maniol913

Wspomaganie CZY jest popsuta pompa wspomagania

Polecane posty

maniol913    0

Mój problem polega na pompie wspomagania,gdyż skręca kierownica w lewo a w prawo nie chce.Próbowałem wkręcać i wykręcać siłownik ale to nie pomagało,rozebrałem też zawór który jak gdyby zmienia obieg oleju ,rozebrałem też sam siłownik i tam też jest wszystko spoko.Wszystko skręciłem i ustawiłem i nadal skręca w jedną stronę w lewo.Stawiam na pompę wspomagania .Miał ktoś podobny przypadek ,bo już sam nie wiem co to może być.PROSZĘ o szybką odpowiedz. Z góry SERDECZNIE DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniol913    0

Mój problem polega na pompie wspomagania,gdyż skręca kierownica w lewo a w prawo nie chce.Próbowałem wkręcać i wykręcać siłownik ale to nie pomagało,rozebrałem też zawór który jak gdyby zmienia obieg oleju ,rozebrałem też sam siłownik i tam też jest wszystko spoko.Wszystko skręciłem i ustawiłem i nadal skręca w jedną stronę w lewo.Stawiam na pompę wspomagania .Miał ktoś podobny przypadek ,bo już sam nie wiem co to może być.PROSZĘ o szybką odpowiedz. Z góry SERDECZNIE DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM.

 

5748 a czy ma to jakieś znaczenie .Przyznam że pierwszej młodości nie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

jak by siadla pompa toby wcale nie skrecal,wykrec wiecej silownik i na pewno bedzie dzialal.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Być może nie poprawnie działa rozdzielacz.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniol913    0

Dzięki za podpowiedzi.Wina była po stronie siłownika,był za duży założony oring na rozdzielaczu i za płytko się wkręcał.Wystarczyło zmienić oring na mniejszy i wkręcić siłownik głębiej.Jeszcze raz serdeczne DZIĘKI i gorąco pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szakul91    0

Witam. Podłącze się pod temat żeby nie zakładać nowego gdyż mam podobny problem tylko że że sekretem w lewo. 

Zetor 7245 wspomaganie - serwomechanizm, olej wspomagania i filtr wymieniony , poziom oleju wlasciwy,  silownik serwomechanizmu był rozebrany i uszczelniony. Lecz problem mam że skretem w lewo na postuje oczywiście odpalony ciagnik. Kola staja na prostej jeździe i koniec dopiero jak się ruszy do pusci dalej. Przód ciagnika został podniesiony i dalej to samo. Sprawdziłem zawor bezpieczenstwa i zmierzyła ciśnienie w układzie. Po regulacji zaworu ciśnienie podskoczylo przy skręcie w prawo do oporu do ciśnienia 12 MPa ( 120 barów) natomiast przy skręcie w lewo tylko 5 MPa (50 barów). Kierownica dalej sie nie da, a kola zostaja w pozycji prostej. Co może być przyczyną?? Dziękuję za sugestie i pomoc.

Edytowano przez szakul91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szakul91    0

@PRIMO w którym miejscu dokonac regulacji ? Na galce przegubu z przodu serwomechanizmu wkrecony w wspornik czy w miejscu gdzie jest obejma na tloczysku  silownika serwomechanizmu (pod guma) ?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

czy smarowałeś przekładnię ślimakową pod blachą w kolumnie kierowniczej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Może za mocno skręcone panewki w głowicy, te które trzymają sworzeń, odkręcasz 4 śruby 17 i jest regulacja, sworzeń powinien lekko chodzić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
5 minut temu, szakul91 napisał:

@PRIMO w którym miejscu dokonac regulacji ? Na galce przegubu z przodu serwomechanizmu wkrecony w wspornik czy w miejscu gdzie jest obejma na tloczysku  silownika serwomechanizmu (pod guma) ?? 

Na tłoczysku gdzie jest obejma. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szakul91    0

@pafnucy tak kolumna przesmarowana

@raven18 kojarzę miejsce o którym mowa (przegub kulowy i dwa  talerze) szczerze teraz nie pamiętam czy ciężko chodziło czy nie, ale czy to może być powodem że ciśnienie w lewo nie przekracza 5 MPa (50 barów) ?? Ręką jak poruszam góra w dół ładnie chodzi. 

@PRIMO w starym serwomechanizmie miałem wykrecone może z milimetr więcej (teraz jest wykrecone na 4 mm) ale za to gałka przegubu przy serwo również wykrecona była więcej.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Nie wiem jak ciśnienie ale jak u siebie regulowałem to gdy za mocno skręciłem to raz w jedną stronę tylko mogłem skręcać, innym razem jakby nie było wspomagania wcale, na postoju, bo podczas jazdy było normalnie. Znów jak był za duży luz to ciągnik chodził od rowu do rowu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szakul91    0

@raven18 dzisiaj miałem chwilę i jeszcze raz podnioslem przód do góry i zacząłem próbować skręcać po jednym obrocie tloczysko od glowicy serwomechanizmu. I tak jak kolega wspomniał kierownica zaczęła sama skręcać.  Gdy skrecilem na około 3mm to kierownica skręcala w prawo i w układzie było cały czas ciśnienie. Wróciłem do stanu początkowego gdy nie zwiększyło w żaden sposób ciśnienia podczas skretu w lewo. Pewnie jakaś głupota to będzie. Czy nie spróbować wykręcić lub bardziej wkręcić gałkę z przodu serwomechanizmu ( widoczna na zdjęciu) może jest za mało wykrecona ?? 

20210407_195542.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Ja mam to bardziej wykręcone, tak na oko 2x więcej gwintu. Kolega mówił mi kiedyś że tym promień skrętu się reguluje, próbuj może coś da 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

zle wyregulowany silownik-ustawiaj do skutku , kawalek obrotu wystarczy zeby sie pieeprzylo. najlepiej daj na dodnosnik i na zgaszonym proboj, najlepiej we dwoch jeden przy kierownicy a drugi przy silowniku.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

jednego nie wiem czemu zamiast,zajac sie prawdziwym problemem-czyli zle wyregulowanym zaworem serwomechanizmu,zajmujesz sie pierdolami typu-galka,zawor,pierscienie ??? te rzeczy maja marginalny,jesli nie zaden wplyw na to dziadostwo,   uklad kierowniczy zetora to najgorsza rzecz w nim. 

widzialem na olx caly uklad swiezo wywalony z zetora- 200 zl za wszystko procz pompy i kierownicy i w ciagu dnia zniknelo.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szakul91    0

@jacus szukam możliwych przyczyn takiej sytuacji. A o którym zaworze  serwomechanizmu piszesz?? Ten przy pompie?? Czy o zaworze suwakowym w środku?? Dużo osób ma jeszcze serwomechanizm nie każdy przechodzi na orbitrol. 

Edytowano przez szakul91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

wymiana oringow czy pierscieni to jeszcze jakos mozna uzasadnia ale sa tacy co nowy silownik kupuja-to juz totalna glupota.

zawor suwakowy to jedyna rzecz ktora odpowiada za dzialanie ukladu,.reszta to pierdoly,co najwyzej na kolumnie kierowniczej luz mozna skorygowac.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szakul91    0

Czy ktoś pamięta przy jakim ciśnieniu powinien się otwierać zawor bezpieczenstwa wspomagania w zetorze 7245 ?? Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

jeszcze raz duzymi literami - ZOSTAW ZAWOR W SPOKOJU..rozumiesz po polskiemu czy nie ??

pompa powinna dawac ze 12 mpa wiec zawor pewnie przy 14 bedzie sie otwieral , tylko po co ci to ???????  moge ci sprzedac ze 2 zawory na pewno sprawne ,chocbys zalozyl  i tak to nicccc nieee daaaaaaaa.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szakul91    0
Napisano (edytowany)

@jacus tylko pytam  jeśli kolega nie wie w jakim celu mi potrzebna ta informacja to proszę tylko pomoc A nie obrażać.  Rozumie po Polsku. Właśnie zdziwię bo jeden zawor okazał się uszkodzony powierzchnia stylu iglycy  była wyrobiona  a drugi miałem w lepszym stanie lecz rozebrany.  Dlatego muszę go ustawić żeby przez przypadek nie uszkodzić sobie pompy. Chętnie odkupić jedna sztukę na rezerwę .

Wplymna działanie silownika wspomagania ma gałka w glowicy która steruje zaworem wzdluznym  i mimo ustawianie w prawidłowy sposób (kola się nie skręcamy samoczynnie) to tak jak ktoś wspomniał musi w miarę płynnie przegub kulowy pracować w glowicy on właśnie naciska i popuszczal zawor który steruje ciśnieniem. U mnie ewidentnie zawor wzdluzny się zacina ( albo oring zbyt duży założony,  lub sprężyna) na spokojnie sobie poszukam przyczyny. Po zamontowaniu innego silownika problem ustal. I bardzo ładnie pracuje. 

Edytowano przez szakul91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy da radę założyć wspomaganie kierownicy do Zetora 6718 a jak da radę to z jakiego by pasowało czy może elektryczne spróbować.
    • Przez KIbul
      Witam.Mam problem ze swoim zetorem 7245 ,gdy tylko uruchomię silnik i puszczę kierownicę to koła same skręcają w prawo ,a w lewo nie da się skręcić????Co się mogło stać???? Może już ktoś się z tym spotkał??Mam jeszcze dylemat czy ma znaczenie jakie koła mam z tyłu a jakie na przodzie?
    • Przez TheUdex
      Witam mam problem z serwomechanizmem w zetorze 7211 ciekł mi siłownik. Kupilem zestaw naprawczy wymienilem 2 pierscienie metalowe ,oring duzy i maly oraz uszczelniacz ,skrecilem nie ruszalem tej głowiczki tylko sam silownik.Po zamontowaniu nie dziala wspomaganie koła nawet nie skreci w lewo czy prawo regulowanie po przez luzowanie obejmy nic nie daje pompa pompuje.
    • Przez adrian16a
      Witam Serdecznie.
      Zakupiłem ciągnik z założonym wspomaganiem na orbitrolu i siłownikiem zamontowanym w miejscu tłumika drgań. Kręciło się nim trochę cieżko. Ale że byłem z zamiarem kupna ładowacza, sprawdziliśmy pompę i okazało się że była do wymiany. Później zamontowałem ładowacz i pojawił się znowu problem ponieważ w miejscu nie szło kręcić prawie wgl. Padła decyzja na wymianę Orbitrola 160 na Nowy Waryńskiego 125. Pierwsze kręcenie kierownicą wrażenie dawały że jest wszystko ok. Ale podczas pracy ładowaczem okazało się że znowu ciężko kręci się kierownicą, blokuje się kierownica i nie idzie wgl nią kręcić, daje się nią kręcić ale dopiero jak się jedzie ciągnikiem ale to bardzo topornie.
      Siłownik tłoczyskiem 25mm
      Czy jest to normalne? Co jest tego przyczyną?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj