Skocz do zawartości
BLADE

Czy ogumienie na przodzie 540/65 R24 nie utrudni skrecania

Polecane posty

PALAX    30

Ja mam na Fendzie 540/65 R28 i nie mam problemu z zawracaniem. Myślę że jak fabryka JD dopuszcza takie ogumienie to nie będziesz miał problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Im szersza guma tym większe opory przy skręcie, bo zewnętrzna cześć opony kręci się z taką samą prędkością jak wewnętrzna. Jak wiadomo prędkość kątowa jest taka sama, ale prędkości liniowa jest już znacznie inna. Zauważcie jak charakterystycznie zużywają się szerokie opony zwłaszcza w JD, w którym koło obraca się przy zwrotnicy obróconej do tyłu o pewien kąt, w stosunku do wału.Chodzi o "kładzenie" się koła przy skręcie, wtedy zewnętrzna cześć koła jest jeszcze dodatkowo dociskana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    2

To wszystko co piszesz jest prawdą ale mam w 6620 opony 540 w 7730 mam opony 610 i nie mam żadnych problemów ze skrętem.

Powiem więcej, do 6620 zakładam bliźniaki i też kręcę więc w czym problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk1993    0

Znajomy ma na przodzie w JD 6430 PREMIUM 600-tki i elegancko się skręca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli macie wspomaganie to w czym problem. :lol: Spróbójcie na szerokiej gumie skręcać w miejscu. :lol: Nie wspomnę o bliźniaku. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Problem jest, jeśli ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy.

Wynika to z ograniczenia obciążenia przedniej osi, piszą o tym w każdej instrukcji.

Rozstaw kół przednich nie może przekroczyć 180cm. Jesli mamy szerokie opony to odległość wewnętrzna pomiędzy oponami znacznie się zmniejsza wraz ze wzrostem szerokości opony. W związku z tym trzeba ograniczać kąt skrętu, a to przt ładowaczu jest najmniej wskazane i potrzebne. więc zalecam z tą szarokością umiar.

Maim zdaniem 480 to max do ładowacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

To że szersze opony pogorszą promień srętu to normalne jednak nie beda to jakies duże wartości i pewnie bez dokładnego pomiaru nie widoczne. Cóz tarcie robi swoje szczególnie na twardym podłożu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×