Gumis32

Fendt 312 Vario

Polecane posty

Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

To że coraz więcej firm tak robi to uważasz za stosowny argument ??Żeby fendt robił tak jak większość firm to można było by go porównywać z farmtakiem albo MTZ. A ja mówię tylko że 6 cylindrów wcale nie jest gorsze o 4 i trochę mnie to dziwi że fendt z serii 400 jest wypuszczany na 4 cyl. Osobiście posiadam nieco starsze fendty i są one 6 garowe z wyjątkiem 309 Ci, uważam że ciągnik główny 140km ma być na 6cyl, pomocniczy może być na 4 nie mam nic do tego(wiadomo jakieś lżejsze prace polowe, praca z turem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Eee tam z tą technologią-nie przesadzaj-często gęsto stare ciągniki potrafią mieć takie przebiegi że hej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Co do ekonomiki to poczytaj sobie starsze testy (choćby i DLG)-zauważysz śmieszną rzecz-im ciągnik starszy tym bardziej ekonomiczny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

gdyby nie normy spalin to ciagniki paliłby duzo mniej a teraz dopiero cuda wprowadzaja ale na to wpływu nie mamy.Moim zdaniem w 312 pomimo 4cylindrów i małej pojemności i tak silnik przezyje reszte. Ja bym sie nie obawiał zakupu np 516 wiekszy problem widze w scr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

a ja widze same przeszkody, sam fakt ze trzeba lac miec zbiornik miejsce pompke itd a dwa dodatkowa zupełnie mi zbedna rzecz do popsucia, trzy to strasznie ceny poszły przez to do góry bo układ scr kosztuje kosmiczne pieniadze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Co tam @rmiecz ma dosyć $ więc go to srednio obchodzi... zepsuje sie to sie kupi nowy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

możesz wstawić fotki sowjego Fendta z SCR??

nie rozmawiałem jeszcze z nikim co byłby zadowolony z SCR czy tego typu dodatków nawet sami handlowcy przyznaja ze to badziewie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

q

Edytowano przez rmiecz8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ludzie po co ten stekania i biadolenia. Dzięki scr silniki pomimo wyższych norm moga spalać mniej. Niestety normy czystości spalin śrubowane są we wszystkim. Nie mylcie scr z filtrem dpf. To się nie zapycha. W ciężaqrówkach robi miliony kilometrów i jest dobrze. Napewno taki katalizator scr starczy na całe zycie ciągnika. I wytrzyma więcej niż dpf.Stare ciągniki może i były ekonomiczne na godzine zegarową. Ale jesli porównamy wydajność na hektary starych z tymi nowymi. To wyjdzie, że w przeliczeniu na hektar. A więc tym realnym ekonomiczniejsze będą te nowe. Na koniec dodam, że kto tylko może kupuje nowe, Jak ma więcej pieniędzy na słabsze marki nawet nie spojży. Więc taka gadka jest dla mnie nonsensem. Na dodatek kogo nie zapytasz, kto przesiądzie się na ciut nowwszy ciągnik nawet nie nowy fabrycznie. To zawsze jest lepiej.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Mam kilka pytań odnośnie 716 vario. Wiem że temat jest o 312 ale tematy o 716 praktycznie nie ma w którym można było zapytać, ten temat cieszy się dużą ilością wypowiedzi więc postanowiłem zapytać tutaj.A więc chcę mojego już wysłużonego fendta 615 zamienić na fendta 716 vario. Orientuje się ktoś jaka jest zbliżona cena tego modelu ?? Co warto wziąć jako wyposażenie dodatkowe. Prosił bym również o wyrażenie opinii jakiegoś użytkownika tego modelu. I jak sprawuje się skrzynia vario w nim bo to dopiero początek mojej przygody z Vario.

Edytowano przez kamin60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Ludzie po co ten stekania i biadolenia. Dzięki scr silniki pomimo wyższych norm moga spalać mniej. (...)

 

 

W jaki sposób silnik z scr może spalać mniej?? W jaki sposób układ scr ingeruje w pracę silnika, aby mógł spalać mniej (paliwa - domyślam się)??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Bo SCR działa poza silnikiem. Wszystkie DPF czy EGR, się dopalają albo powodują że część spalin wraca do komory spalania. Ogólnie to wrócono do starego sposobu oszczędzania paliwa (zmodyfikowano bo teraz common rail), i dołożono SCR by silniki spełniały surowsze normy emisji spalin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Kolego, nie musisz mi tłumaczyć jak działa układ scr czy egr. Dokładnie to wiem. Dlatego pytam w jaki sposób scr wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa...

 

Takie wypowiedzi to tylko powtarzanie sloganów głoszonych przez marketingowców. Każda sroka swój ogon chwali. Nie chcę dywagować nad przewagą systemu scr nad egr-em i odwrotnie. Ale umówmy się: ani jeden ani drugi układ nie redukuje zużycia paliwa. SCR w ogóle nie ingeruje w pracę silnika. Prawdopodobnie (bo nie dysponuję wynikami badań które by to potwierdzały) silniki z SCR-em są bardziej oszczędne niż silniki z recyrkulacją spalin. Te są bowiem "dławione" spalinami, których mniejsza zawartość tlenu powoduje obniżenie temperatury spalania i w konsekwencji zmniejszenie emisji tlenków azotu ale za to zwiększenie emisji cząstek stałych (stąd konieczność zastosowania filtra dpf). Samo wypalanie filtra też zużywa nieco paliwa. Stąd firmy stosujące układ scr mówią że silniki z scr palą mniej paliwa... Takie drobne niedopowiedzenie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wiesz jak działa scr a pytasz się jak silnik oszczędza paliwo. Dobre sobie

Tak pobierznie mówiąc scr nakkierowany jest na redukcje tlenków azotu. Powstają one w skutek spalania miedzy innymi ubogich mieszanek. Dlatego właśnie diesle w autach osobowych z lat 90 tych były tak ekonomiczne. Z czasem zaczęto redukować tlenki azotu, które są chyba bardziej szkodliwe dla człowieka niż co2. najprostszym sposobem ich redukcji było między innymi wzbogacanie mieszanki. Najpierw pomagał egr a potem filtr cząstek stałych. Dawka paliwa rosła. Wkońcu wrócono jak gdyby do punktu wyjścia. Obniżając dawkę paliwa zredukowano co2 bez egr i dpf. Przy pomocy scr zredukowano tlenki azotu. Dlatego między innymi własnie diesle aut z euro 4 nie są tak ekonomiczne jak te z euro 3 lub 2. Podobnie rzecz ma się przy ciagnikach. To by było na tyle tak ogólnie. Poszukajce sobie odcinka agromachiny gdzie testowano 2 modele nh z scr i wersję z przed scr chyba z normą 3a. Paliwo było w menzurce z podziałką a róznice w spalaniu spore. Zamiast uprawiac krytykancto i nazekać proponuje poczytać.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

To pytanie było sarkastyczne. Chyba nie do końca mnie zrozumiałeś...

Właśnie w tym momencie porównujesz zużycie paliwa silnika z recyrkulacją spalin i silnika z scr-em. No więc od początku:

 

Ludzie po co ten stekania i biadolenia. Dzięki scr silniki pomimo wyższych norm moga spalać mniej. (...)

Porównujemy silniki spełniające normy emisji spalin dzięki wyposażeniu ich w układ scr z silnikami bez takiego wyposażenia (a nie z silnikami z egr-em).

 

Ponieważ wiem jak działa układ scr, pytam: w jaki sposób zmniejsza on zużycie paliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Fed334
      Witam!
      podczas rozłączenia przedniego napędu, występuje szarpnięcie, rzucenie przednimi kołami w ciągniku.
      Także podczas hamowania, kiedy po zakończeniu hamowania i puszczeniu pedału hamulca(wtedy rozłącza się przedni napęd automatycznie) występuje szarpnięcie.
      załączenie napędu wygląda bez zarzutów.
      Co może być przyczyną?
    • Przez Mycek5120
      Panowie kto mi wyjasni do czego służą te dwa klawisze w załączniku pomarańczowy i niebieski ani jednego jeszcze nie wciskałem


    • Przez rzeznik13
      Witam serdecznie. Chciałbym się coś dowiedzieć na temat nowej serii 300 Vario S4. Czy ktoś już posiada takowy ciągnik ? Jak cenowo klasują się te modele ?
      Zapraszam do dyskusji.
    • Przez LukaszBONQ
      witam,
      mam fendta 312 vario 900 mth, tydzień temu po dłuższej przerwie podpięty został do beczki i okzazało się że pod obciążeniem nie ma mocy oraz dymi tak że wczorajsza chmura nad Łodzią to pikuś... Ja nie chcialem sam kopać, wiedzy też zbytnio nie mam i autoryzowanego mechnika zaprosiłem z Lipin. Jako przyczynę awarii zawór recyrkulacji spalin wykluczył, zdemontował turbosprężarkę - oddalem do sprawdzenia i okazalo się że ok. Potem wykręcił wstryski (to jest comon rail), dziś okazało się że też nie są przyczyną awarii. No i widzę że facet już nie wie gdzie szukać, a traktor potrzebny... Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? Może jakieś sugestie? Z góry dziękuję
    • Przez F1traktors
      Witam.Mam w planach kupienie Fendta 312. Do tego przyjdzie również stoll fz30.Mamy u korbanka napisane za 63 tyś Euro z tuzem i obciążnikiem 870kg. Powiedzieli też że mają również z amortyzowaną ośką.Pytanie czy jak bym nie wziął będe żałował czy wydusić ostatnie grosze i kupić amortyzowaną oś bez załowania??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj