Polecane posty

marek3080    4

Czy ktoś może ma jakieś porównanie jak jest z mocą ww ciągników jeśli chodzi o transport? Odstawialiśmy pszenicę do młyna. Dwie przyczepy 4t w sumie było na nich 12,5 t pszenicy. Pierwszy skład zaciągnął MF. Drugi skład MTZ 82 bez przedniego napędu. Nie kierowałem ja tylko mój teść i mówi ze Ferguson w porównaniu do ruska jest jakiś słaby, mułowaty.

Tam gdzie ruskiem jechał 9 i słabł włączał reduktor i rwał do przodu a MF zdychał na 4 bez przyspieszacza konieczna nawet redukcja na 3. Podobnie jak zrobił się korek za nim i wyprzedza go tir; MFa wyprzedzają bez problemu, ciężko jakoś nabiera obrotów a z ruskiem mają już co robić. Po prostu rozpędza się znacznie szybciej. Na koniec: rusek trasę robi w 55 minut a MF 1 godz 10 minut. Odcinek 25 km.

MF 3080 skrzynia 16/16 rok 91

MTZ 82 bez przedniego napędu rok 91.

Ten rusek taki mocny czy MF taki słaby. Odpowiedzi mile widziane.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik    0

Nie tylko ty się nad tym zastanawiasz bo ja tez z kolegą o tym rozmawiałem niedawno to jest chyba tego wina, że MTZ ma lepszy stosunek macy do masy niż twój Ferguson czy mój Case, u nas jest jedna górka i na nią MTZ wyskakuje bez problemu na 9 a ja juz z 4 musze redukować na 2 i to na pusto wieć sam widzisz mniej mieszania biegami mniejsza strata czasu w transporcie !! RUSKI wiedzieli co robią !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c4011ursus    0

Moim zdaniem ciężko będzie coś zrobić. MTZ są bardzo dobre do transportu. Szybko się rozpędzają, mają niezłego kopa tak, że przy niedużym obciążeniu ruszą z najwyższego biegu. Rusek jest mocny. NA MF się nie znam, ale w nim pewnie żeby się rozpędzić trzeba wciskać gaz w podłogę. Zależy jeszcze, czy w MF muli się silnik,czy cały słabo idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

W tym porównaniu dużo lepiej wypda MTZ szkoda , że nie ma jeszcze przedniego napędu . Ciagniki te maja prostą jak drut budowe dzięki temu są niezawodne posiadają szybkie szkrzynie i mają ładnego kopa co w transporcie jest ważne warto wspomnieć , że można założyć troche większe koła to osiągi będą jeszcze lepsze :) to jest ciągnik na miano uniwersalnego i niezawodnego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stas    2

To że MTZ nie ma napędu to w transporcie po szosie jest zaletą, bo przedni napęd nie włączony stawia duży opór, więc jak w MF masz napęd to już masz stratę mocy.

Jak szukałem swojego MF to jeździłem próbnie różnymi ciągnikami i zauważyłem, że im bardziej wypasiony był ciągnik tym wolniej przyspiesza, pewnie te dodatkowe pompy , sprzęgła i instalacja sterująca też potrzebuje jakiejś energii z ciągnika. Dlatego właśnie kupiłem mechanicznego MF-a i jestem zadowolony, bo przyspiesza na poziomie MTZ-a.

Silnik w MTZ jak ma ciężko pod górę to zadymi i będzie szedł, a w perkinsie dymu nie zobaczysz, a jak ma ciężko to spadnie z obrotów i trzeba redukować.


,, Bo ja się czuję .......... maleńki jak robak, ......... ale króla nie widzę większym od siebie. " - jak mawiał Pan Franciszek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Ogólnie bardzo ciężko zadusić dobrego MTZ-ta z tego co widziałem , jak by MF miał 32x32 to być może by było lepiej ale nie wiem. MTZ bez napędu to chyba MTZ 80.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może MF jest już wypracowany i uleciało mu kilka koników :). Ostatnio ciągnąłem MF - em 6140 90km jakieś 17 - 18 t żwiru i miałem jedną górkę jechałem na 4 biegu bez przyśpieszacza na górkę wjeżdżałem około 1800 obr/min obroty zeszły do 1500 obr/min ale przeciągnął bez redukcji.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Rozmawiałem ze znajomym który ma MF 3065 i on często wozi obornik i z tego co mówi raczej trochę więcej niż te 12 ton i jego ciągnik nie ma większych problemów z tym ciężarem.

Śmieszny pomysł mi wpadł do głowy. Trzeba jechac na hamownie z MFem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostekk1990    0

kolego daj do sprawdzenia wtryski i pompe bo to czesta wada mf .ja mam w jcb 4 cx perkinsa tez miala problem z moca to pompa poszla do roboty koszt od 1000 do 2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

No niby pompa jest w porządku bo była sprawdzana. Końcówki wtrysków były jakieś włoskie (pytałem w jednym temacie jakie najlepiej założyc zamienniki ale bez odzewu ;) ) założone przy okazji uszczelniania pompy. Mieliśmy wyciek paliwa do oleju bo go przybywało a teraz jest już w porządku i oleju nie przybywa. Rozmawiałem ze znajomym na ten temat. Zna świetnego mechanika (u nich naprawia wszystko co pracuje w gospodarstwie). Zobaczymy co powie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostekk1990    0

Moze poprostu juz pierscienie ma slabe i nie ma tej kompresij co trzeba no to jak masz takiego kogos to napewno ci pomoze.Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

A czy ma jakieś znaczenie podłączenie wężyków dochodzących do filtr paliwa? Bo teść zauważył że są odwrotnie podłączone tzn. tam gdzie powinien być wlot paliwa do filtra był podłączony wylot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek8820    0

jeśli chodzi o to jaki ciągnik polecam mtz w tym roku robiłem remont w mtz bez wału to wszystko hydraulika silnik w hydraulice wymieniłem 2 pompy rozdzielacze i siłownik na 110 a w silniki wszystko oprócz wału głowica tłoki tuleje panewki i wyniosło mnie dokładnie wszystko bez mechanika 4,5 tysiąca wszystko wymieniałem na nowe oryginał i jestem zadowolony ciągam nim opryskiwacz 2,5 tysiąca litrów przyczepę 9 tonowa ze zbożem i wały jacka 5 metrowe spisuje się dobrze mało pali jest zwrotny i silny jak za swoją cene

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

odkopie dinozaura

Czy na siłę ciągnika może mieć wpływ źle dobrane ogumienie? Lub inaczej. Czy źle dobrane ogumienie może powodować jakieś naprężenia w skrzyni, napędach itp., że ciągnik będzie słaby?

Nasz MF ma założone przód 14.9 x 28

tył 16.9 x 38

 

Według konedaty powinno być

przód 13.6 x 28

tył 16.9 x 38

Jeśli to ma jakieś uzasadnienie to proszę o porady i sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
    • Przez Wolodymyr
      Czy jest lepszy sposób, czym podpierać dźwignię? Czyżby producent nie przewidział wyjścia dla TURa?


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj