Zaloguj się, aby obserwować  
mchammer

MTZ 52 dodatkowe światła.

Polecane posty

mchammer    0

Mam takie pytanie. Mianowicie czy jeśli w mtz 52 pociągnę z bezpieczników prąd na lampy robocze 6x55w to alternator wyrobi to ? Póki co mam podłączone 4x55w + standardowe, a dwa dałbym jeszcze do przodu bo te normalne lipnie trochę świecą i dałby jeszcze 2 halogeny do pracy w polu, a normalne tylko na drogę.

 

I takie drugie pytanie przy okazji. W mtz mam kontrolkę od ładowania na małych obrotach się lekko jarzy na ciut większych gaśnie, a na jeszcze większych znów się ciut zaczyna jarzyć. Na moje oko to wygląda tak, ze na małych jarzy się bo ładowanie nie jest takie w 100% a na dużych,bo akumulatory są naładowane i je rozłącza i z tego powodu świeci[twierdze tak bo po zapaleniu wszystkich świateł jakie mam w mtz 4x55w + standardowe kontrolka gaśnie na wysokich obrotach nawet]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arektom    0

Alternator da rade od tego ma wbudowany regulator napięcia . A z tym pradem to proponuje zrobic osobny bezpiecznik na halogeny robocze i oczywiscie grubszy kabel. ja mam tak zrobione i dziala bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Czyli zaczynają od końca to: kabel od halogenów ciągnę do zrobionego bezpiecznika, a z bezpiecznika pod "+" przy akumulatorze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Czyli tak prąd z rozrusznika, a bezpiecznik sam sobie zrobiłeś czy może od czegoś wyjąłeś? Bo wpięcie się pod rozrusznik pod ten gruby kabel nie przeszkodzi w odpalaniu itd ?

 

I jak gruby kabel powinien być ten od rozrusznika do bezpiecznika, może można by dwa zwykłe skręcić i zaizolować? Ale do rozrusznika idzie kilka przewodów jak się nie mylę i jak tu sprawdzić pod który się wpiąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Przedewszystkim kabel od zasilania np Akumulator lub od rozrusznika 5mm.

Ja bym zastosował montaż dodatkowej skrzynki bezpieczników np od C-330 i zasilić reflektor każdy z osobna -to tylko moja sugestia.Napewno też zastosować przekaźniki wykonawcze-załaczające typ 541 np od cinqecento bo teoretycznie i praktycznie bedzie problem z doborem jednego włacznika aby załaczyć obwód( wersja bez przekaźników).

Proponowałbym zastosować 2 przekaźniki które bądą załaczane przez włacznik -dobierzesz sobie sam jaki tylko bedzie wygodny w montażu-Majac przekaźniki ten włacznik nie bedzie się wypalał znikomy prąd załaczania cewek przekaźników.Przydałoby się też jakieś gniazdo do przekaźników aby montaż był stabilny oraz poto aby zmniejszyć możliwość zwarcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arektom    0

ELRKTROTECH ma racje ja u siebie tez mam przekazniki tylko zapomnialem o tym powiedziec. zrob tak jak kolega pisze i bedzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Piotrze, nie ma kabla o przekroju 5mm2, jedyne występujące przekroje to 0,5mm2, 0,75mm2, 1mm2, 1,5mm2, 2,5mm2, 4mm2, 6mm2, 10mm2, 16mm2, 25mm2, 35mm2, 50mm2, 70mm2; oraz większe, ale ich nie pisze, bo w ciągniku nie ma gdzie ich używać. Pomysł z przekaźnikami jest dobry, tylko jeden małogabarytowy o oznaczeniu 541 z Elmotu maksymalnie można obciążyć prądem 30A(360W). Dlatego przy Twoich lampach wskazane jest obliczenie pobieranej mocy i zastosowanie odpowiedniej ilości przekaźników. Proponowałbym założyć skrzynkę bezpiecznikową dla halogenów, do niej prąd podprowadzić przewodem 4mm2 albo 6mm2(duży zapas). Przewody do lamp spokojnie wystarczą 1mm2, jeżeli każda z lamp będzie zasilana oddzielnie. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Panowie tak dla zrozumienia dobrego żebym nic nie pokręcił.

1.Wychodzę kablem prądowym 4mm2 z elektromagnesu przy rozruszniku, a czy nie może być z akumulatora prosto z klemy plusowej

2.Kabel ten wprowadzam pod skrzynkę od bezpieczników[posiadam od golfa I] tylko moje akie pytanie kabel będzie dość gruby to przy skrzynce się go rozdziela jakoś czy jest jedno duże wejście, a potem pojedyncze małe wyjście

3. Po podłączeniu skrzynki wyprowadzam kable zasilające

4.Na Każdym z Kabli wyprowadzonych montuję przekaźnik tak by nie był on obciążony bardziej niż 360 W

5.Za przekaźnikiem wstawiam wlaczniki

6.od wlacznikow do lamp i swieci

 

dobrze to rozumiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Nie zbyt estetycznie wygląda podłączenie przewodu do bieguna akumulatora. Proponuje nabycie oczkowej końcówki i podłączenia pod wyjście prądowe od alternatora. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@kielbasa należy Ci się piwo za wyjaśnienie sprawy z przekrojami przewodów. Jesteś pierwszy na AF (oczywiście nie licząc mnie :(), który wie o co w tym chodzi. @mchammer za przekaźnikiem nie wstawiasz włączników. Włącznikiem załączasz przekaźnik, którego styki robocze właczają obciążenie. Przekaźników montujesz tyle, ile chcesz mieć osobnych obwodów, nie muszą być osobne na każdą lampę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Mam jeszcze takie pytanie jak wyszukać kabel prądowy przy alternatorze? Odpalić traktor i sprawdzić jakimś kablem z żarówkami? Bo prądowy to jest raczej jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

prądowy powinien być grubszy od reszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

no raczej albo pod aku albo na rozrusznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Powinien być podpisany B+ albo 30. :lol:


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Napotkałem dziś problem podczas montażu tych bajerów. Jak się nie mylę i jeśli posiadam dobry przekaźnik posiada on 4 wejścia/wyjścia. I jeśli mam kabel zasilający który przechodzi poprzez włącznik/wyłącznik i mam go wpiąć w przekaźnik. skoro jeden przekaźnik może obsłużyć 360W to wychodzi na to że mogę podłączyć pod to 4xhalogen55W. Jedynie nie rozumiem jak to powpinać. I czy może być tak, że pod jeden przekaźnik idą dwa prądowe[jeśli w przekaźniku są 4 styki] i wpinam te kable, następnie wychodzę dwoma kablami z przekaźnika i montuję na obu po jednej kostce tak aby można było to rozdzielić na na 4 lampy. Czy myślę?

 

 

 

PS. znalazłem taki schemat http://wesem.pl/pytania/schemat_drogowe_pl.pdf

I skorzystałbym tylko z pozycji 86 i 87

 

A i czy drugi "obwód" na kolejne dwa halogeny moge połączyć w sposób prądowy do pozycji 30/51 i wyjście na lampa pozycja 85 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Coś mi się wydaje, że lepiej będzie jak zlecisz to fachowcowi, po prostu wyjdzie taniej.laugh.gif Twoje światła to nr 9 na schemacie. Są tam dwa, a u Ciebie mają być cztery. Po prostu podłączasz je pod ten sam zacisk nr 87. Reszta tak jak na schemacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Grzegorzu, byłbym wcześniej, ale przeglądarka mi się wyłączyła i mnie uprzedziłeś. :) Niżej prymitywny i schematyczny rysunek mający na celu przybliżenie autorowi działania tego wszystkiego.

 

Mój odnośnik


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Jestem z lekka ułomny można powiedzieć w tych sprawach, ale waleczny ;]. Jutro skończę robotę i będzie miodzio lodzio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tylko pamiętaj o odpowiednich przekrojach poprzecznych przewodów i zabezpieczeniu całości bezpiecznikami ceramicznymi o odpowiednim amperażu. :) Wspominałem o tym tutaj gdzieś, albo w innym temacie.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Wiem wiem. Mam skrzynkę bezpieczników z golfa I i co więcej znajdę tam może jaki darmowy przekaźnik ;]. Kiełbasa twój schemat jest dla mnie czytelniejszy niż oryginalny ze stronki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

cewka przekaźnika pobiera prąd w mA około do 25mA z chwilą podania napięcia na cewkę niemniej wszystko zależy od typu-modelu jak i też można wykorzystać elementy połprzewodnikowe np tyrystor -ewentualnie tranzystory MOS ale do nich czasem trzeba miec radiator -niemniej najwygodniejsze to przekaźnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj