Gumis32

Fendt 312 Vario

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz jakieś dane jakie jest dopuszczalne obciążenie osi przedniej? Bardzo ciekawe to co piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1traktors    9

Dane są z instrukcji obsługi Fendta podane.

max. dopuszczalne obciązenie osi przedniej 3500 kg

Max.dop. obciązenie osi przedniej ładowacz czołowy przy 7 km/h 6500 kg

Są to dane słowo w słowo z instrukcju fendta.

Nie wiem czy ciekawie czy nie, czy prawdziwe czy nie, ale takie mam przekonania, i tylko dobry agrument je zmieni :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciekawe wyniki tego testu, o ile zwycięzca jest oczywisty, to Valtra wypadła bardzo cienko. Aż dziwne, że w Polsce kreuje się ją na klasę premium, a w Niemczech stawiana jest na równi z NH.

Edytowano przez Mariusz x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Mariusz-kiedyś o tym pisałem...ciekawe jest również to że JD całkiem cienko nie wypada (a w Polsce i owszem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

3 miejsce nie jest złe. Ten ranking ocenia poziom techniczny, nie ma co z nim dyskutować, Niemcy są raczej solidni w tych kwestiach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Mi osobiście vario się nie podoba, sam posiadam fendta z 84r i nie chciał bym vario tylko młodszego favorita z lat 90 w zwyższ. Już wyjaśniam dlaczego seria vario mi się nie podoba bo oczywiście zaraz zadane by było takie pytanie, otóż ta skrzynia bezstopniowa działa na mnie jakoś nie pozytywnie lubię sobie włożyć bieg i mięć gaz pod nogą a po za tym waga przy porównywalnej mocy bo mój ma 115km waży 6950kg więc bije go na pewno w uciągu.

Edytowano przez kamin60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1traktors    9

@kamin60 Taa ale masz zapewnie 6 garów do tego jeszcze jakaś niezła bombka to taka waga wychodzi. Gdybyś teraz np. jakąś 700 porównał to by było w tej samej wadze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

@kamin60 Taa ale masz zapewnie 6 garów do tego jeszcze jakaś niezła bombka to taka waga wychodzi. Gdybyś teraz np. jakąś 700 porównał to by było w tej samej wadze.

6 garów jest to się zgadza a te 7t to bez obciążników które zapinam na przodek tuz. Waga jest porównywalna z fendem vario 718 tyle że on ma 180km a nie 115 jak mój.Na elektronikę to gadać nie mogę bo fendt robi solidną więc to mi nie przeszkadza, najgorsza dla mnie jest ta skrzynia bezstopniowa wydaje mi się jakby był ten ciągnik dla bab tak jak automat w samochodzie. Edytowano przez kamin60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

młody jesteś, wyrośniesz z tego... ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dekakura    0

vario jak każda rzecz ma swoje wady i zalety. do zalet można zaliczyć np: niemożliwość zaduszenia silnika(mimo starań nie udało mi się zadusić) no i to że to idealna skrzynia do transporu, stoisz sobie na światłach, zapala się zielone, wciskasz gaz do dechy i się niczym nie przejmujesz, nawet tym że masz 2 przyczepki nap******e pszenicą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1traktors    9

@Dekakura niemożliwość zaduszenia silnika nie jest dzięki Vario, a dzięki sprzęgle turbo i TMS.

Edytowano przez F1traktors

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi16l    2

Ile teraz kosztuje Fendt 312 Vario TMS z przednim Tuzem i resowrowana osią?? Pozdrawiam Adi16l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@Dekakura niemożliwość zaduszenia silnika nie jest dzięki Vario, a dzięki sprzęgle turbo i TMS.

mysle, ze jednak jest dzieki vario.

w tych ciagnikach nie ma sprzegla hydrokinetycznego (turbomatic).

tms to tylko system zarzadzania skrzynia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1traktors    9

@brzozak2 W nowych Fendtach jest sprzęgło turbo i w instrukcji niestety nie jest opisane czy to jest faktycznie sprzęgło hydrokinetyczne ale pisze że dzięki niemu nie ma szarpania silnikiem w trudnych warunkach więc według mojego rozumowania nie zadusza silnika. Jak się myle poprawcie. A system TMS to nie jest system zarządzania skrzynią, tylko przez nią można jechać na pedale gazu i na joy'u. Jest to system sterowania silnikiem a skrzynią i poprzez następujące obciążenie sam dobiera obroty. Można więc pomyśleć iż jade z pługiem bez TMS np. 1500 obr/min, wjeżdżam w miejsce bardziej mokre, albo spuszczam glębiej pług i obroty gwałtownie spadają przez większe obciążenie na silnik. Normalnie przy pracy każdy by wtedy dodał gazu, ale jeśli chciałby ktoś umyślnie zadusić silnik bez TMS jest w stanie, Z tms nie ma opcji. Takie jest moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386

Turbo, nieturbo to i tak nic innego jak zwykly zmiennik momentu obrowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@brzozak2 W nowych Fendtach jest sprzęgło turbo i w instrukcji niestety nie jest opisane czy to jest faktycznie sprzęgło hydrokinetyczne ale pisze że dzięki niemu nie ma szarpania silnikiem w trudnych warunkach więc według mojego rozumowania nie zadusza silnika.

zle jest twoje rozumowanie, sprzeglo turbomatic to bylo sprzeglo hydrokinetyczne stosowane przez fendta, ale te ze skrzynia vario takiego nie posiadaja. to ze lagodniej przenosi moment obrotowy nie znaczy, ze mozesz calkowicie stanac bez rozlaczania napedu, tzn mozesz, ale poprzez vario nie sprzeglo.

A system TMS to nie jest system zarządzania skrzynią, tylko przez nią można jechać na pedale gazu i na joy'u. Jest to system sterowania silnikiem a skrzynią i poprzez następujące obciążenie sam dobiera obroty.

no czyli jest to system zarzadzania skrzynia i ok silnikiem. to ze mozesz sterowac joy'em jest tylko dodatkiem, najwazniejsze jest dobieranie obrotow silnika, albo przelozenia skrzyni, bo na to samo wychodzi w zaleznosci od obciazenia.

Turbo, nieturbo to i tak nic innego jak zwykly zmiennik momentu obrowego.

nie jest to zmiennik momentu obrotowego bo nie ma w tych sprzeglach sterowanych kierownic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Czyli jednak częściowo @F1tractors racje miał. Zadławieniu silnika podczas jazdy zapobiega tms. On jest mózgiem, vario narzędziem. W zasadzie mogła by to być każda inna automatyczna lub zautomatyzowana skrzynia. Przy ruszaniu to oczywiście vario.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1traktors    9

@brzozak2 to pytanie do ciebie. Co to jest te sprzęgło Turbo będące na wyposażeniu np. 312 Vario. Ale z tym TMS to jestem pewny że może zgasnąć, przyznam szczerze że nie robiłem jeszcze tego doświadczenia, ale wujek próbował na 309 Vario i podobno się zadusił. Postaram sie niedługo ja wykonać takie zadanie na moim Fendzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jeśli go obciążysz ponad możliwości to nawet tms nie pomoże. Wszystko ma swoje granice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

po prostu stanie, ale silnik sie nie zadusi. z reszta nie wiem nie mam fendta, ale na pewno mozna wcisnac pedal hamulca i zatrzymac ciagnik, po czym puscic hamulec i ciagnik odjedzie.

 

@F1traktors nie wiem nawet dokladnie jakie jest sprzeglo w 312 vario, ale mysle, ze nie jest hydrokinetyczne, bo to dla mnie bylby przerost formy nad trescia, tymbardziej, ze vario ponizej 4 km/h ciagnie na samej hydraulice. turbo w tym wypadku to tylko nazwa handlowa, niestety nie wiem co sie za nia kryje. to, ze pisze o ochronie przed przeciazeniem, czy zwiekszeniem komfortu to sa zadania kazdego ze sprzegiel, wiec bym sie nie podniecal przedwczesnie, bo moze byc to zwykly chlyt marketingowy, ktory fendt bardzo czesto stosuje i lubuje sie w swoich skrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386

Nic się nie kryje bo to zwykły zmiennik momentu - taki jak w każdej kopakoładowarce. Rotor i stator a pomiędzy nimi olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Fed334
      Witam!
      podczas rozłączenia przedniego napędu, występuje szarpnięcie, rzucenie przednimi kołami w ciągniku.
      Także podczas hamowania, kiedy po zakończeniu hamowania i puszczeniu pedału hamulca(wtedy rozłącza się przedni napęd automatycznie) występuje szarpnięcie.
      załączenie napędu wygląda bez zarzutów.
      Co może być przyczyną?
    • Przez Mycek5120
      Panowie kto mi wyjasni do czego służą te dwa klawisze w załączniku pomarańczowy i niebieski ani jednego jeszcze nie wciskałem


    • Przez rzeznik13
      Witam serdecznie. Chciałbym się coś dowiedzieć na temat nowej serii 300 Vario S4. Czy ktoś już posiada takowy ciągnik ? Jak cenowo klasują się te modele ?
      Zapraszam do dyskusji.
    • Przez LukaszBONQ
      witam,
      mam fendta 312 vario 900 mth, tydzień temu po dłuższej przerwie podpięty został do beczki i okzazało się że pod obciążeniem nie ma mocy oraz dymi tak że wczorajsza chmura nad Łodzią to pikuś... Ja nie chcialem sam kopać, wiedzy też zbytnio nie mam i autoryzowanego mechnika zaprosiłem z Lipin. Jako przyczynę awarii zawór recyrkulacji spalin wykluczył, zdemontował turbosprężarkę - oddalem do sprawdzenia i okazalo się że ok. Potem wykręcił wstryski (to jest comon rail), dziś okazało się że też nie są przyczyną awarii. No i widzę że facet już nie wie gdzie szukać, a traktor potrzebny... Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? Może jakieś sugestie? Z góry dziękuję
    • Przez F1traktors
      Witam.Mam w planach kupienie Fendta 312. Do tego przyjdzie również stoll fz30.Mamy u korbanka napisane za 63 tyś Euro z tuzem i obciążnikiem 870kg. Powiedzieli też że mają również z amortyzowaną ośką.Pytanie czy jak bym nie wziął będe żałował czy wydusić ostatnie grosze i kupić amortyzowaną oś bez załowania??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj