Skocz do zawartości
pawlus224

Modyfikacja tłumika C-385

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
c-385
pawlus224    1458

Witam ciekawych tematu :)

Zastanawiam się nad przeniesieniem tłumika pod kabinę i wyprofilowanie rury tak aby miała wyjcie albo wzdłóż słupka kabiny albo pod schodkami ...

Co o tym sadzicie ? myślę żeby użyć tłumika od 360 bo jest mniejszy gabarytowo i (prawdopodobnie) bardziej tłumi głos silnika.

 

To lużny temat ciekawią mnie opinie naszych fachowców Agrofoto :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz22    1

Moim zdaniem to nie za ciekawy pomysł :) Ja teraz w swoim 8045 zamiast tłumnika użyłem rury ocynkowanej o ściance 2mm. Troche głośniej chodzi ale za to spojrzenie ludzi na wsi i ryk zetora bezcenne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetor10045    11

Ciągnik straci swój piękny odgłos :( ale da się tak zrobić tylko trzeba się pomęczyć z tym troszkę , łatwiej było by zrobić coś takiego z samej rury.

Dlaczego chcesz go przenieść aż tak ci przeszkadza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458

Poprostu lubię takie "innowacje" :(

bo na zmiany bardziej zaawansowane nie mam odwagi :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    574

to nie silnik z turbo zeby dawac sama rure (ale nawet i z turbina sa tlumiki z "wkladem" w srodku) i bedzie za duzy halas. sam chcialem kiedys przeniesc kiedys na slupek, a najprostszy sposob na to, to odwrocic kolektor wydechowy (musi byc taki co tlumik wychodzi z maski) i juz masz wylot od strony kabiny, dac kolanko i rure na slupku. a najlepiej byloby zrobic cos takiego, jak tlumik w Renaultach czyli cala ta "puszka" wygluszajaca znajdowala by sia na dole kabiny, a do gory wyprowadzilbys tylko rure. jeden uzytkownik ma tak zrobione w ursusie 1222.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458

To własnie o cos takiego mi chodzi , żeby nie dawać samej pustej rury (bo to głupiego robota) tylko skierować tłumik (od kolektora takiego jak w 912) ku dolowi - najwyzej pod lekkim skosem pod kabinę a dopiero od niego poprowadzic pustą rurę :(

Bo jak założe pustą rurę to hałas będzie nie do wytrzymania i nici z radia :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

tłumik od 60 będzie ci zaduszał ciągnik za mała średnica wylotowa, sama rura to nie za ciekawy pomysł sam mam taką i musze wyrzucić bo jest za głośny jak by ktoś chciał to mogę sprzedać używana przez jedyne 220 mth :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Że tak zapytam, ktoś pisał że da się odwrócić kolektor (typ w którym tłumik wystaje z maski).

I takie moje pytanko, Jak faktycznie się da go odwrócić to wy spawać kolano do niego z dwóch łuków holenderskich, na to fabryczny tłumik. Wtedy można zamontować do maski zawiaski i będzie unoszona, bo tak normalnie to tragedia, byle pierdołka i tyle rozbierania. Co wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    574

jesli masz tlumik z boku maski to nie ma problemu, ale ten w masce to tragedia, najgorzej odkrecic to srubke od srodka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

no ja mam w masce tłumik i w zeszłym roku 3 razy chłodnice wyciągałem do lutowania i jeszcze parę razy musiałem zdejmować maskę.

No może spróbuje z odwróceniem tego kolektora tylko aż strach te śruby w głowicy odkręcać bo jak się pourywają to będzie jazda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    574

a niby dlaczego maja sie pourywac?? mi sie jeszcze nigdy to nie zdazylo, a nawet jesli, to bierzesz wiertare, wiertlo najlepiej 9 mm i gwintownik 10 mm i po sprawie, tylko najgorzej jak Ci sie gwintownik zlamie :) ale to sa sruby "10" wiec nie powinny sie ukrecic, chyba ze sa nieruszane od nowosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

ja bym polecał zrobic ze zwykłej rury grubosciennej, najlepiej o srednicy 60-70mm , ja mam w swojej 1224 tłumnik z rury (galeria) i sobie bardzo chwale :) zrobił mi ja kolega z AF, który ma taka sama w 1012... ale wylot jest skierowany pod kontem do góry i w bok.... i w kabinie nie jest głosniej niż na orginalnym tłumniku.. a głos... i spojżenia ludzi ... bezczenne... a i mocy wiecej :)ja juz rezygnuje z uzywania tłumników :) a co do twojego pomysłu, to kiedys widziałem w którymś numerze RPT jak koles miał tłumnik od zetora 7711 (ten profilowany z iskrochronem wbudowanym) w ztorze 8145 zamontowany na słupku kabiny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458

Czyli mówisz ,że samo skierowanie wylotu powinno sporo dac co do poziomu chałasu w kabinie ? :)

I mocy jest naprawdę wiecej, da sie to odczyc ?

Jakos przeraza mnie montowanie pustej rury :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    574

ja dzis kupilem nowy tlumik do 1224, pare dni temu kupilem z krotka rura, ale ani go nie zakladalem, dzis zamienilem na ten najdluzszy i powiem ze fajnie chodzi. przy przegazowce jest taki charakterystyczny dzwiek jakby cos gwizdalo a w tym starym co mialem to byl dzwiek jakby sama rura byla. ten nowy jest rowno z dachem i przy otworzonym szyberdachu jest w kabinie troche glosniej, ale za to przy zamknietej jest ciszej niz przy tym krotkim. samej rury do ciagnika bez turbo bym nie montowal bo za duzy halas. przy turbince to tylko bedzie wiekszy gwizd a przy normalnym to bedzie huczec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×