Jurek12

Przeróbka 2x2 skiby na 1x4 skiby

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Jurek12    1

Czy ktoś z was przerabiał z dwóch 2 na jeden 4 skibowy. Jeśli tak to proszę o porady jak zrobić najlepiej. Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój sąsiad tak przerabiał, dokładnie nie wiem jak to robił, ale wszędzie szły wzmocnienia i odpowiednio ucięte i zespawane musi być. Prawie nie widać że to 2 pługi były. Ja z koli robiłem pług 5 z 3 i 2 skibowego.


ArturKowalewo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robal54    1

Cała sztuka polega na tym ,aby pamiętac przy zespawywaniu zachowac taki sam odstęp między 2a 3skibą jaki jest między 1a2 . Ważne też jest aby czuby wszystkich lemieszy były w jednej lini. Najlepiej przyłożyc jakąś prostą listwę. Odkładnie też muszą iśc w jednej lini. Najłatwiej to zrobic jeśli to są 2 takie same pługi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    67

Można to zrobić tylko po co? Te korpusy i wogóle te polskie 2-3 skibowce z lat 80tych to radła nie pługi, opory stawiają straszne ni wysypują dobrze i do głębokiej orki się w ogóle nie nadają na pierwszym lepszym kamieniu lub korzeniu rozerwie się takie spawanie, do dużego ciągnika pług musi być zrywalny, lepiej kupić jakiś agromasz 4x40 lub 5x35

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzesinek    0

Pomysł nie jest nie możliwy do realizacji. :( Ale może udałoby Ci się sprzedać te dwa małe i kupić jakąś 'czwórkę'. Nie kosztuje to tak wiele. Nawet na allegro jest mnóstwo ogłoszeń. A zawsze 'całość' to całość. Gdy jednak uprzesz się nad realizacją tego przedsięwzięcia poczytaj tematy założone już wcześniej, jest troszkę porad i 'kruczków' na co uważać. W razie co służę pomocą. Pozdrawiam :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1074

Widziałem taki patent to całkiem dobrze się sprawuje.

Do spawania musisz rozebrać oba pługi tj odkrecic korpusy i zdemontować górną cześc ramy.

Układasz ramy na równej podłodze tak aby poprzeczka ta skośna przy której przykręcone sa korpusy zgrywała się w jednej lini z poprzeczką drugiego pługa który ma byc z tyłu.

Odległości między korpusami ustakasz mieżąc odległośc od pierwszej śruby mocujacej korpus 2 pierwszego pługa do pierwszej śruby mocującej korpus pierwszy drugiego pługa.

Na koniec można sprawdzic czy ramy leżące na podłodze sa w jednej płaszczyźnie

Tak ułożone lementy najpierw delikatnie łapiesz ze sobą a potem szwejsujesz na stałe.

Musisz użyc grubych materiałów najlepiej ceowników. Ramy użyte do przeróbki powinny byc proste.

na koniec musisz przedłużyc górną poprzeczke.

Po zmontowaniu całośc korpusy powinny być w jednej lini opisywany patent działa dobrze orze równo i sie niełamie w przeciwieństwie do seryjnych 3 z dołożonym 4 korpusem.

Nie każdego stac na zachodni pług plusem tego rozwiązania jest niski koszt eksploatacji najbardziej chodzi mi o elementy robocze które często bywają bardzo drogie tylko dlatego że są do zachodnich pługów a i tajk produkuja je w polsce.

Cała operacja przeróbki jest dziecinnie prosta chociaz wielumówiło ze sie nie uda ale przeciez pług to konstrukcja prosta jak cep. Przeróbka zajeła około 4 h wraz z pomalowaniem całości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    7

da sie przerobic, sa nawet w galerii gdzies zdjecia takiego przerabianego niewiem czy nie lepiej sprzedac te 2 i kupic jeden ordżinal 4skiby,

@hubertuss:

"...przeciez pług to konstrukcja prosta jak cep. "

ale nie kazdy plug chce isc w cieżką ziemie :(


>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1074

To jest inna sprawa gdzie będziesz go uzywał na ciężkich ziemiach napewno się nie sprawdzale na lekkich gdzie z reguły gospodarstwa biedbniejsze nie jest to zły patent pozatym stare 2jki cięzko sprzedac komu to dzisiaj potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qba    1

Ja mam do sprzedania tanio 4 polską z nowymi odkładniami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kubus
      Hej. Chciał bym wiedzieć który plug był by lepszy czy zagonowy 4*35 czyobrotowy 3*40 z walem .
      Opowiadajcie!
       
       
       
      POZDRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • Przez rosek11
      Dzień dobry,
      Panowie, zakupiłem Zetora 7745 i będę przymierzał się do zakupu pługów, stąd pytanie, czy do takiego ciągnika lepszym rozwiązaniem będą jakieś zagonowe 4 czy obrotowe 3. Dodam, że pola orne są na równej powierzchni. Może ktoś z Panów posiada jakieś odpowiednie pługi to takiego Zetora?
      Dziękuję, pozdrawiam.
    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez Szymon4230
      Witam, rozglądam się za pługiem obrotowym. Dzisiaj byłem oglądać kvernelanda vd85  https://www.olx.pl/oferta/kverneland-khun-krone-lemken-overum-steeno-obrotowe-transpor-CID757-IDGoLxP.html czy moze ktoś napisać jakies opinie na temat tego modelu i czy pług wart jest swojej ceny?
    • Przez Kondzio342
      Witam. Stoję przed zakupem plogow do moje ciagnika massey ferguson 4255. interesuja mnie marki LEMKEN,gregoire besson, kuhn. chodzi oplug 4 skibowy bo ziemie lekkie, natomiast cos juz na zabezpieczeniu non stop. zainteresowany jestem używkami nawet do remontu. Proszę użytkowników o poradę i spostrzeżenia na co zwracać uwagę itp.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj