Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marek3080    4

Czy ktoś może ma jakieś porównanie jak jest z mocą ww ciągników jeśli chodzi o transport? Odstawialiśmy pszenicę do młyna. Dwie przyczepy 4t w sumie było na nich 12,5 t pszenicy. Pierwszy skład zaciągnął MF. Drugi skład MTZ 82 bez przedniego napędu. Nie kierowałem ja tylko mój teść i mówi ze Ferguson w porównaniu do ruska jest jakiś słaby, mułowaty.

Tam gdzie ruskiem jechał 9 i słabł włączał reduktor i rwał do przodu a MF zdychał na 4 bez przyspieszacza konieczna nawet redukcja na 3. Podobnie jak zrobił się korek za nim i wyprzedza go tir; MFa wyprzedzają bez problemu, ciężko jakoś nabiera obrotów a z ruskiem mają już co robić. Po prostu rozpędza się znacznie szybciej. Na koniec: rusek trasę robi w 55 minut a MF 1 godz 10 minut. Odcinek 25 km.

MF 3080 skrzynia 16/16 rok 91

MTZ 82 bez przedniego napędu rok 91.

Ten rusek taki mocny czy MF taki słaby. Odpowiedzi mile widziane.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik    0

Nie tylko ty się nad tym zastanawiasz bo ja tez z kolegą o tym rozmawiałem niedawno to jest chyba tego wina, że MTZ ma lepszy stosunek macy do masy niż twój Ferguson czy mój Case, u nas jest jedna górka i na nią MTZ wyskakuje bez problemu na 9 a ja juz z 4 musze redukować na 2 i to na pusto wieć sam widzisz mniej mieszania biegami mniejsza strata czasu w transporcie !! RUSKI wiedzieli co robią !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c4011ursus    0

Moim zdaniem ciężko będzie coś zrobić. MTZ są bardzo dobre do transportu. Szybko się rozpędzają, mają niezłego kopa tak, że przy niedużym obciążeniu ruszą z najwyższego biegu. Rusek jest mocny. NA MF się nie znam, ale w nim pewnie żeby się rozpędzić trzeba wciskać gaz w podłogę. Zależy jeszcze, czy w MF muli się silnik,czy cały słabo idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

W tym porównaniu dużo lepiej wypda MTZ szkoda , że nie ma jeszcze przedniego napędu . Ciagniki te maja prostą jak drut budowe dzięki temu są niezawodne posiadają szybkie szkrzynie i mają ładnego kopa co w transporcie jest ważne warto wspomnieć , że można założyć troche większe koła to osiągi będą jeszcze lepsze :) to jest ciągnik na miano uniwersalnego i niezawodnego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stas    2

To że MTZ nie ma napędu to w transporcie po szosie jest zaletą, bo przedni napęd nie włączony stawia duży opór, więc jak w MF masz napęd to już masz stratę mocy.

Jak szukałem swojego MF to jeździłem próbnie różnymi ciągnikami i zauważyłem, że im bardziej wypasiony był ciągnik tym wolniej przyspiesza, pewnie te dodatkowe pompy , sprzęgła i instalacja sterująca też potrzebuje jakiejś energii z ciągnika. Dlatego właśnie kupiłem mechanicznego MF-a i jestem zadowolony, bo przyspiesza na poziomie MTZ-a.

Silnik w MTZ jak ma ciężko pod górę to zadymi i będzie szedł, a w perkinsie dymu nie zobaczysz, a jak ma ciężko to spadnie z obrotów i trzeba redukować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Ogólnie bardzo ciężko zadusić dobrego MTZ-ta z tego co widziałem , jak by MF miał 32x32 to być może by było lepiej ale nie wiem. MTZ bez napędu to chyba MTZ 80.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może MF jest już wypracowany i uleciało mu kilka koników :). Ostatnio ciągnąłem MF - em 6140 90km jakieś 17 - 18 t żwiru i miałem jedną górkę jechałem na 4 biegu bez przyśpieszacza na górkę wjeżdżałem około 1800 obr/min obroty zeszły do 1500 obr/min ale przeciągnął bez redukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Rozmawiałem ze znajomym który ma MF 3065 i on często wozi obornik i z tego co mówi raczej trochę więcej niż te 12 ton i jego ciągnik nie ma większych problemów z tym ciężarem.

Śmieszny pomysł mi wpadł do głowy. Trzeba jechac na hamownie z MFem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostekk1990    0

kolego daj do sprawdzenia wtryski i pompe bo to czesta wada mf .ja mam w jcb 4 cx perkinsa tez miala problem z moca to pompa poszla do roboty koszt od 1000 do 2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

No niby pompa jest w porządku bo była sprawdzana. Końcówki wtrysków były jakieś włoskie (pytałem w jednym temacie jakie najlepiej założyc zamienniki ale bez odzewu ;) ) założone przy okazji uszczelniania pompy. Mieliśmy wyciek paliwa do oleju bo go przybywało a teraz jest już w porządku i oleju nie przybywa. Rozmawiałem ze znajomym na ten temat. Zna świetnego mechanika (u nich naprawia wszystko co pracuje w gospodarstwie). Zobaczymy co powie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostekk1990    0

Moze poprostu juz pierscienie ma slabe i nie ma tej kompresij co trzeba no to jak masz takiego kogos to napewno ci pomoze.Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

A czy ma jakieś znaczenie podłączenie wężyków dochodzących do filtr paliwa? Bo teść zauważył że są odwrotnie podłączone tzn. tam gdzie powinien być wlot paliwa do filtra był podłączony wylot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek8820    0

jeśli chodzi o to jaki ciągnik polecam mtz w tym roku robiłem remont w mtz bez wału to wszystko hydraulika silnik w hydraulice wymieniłem 2 pompy rozdzielacze i siłownik na 110 a w silniki wszystko oprócz wału głowica tłoki tuleje panewki i wyniosło mnie dokładnie wszystko bez mechanika 4,5 tysiąca wszystko wymieniałem na nowe oryginał i jestem zadowolony ciągam nim opryskiwacz 2,5 tysiąca litrów przyczepę 9 tonowa ze zbożem i wały jacka 5 metrowe spisuje się dobrze mało pali jest zwrotny i silny jak za swoją cene

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

odkopie dinozaura

Czy na siłę ciągnika może mieć wpływ źle dobrane ogumienie? Lub inaczej. Czy źle dobrane ogumienie może powodować jakieś naprężenia w skrzyni, napędach itp., że ciągnik będzie słaby?

Nasz MF ma założone przód 14.9 x 28

tył 16.9 x 38

 

Według konedaty powinno być

przód 13.6 x 28

tył 16.9 x 38

Jeśli to ma jakieś uzasadnienie to proszę o porady i sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
×