Zaloguj się, aby obserwować  
WACO23

Czy (i w jakim stopniu) turbina wpływa na spalanie?

Polecane posty

WACO23    0

wiecie coś może na ten temat.Czy turbo w zetorze bardzo odbija się na spalaniu. Na pewno pali więcej ale chciałbym wiedzieć dokładnie...pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7341Zetor    0

wcale że nie bo spali mniej w turbo jest inna pompa która daje mniejsza dawke a która lepiej się spala gdyż jest więcej powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7341Zetor    0

to tylko brać większa moc i mniejsze spalanie :) :) :(

w sumie tak tylko że każdy się boji turbiny w używanym bo jak będzie padnięta to trzeba wymieniać lub n aprawiać a to kolejne koszty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    6

Ja mam zetorka z turbo i robiłem w nim już chyba wszystko z wyjątkiem (odpukać) turbiny właśnie :) w turze pali 5-6 litrów na godz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jony23    0

też mam 7745 z turbinką tyle że nie orginalną ale dynamika jest zupełnie inna niż w tych bez turbo


Z E T O R 7 7 4 5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

jony23. masz turbinę nie oryginalną, może sam zakładałeś bo ja myślałem nad założeniem do zwyklego , tylko nie wiem czy się sprawdzi,czy takie same są tłoki , pompa itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7341Zetor    0

nie radze akładać silniki z turbo mają inną głowicę dodatkowe kanały chłodzące jest też mocniej zrobiona ma też inną pompe wodną z dodatkowym wejściem który podłączony jest przy obudowie filtra oleju woda lub płyn przepływa i chłodzi olej, turbo też ma natrysk oleju na denka tłoka dzięki niemu tłoki są chłodzone bez tego wypałi dziure, inne są korbowody ogólnie mówiąc materiały są mocniejsze, a iże nie wspomne że jest inna pompa paliwowa ma inne dawki i trochę inna budowę. turbo jest dobre bo można smusić silnik aby wydajniej pracował i miał większą moc my brali 7341 w podstawowej wersji tylko ojciec dopłacił bodaj 2000 zł i kupi turbo z intercollerem. wzieliśmy jedną z ostatnich sztuk w kraju. silnik gwizda jak rakieta a i jest zrywniejszy. nawet na fakturze z fabryki jest napisane 64 kw czyli jakieś 10 km więcej niż w serii 7340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

na pompie bym przestawił a te tłoki podejrzewam że takie są.dzięki :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukeClaas    424

Jeśli kupisz 7745 z turbem to radzę Ci aby po zapaleniu ciągnik pochodził min. 3-5 min na wolnych obrotach zeby było lepsze smarowanie i po pracy też niech pochodzi na wolnych obrotach aby turbina się schłodziła. Zapewnia to dłuższe życie turba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7341Zetor    0

co do tłoków to nie wiem ale korbowody to napewno inne mają dodatkowy kanał przelotowy do natrysku oleju, bez tego podwyrzszona temperatura wypali tłoka. a co do pompy to wątpie czy ci się uda albo będzie ci dymił jak dasz za dużo a jak dasz zamało to będzie mulny a turbina będzie ci zaskakiwać koło 2tyś obrotów. wiem że w fabryce jak ustawiają to mają maszyny które dopasowywują ciśnienie doładowania do paliwa, ciągnik ma moc a nie pali tak dużo poza tym robią to tak aby turbodziura była jak najmniejsza, kto ma turbine to wie oco chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja sam zakładałem turbinę do zetora 7045 wraz z intelcollerem i teraz śmiga jak nie wiem co a co do tłoków i korbowodów nic nie zmieniałem ale co do dawki paliwa to mój tata dał pompe do regeneracji i przystosowali dawke do turbo.Jestem z zetora zadowolony . Zetor ciąga pług obrotowy 3 i kultuwator z podwójnym wałem . Dlatego wbrew zdaniu kolegów radze załozyć turbine :) . Robota o niebo lepsza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7341Zetor    0

ile zrobiłeś na tej przeróbce mtg, a i gdzie upakowałeś interkoller bo chyba przed maske bo tam filter dużo miejsca zajmuje a i jak go wpiąłeś przed czy za turbiną i czy robiłeś jakieś chłodzenie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Nie chyba tylko na pewno tak jak napisał kolega powyżej :D


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    2

ja sam zakładałem turbinę do zetora 7045 wraz z intelcollerem i teraz śmiga jak nie wiem co a co do tłoków i korbowodów nic nie zmieniałem ale co do dawki paliwa to mój tata dał pompe do regeneracji i przystosowali dawke do turbo.Jestem z zetora zadowolony . Zetor ciąga pług obrotowy 3 i kultuwator z podwójnym wałem . Dlatego wbrew zdaniu kolegów radze załozyć turbine smile.gif . Robota o niebo lepsza smile.gif

 

myślę że to turbo nie wiele ci dało bez poczynienia pewnych zabiegów to tak jakby sypać piasek do dziurawego worka no fajny warkot ale nic więcej prucz twej uciechy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    2

wcale że nie bo spali mniej w turbo jest inna pompa która daje mniejsza dawke a która lepiej się spala gdyż jest więcej powietrza

 

nic tylko zmniejszać dawkę i pompować silniki

 

też mam 7745 z turbinką tyle że nie orginalną ale dynamika jest zupełnie inna niż w tych bez turbo

 

piszesz że turbina w twoim jest nie orginalna napisz od czego masz turbinę jakie posiada doładowanie bo ta zetora szału nie robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj