddałem go na gwarancje,lecz stwierdzili,że aku jest sprawny oraz polecili zdjąć na noc klemy i to właśnie pomaga.Po odłączeniu klem,lub wyłączeniu wyłącznikiem prądu trzyma tak jak powinien.

Więc moje pytanie-od czego zacząć i gdzie szukać przyczyn tego "lewego poboru"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Czyli jak stwierdzasz że jest lewy pobór prądu to podczas podłączania klemy iskrzy? Tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11
;) musisz mieć zwarcie w instalacji ;[ lepiej usuń tę usterkę bo może się ciągnik sfajczyć :(

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a alternator masz orginalny?moim zdaniem to wina alternatora.Najprosciej to wylanczac mase wylacznikiem i problem zniknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    30

nie iskrzy.a usunąć bym chciał ale nie wiem od czego zacząć sprawdzanie i pewnie w poniedziałek trzeba będzie zawitac u jakiegos speca elektryka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

1. Jeżeli masz przebicie na masę to przewód (zasilany tym przewodem odbiornik) który to powoduje nagrzewa i robi się miękki, ale jakim cudem cienki przewód się nie przepali ;) - jeżeli bezpiecznik to wytrzymuje lub masz gwoździa zamiast bezpiecznika lub coś na krótko

2. Masz przebicie w elektrowłaczniku rozrusznika

3. Albo stwierdzasz ze prąd ci "ucieka" bo wcale akumulator nie jest ładowany przez alternator ;[

4. Albo w aku płytki się powykrzywiały i aku jest do wyrzucenia

5. Barak elektrolitu w aku

 

Sposób na stwierdzenie przebicia jest bardzo prosty ale pracochłonny

 

Edit: jak nie iskrzy przy wyłączonych odbiornikach podczas podłączania klemy to znaczy że nie ma przepływu chyba że jest ona bardzo nieznaczny (ale czy ja wiem czy taki mały rozładował by aku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boryss    7

wystarczy odpiąć przewody na noc od alternat lub regulatora i na nastempny dzień bendzie diagnoza to proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    30

1. Jeżeli masz przebicie na masę to przewód (zasilany tym przewodem odbiornik) który to powoduje nagrzewa i robi się miękki, ale jakim cudem cienki przewód się nie przepali ;) - jeżeli bezpiecznik to wytrzymuje lub masz gwoździa zamiast bezpiecznika lub coś na krótko

2. Masz przebicie w elektrowłaczniku rozrusznika

3. Albo stwierdzasz ze prąd ci "ucieka" bo wcale akumulator nie jest ładowany przez alternator ;[

4. Albo w aku płytki się powykrzywiały i aku jest do wyrzucenia

5. Barak elektrolitu w aku

 

Sposób na stwierdzenie przebicia jest bardzo prosty ale pracochłonny

 

Edit: jak nie iskrzy przy wyłączonych odbiornikach podczas podłączania klemy to znaczy że nie ma przepływu chyba że jest ona bardzo nieznaczny (ale czy ja wiem czy taki mały rozładował by aku)

heh gwozdzmi nie watuje,aku był w serwisie i jest ok a kontrolka od ładowania gaśnie i wez tu badz madry :) kurcze 9 lat ciągnik i juz 4 aku ileż można :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    122

Zobacz lampkę podświetlania kabiny. U wuja było tam pełno kurzu i nie było widać że się pali.


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

pobór na klemach można sprawdzić podłączając żarówkę np. 12V 5W lub mocniejszą.. podłączasz żarówkę między zdjętą klemą a biegunem akumulatora. jeśli przy wyłączonych odbiornikach zapali się żarówka to masz pobór prądu.

ja bym stawiał na alternator tak jak kolega BORYSS radzi.. kiedyś miałem taki przypadek w DF. spalona była jedna z diod w alternatorze i przewodziła w obie strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Najprostszy sposób to sprawdzanie napięć.

Odpinasz klemy i sprawdzasz napięcie na akumulatorze (powinno być 12,4V)

Podpinasz klemy - jeśli napięcie spadło, to coś ci zjada prąd.

Uruchamiasz silnik i mierzysz napięcie, jak dobrze pamiętam to ok. 14,4 V powinno być.

Jak jest mniej to jest coś nie tak z ładowaniem, jeśli ok. 14 to robisz dalej to co napisałem ;[

 

Teraz gasisz ciągnik i wyjmujesz kolejno bezpieczniki.

Pierwszy bezpiecznik - mierzenie napięcia.

Jeśli nie wzrosło do książkowych 12,4V - wkładasz go z powrotem na miejsce.

Wyjmujesz kolejny itd.

Jeśli znajdziesz ten, po wyjęciu którego wzrosło napięcie, sprawdzasz w instrukcji od czego on jest i pierwsze co sprawdzasz to kabelki i miejsca, gdzie mogły się przetrzeć, aż znajdziesz zwarcie.

Miłego poszukiwania ;)

 

Edit: Jeśli nie masz miernika napięcia - kup go. Nie kosztuje majątku, a przydaje się dosyć często w takich pracach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    30

widze,że czeka mnie ciekawy poniedziałek ;) jeśli jest to wina alternatora to da sie naprawic czy trzeba drugi kupować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zamiast mierzyć napięcia(i tak nic w ten sposób nie znajdziesz) lepiej powyłączać wszystkie odbiorniki i zmierzyć prąd pobierany z akumulatora. Jeśli płynie prąd to wiadomo, że jest gdzieś przebicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj