Skocz do zawartości
triplex2

zy ktoś wie w jakim ciągniku jest takie zawieszenie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
takie
triplex2    0

Witam serdecznie wszystkich

Piszę pracę dyplomową na temat "projekt układu zawieszenia osi przedniej ciagnika rolniczego"

zwracam się do państwa z prośbą o napisanie w jakich ciągnikach (nazwa ciagnika, model, ewentualnie link do zdjęcia) zostały wykorzystane poniższe rozwiazania konstrukcyjne zawieszeń osi przednich:

1) zawieszenie osi przedniej na resorze zamocowanym wzdłuż ramy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2be5541a9cb5b94.html

 

2) zawieszenie ze sprężyną śrubową w zwrotnicy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1834cf249eaba22.html

 

3) ze sprężynami talerzowymi w zwrotnicy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e25677a6ce30e3e1.html

 

4) z pakietem sprężyn śrubowych

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e04cdada37124b8.html

 

 

oraz jeśli ktoś posiada jakies informacje na temat zawieszenia pneumatycznego osi przedniej w ciagnikach rolniczych np takiego jak w Valtra seri T to prosze o kontakt prywatny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

robcio    0

Pierwszy typ zawieszenia URSUS C-45, a drugi URSUS C-4011 lub Zetor 4011(właściwie to to samo) i jeszcze w Ursusie C 385 i pochodnych (w tych wersjach bez przedniego napedu)biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
triplex2    0

witam robcio

niestety w c45 jest zawieszenie osi przedniej na resorze piórowym zamocowanym w poprzek ramy tak jak i man B18A na zdjęciu nr1 jest przedstawione rozwiązanie z resorem zamocowanym wzdłużnie

co do rozwiązań 2,4 to wszystko się zgadza chociaż szukam ciagników z pokazanym rozwiazaniem na schematach czyli niestety z osia napędzaną, wiem że jest to trudnę dlatego zwracam się z prośba o pomoc do państwa. Wiadomo przecież ze co dwie głowy to nie jedna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14
matt    0

1 wersja to jak wyżej ktoś napisał to kirowiec

2 wersja na 100% most stożkowy stosowany w biąłoruskich mtz-ach

4 wersja to również mtz tylko na moście krzyżakowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
triplex2    0

dziękuję bardzo

dzieki wam mam już przykłady do 2 z tych 4 rozwiązań

nadal poszukuję przykładów do rozwiązań nr3 i nr4

do numeru 4 tak jak piszeczie będę szukał w ciągnikach MTZ a może ktoś zna jakiś dokładny model?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

4 to ltz

 

2 to każdy mtz oprócz tych nowszych od ok 5 lat na "krzyżakach" czyli od 82,82t nowsze 820 no i pronary (właśnie tu są może schematy)

 

to star zsrrowskie napędy ;) a co właśnie z nowymi są proste rozwiązania zwykła oś amortyzowana i skomplikowane na wachaczach (jak w samochodach) stosowane w większych ciągnikach (fendt,jd są nawet w galerii na af możę właściciele się zgłoszą)a w nh jest nawet oś skręcana (superster) ale nie wiem czy amortyzację ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
triplex2    0

4 to ltz

 

2 to każdy mtz oprócz tych nowszych od ok 5 lat na "krzyżakach" czyli od 82,82t nowsze 820 no i pronary (właśnie tu są może schematy)

 

to star zsrrowskie napędy ;) a co właśnie z nowymi są proste rozwiązania zwykła oś amortyzowana i skomplikowane na wachaczach (jak w samochodach) stosowane w większych ciągnikach (fendt,jd są nawet w galerii na af możę właściciele się zgłoszą)a w nh jest nawet oś skręcana (superster) ale nie wiem czy amortyzację ma

witam sebe1033

tak wiem że są nowoczesne zawieszenia osi przedniej takie jak hydrauliczne w lamborghini R6.185, hydropneumatyczne Agrotron X710, pneumatyczne Valtra Seri T, niezależne typu ILS(independent link suspension)John Deere 8430 i 8530, są także na 2 resorach w poprzek ramy skoda 30, na resorze poprzecznym nad osią man B18A, na resorze poprzecznym pod osią ursus c45, oraz zawieszenia sztywne czyli wszystkie ciagniki z regulowanym rostawem osi zamocowanej wahliwie na sworzniu centalnym np Wladimirets T25, oraz ciagniki z jednym kołem przednim Farmall F12 lub kołami bliźniaczymi John Deere MT

te rozwiązania konstrukcyjne o które państwa pytam są stare dlatego jest mi ciężko cokolwiek znaleźć samemu pochodzą z książki H. Dajniak Ciągniki. Teoria ruchu i konstruowanie WKiŁ. wydanie 3 Warszawa 1979r ale musze je ująć w pracy i podac przykład zastosowania

Jeśli ktoś zna jakieś typy zawieszenia osi przedniej, których nie wymieniłem to będę bardzo wdzięczny:)

zwracam się też do państwa o pomoc przy zawieszeniu pneumatycznym gdyż takie mam zaprojektować, może ktoś ma ciagnik z takim zawieszeniem lub książkę serwisową do takowego ciagnika, lub materiały na ten temat. Jeśli jest ktoś z podlaskiego i posiada taki ciągnik to byłbym bardzo wdzięczny za możliwość zobaczenia na żywo jak ono wyglada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lajkzxc
      Witam. Czy zetor 7245 poradzi sobie z rozsiewaczem unia brzeg 1200.  800kg na spokojnie można rozsiewać.   Ale jeżeli zasypiemy pełną tonę?  O podrywanie przodu się nie boję ale czy tył ciągnika wytrzyma?
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?
      Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.
      A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
      Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.
      Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.
      Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.
      Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.
      Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
×