Gumis32

Fendt 312 Vario

Polecane posty

hubertuss    4653

300 Vario ma funkcję turbosprzęgła. Spojżałem w instrukcję i zasady używania tej funkcji przypominają te ze starszej wersji z turbosprzęgłem. Ciekawi mnie jak to jest w vario. W sumie fakt można było by to uzyskać za pomocą samej skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    20

Jakie są koszty jego eksploatacji, ile kosztują przeglądy i co ile mtg trzeba je wykonywać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8
Napisano (edytowany)

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek46ha    1

Na AF sporo osób ( użytkowników) podkreśla że 412 jest naprawdę mocnym traktorem, no i mam pytanie bo jeżeli 412 różni się przede wszystkim wagą od 312 - to również obciążona 312 powinna mieć podobne właściwości. Skoro silnik taki sam, rozłożenie masy podobne bo zdaję sie że 400 też jest niewiele większa, opony chyba takie same - 312 i 412 - (lepsze wyposażenie w std pomińmy) to solidnie obciażona 312 będzie miała taki sam uciąg?

Rozumiem że jeżeli ktoś chce sporo pracować z cięższym sprzętem to weźmie conajmniej 400. Ale 312 jest najbardziej popularna w kraju i zastanawiam się czy faktycznie jest porównywalna do 412 ( i da się nią robić czasami ciężejsze prace, cięższy transport) czy tylko ludzie ją biorą bo cena 400 jest znacznie wyższa.

Mam też pytanie do użytkowników na temat obciązenia 312 - jakie obciażniki najlepiej brać ( jak bardzo ten traktor wymaga dociążenia przy uniwersalnym wykorzystywaniu). Fajnie jest jezeli jest przedni tuz - można łatwo odpiąćniepotrzebny balast, ale przy jego braku to zauważyłem że wszyscy mają sporo tablicę obciążników i to dość mocno wysunietych do przodu w swoich 312.

Do jakiego starszego ciągnika porównywalibyście z uciągiem swoje 312-stki???

z góry dzięki za info


Rzadko piszę, ale zazwyczaj dłuższe posty - uważam że piszac zwięźle potrzeba najczęsciej minimum kilku zdań żeby post miał sens, nie był wyrwany z kontekstu i coś wnosił do tematu. Nie cierpię jak ktoś piszę kilkuwyrazowe posty - najczęsciej są bezużyteczne i zaśmiecają forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawello15    1

witam co do porównania 412 do 312 to właśnie jak ktoś wspomniał ma inny rozstaw osi i według mnie jest to plus do uciągu dla serii 400. a na scr jej nie przerobili bo tak jak @rmiecz8 wspomniał mają ją wycofać a zamiast tej serii ma wejść seria 500vario silnik 4 cylindry od 130 do 180km w kabinie od nowej serii 700 z scr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek46ha    1

Inne osie w 400 napewno umożliwiają przenoszenie większych cieżarów - duża dop. masa. Ale na 312 też można sporo wrzucić - ponad 3 tony, czyli dosyć dobrze obciążyć.

Przede wszystkim cięższym narzędziem mogłaby byc obrotowa czwórka. Domyślam się że trzeba byłoby dobrze obciążyć, żeby w miarę stabilnie pracować. Po za takim pługiem , rzadziej cięższym transportem nie miałbym dla niej cięższych narzędzi.

Zastanawiam się nad uciągiem 312. zgodnie z danymi ma 110 czy 125 KM realnej mocy? Normy normami , ale vario też pewnie ma znaczny wpływ.

Można ją porównać mocą do jakiego starszego ciągnika? cos koło 1224 ( 117KM)?

Edytowano przez Marek46ha

Rzadko piszę, ale zazwyczaj dłuższe posty - uważam że piszac zwięźle potrzeba najczęsciej minimum kilku zdań żeby post miał sens, nie był wyrwany z kontekstu i coś wnosił do tematu. Nie cierpię jak ktoś piszę kilkuwyrazowe posty - najczęsciej są bezużyteczne i zaśmiecają forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    1342

311 z lat 97-2000 ma 6 cylindrów i tylko 115 km. Teraz inna technologia. Ciekawe jakie różnice w spalaniu między 4 a 6 cylindrami w tych modelach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

312 Vario ostatnio orałem z pługiem 4x40 o wadze 1130kg bez żadnych obciazników i problemu nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

a filtr paliwa kiedy zmieniales?

 

300 a 400 róznie sie praktycznie wszystkim. Jedynie silnik jest taki sam.

 

W 400 sa dwa silniki hydrauliczne w vario a w 300 jeden. Masa własna o prawie 1t wieksza. Rozstaw osi a wiec i stabilność. Amortyzacja przedniej osi drugiej generacji w 400. Kabina z 700. NIe potrafilbym jezdzic w 300 na galce (jedynie od pedalu gazu). W 400 jest bardzo rozbudowane vario, system sterowania na uwrociach, za doplata zlacze ISO BUS.

 

Mialem dylemat pomiedzy 300 a 400 ale jako głowny ciagnik wybralem 400.

 

Miecz8 gadanie ze nic nie czuje z beczka 12500l mozesz sobie miedzy bajki wlozyc. Mam joskina 8400 i z moja 400 potrafi na drodze pod gore do 34km zejsc (wiec czuje). Nie wiem do ilu zeszlaby 300 na tej gorze.

 

NIe wyobrazam rowniez pracy 300 z przyczepa krone ktora posiadam (30m3). 412 przy niej placze, doslownie i w przenosni potrafi czasami zejsc do 4km po gorami.

 


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz007    2

Kolega rmiecz8 bajki w prawie każdym poście i radziłbym się nie sugerować jego wypowiedziami. Widzę że to już twój trzeci sprzęt do sporządzania sianokiszonek. Wcześniej pisałeś że robisz sianokiszonki w balotach praso-owiajrką, a jeszcze wcześniej że masz jakąś wypasionego jaguara z 2011r i przystawkę do traw, a teraz pojawiła się przyczepa. Wyobraźnię to ty masz nieprzeciętną :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz007    2

Tak, a wcześniej pisałeś że:

Mam jaguara 970 2010r. 8 rzędów. Chodził już dwa sezony przy trawie i Kukurydzy. Mało pali, nie ma awarii ani żadnych problemów. Polecam

Napisany przez rmiecz8 na 01 kwiecień 2012 - 10:33 w Sieczkarnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobik85    0

312+Europrofi? Widziałem jak to pracuje i powiem jedno:ferdek nawet beczeć nie ma czym :wacko:

Ciągnik owszem sprytny,z pazurem,ma te swoje KM,ale do takich maszyn potrzeba więcej mocy i co ważniejsze-masy i gabarytów!!! Nie sztuką jest wozić po 2/3 przyczepy i na pryźmie ciągać się na 2 ciągniki.Do tak małego ciągnika nawet tonowy balast z przodu nie pomoże(różnica będzie,ale nawet ta germańska technologia nie wytrzyma długo :unsure: ).

Europrofi i tak słabo tnie,a przy takim ciągniku to już w ogóle porażka :(

@rmiecz8 nie pojemność beczki ma znaczenie,a zastosowana technologia-rodzaj podwozia,rozłożenie masy,rodzaj ogumienia w beczce i ciągniku,warunki na polu,etc. Zeby nie być gołosłownym-18,5tys.l+140Km śmiga po zalanych torfach i nie było żadnej wpadki :o Diabeł tkwi w szczegółach-beka z tworzywa,podwozie tandem z osią skrętną opony niskociśnieniowe 750x30,w ciągniku 650 i 540,skrzynia vario i tank gó..na na 3/4 :D

Dla jednych niemożliwe,

dal drugich jakoś sobie radzi,

dla trzecich nie ma ciężko,

dla czwartych lata jak samolot...każdy niech wybierze coś dla siebie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

moc na pewno nie spadla Ci od tego ze przeglad byl blisko. Ja przeglady robie co 500h a nie jak korbanek zaleca co 300 i nie widze zadnej roznicy w tym jak ciagnik chodzi.

skoro w instrukcji jest co 500 to po co robic co 300? co ma paliwo do filtra skrzyni vario wymieniany przez korbanka po 300h (w ksiazce jest napisane ze gdy zawartosc siarki w paliwie jest powyzej 2% to przeglady trzeba robic czesciej)

 

Twoja przyczepa ma 25,5m3 wiec moze i 312 chodzi z nia.

 

Moja jest za duza. Kupilem bardziej ze wzgledu na stan w jakim jest niz dedykowana pod ciagnik. NIe zaluje ale 412 jest za mala do tej maszyny.

 

Moj jest z 2010r.


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Dużo mtg nie ma zrobionych jak na ten rok, ale serii 700 na 120 kM bym nie chciał. Moim zdaniem 6 cylindrów to na taką moc za dużo.

Czy ja wiem 6 cylków na 120 koni to chyba jest dobrze. Silnik mniej to odczuwa i nie jest taki obciążony, na pewno wpłynie to na jego żywotność ale w razie remontu to na pewno będzie drożej.A myślisz że 140km w 4cyl to jest dobre ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Fed334
      Witam!
      podczas rozłączenia przedniego napędu, występuje szarpnięcie, rzucenie przednimi kołami w ciągniku.
      Także podczas hamowania, kiedy po zakończeniu hamowania i puszczeniu pedału hamulca(wtedy rozłącza się przedni napęd automatycznie) występuje szarpnięcie.
      załączenie napędu wygląda bez zarzutów.
      Co może być przyczyną?
    • Przez Mycek5120
      Panowie kto mi wyjasni do czego służą te dwa klawisze w załączniku pomarańczowy i niebieski ani jednego jeszcze nie wciskałem


    • Przez rzeznik13
      Witam serdecznie. Chciałbym się coś dowiedzieć na temat nowej serii 300 Vario S4. Czy ktoś już posiada takowy ciągnik ? Jak cenowo klasują się te modele ?
      Zapraszam do dyskusji.
    • Przez LukaszBONQ
      witam,
      mam fendta 312 vario 900 mth, tydzień temu po dłuższej przerwie podpięty został do beczki i okzazało się że pod obciążeniem nie ma mocy oraz dymi tak że wczorajsza chmura nad Łodzią to pikuś... Ja nie chcialem sam kopać, wiedzy też zbytnio nie mam i autoryzowanego mechnika zaprosiłem z Lipin. Jako przyczynę awarii zawór recyrkulacji spalin wykluczył, zdemontował turbosprężarkę - oddalem do sprawdzenia i okazalo się że ok. Potem wykręcił wstryski (to jest comon rail), dziś okazało się że też nie są przyczyną awarii. No i widzę że facet już nie wie gdzie szukać, a traktor potrzebny... Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? Może jakieś sugestie? Z góry dziękuję
    • Przez F1traktors
      Witam.Mam w planach kupienie Fendta 312. Do tego przyjdzie również stoll fz30.Mamy u korbanka napisane za 63 tyś Euro z tuzem i obciążnikiem 870kg. Powiedzieli też że mają również z amortyzowaną ośką.Pytanie czy jak bym nie wziął będe żałował czy wydusić ostatnie grosze i kupić amortyzowaną oś bez załowania??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj