Skocz do zawartości
ARQ

Problem ze skrzynią w John Deere 2130 ls

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ARQ    0

Witam wszystkich.

 

Posiadam John Deere 2130 ls, bez przedniego napędu. Podczas redukcji biegów skrzynia strasznie rzęzi i trudno jest mi wbić bieg. Żeby zredukować muszę znacznie zmniejszyć prędkość graniczącą z zatrzymaniem się, bo nie chcę wbijać biegów na siłę. Podczas rozpędzania też troszkę słychać, jak w 60-ce. Na postoju wchodzą normalnie. Co to może być za problem? synchronizacja? Sprzęgło? Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skrzynia w tym modelu nie jest synchronizowana. po pierwsze sprawdż stan oleju hydraulicznego na zapalonym silniku i wogóle czy reszta działa wspomaganie, podnośnik??? a jak jest z rewersem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ARQ    0

W tej skrzyni nie mam rewersu. Wspomaganie działa elegancko, podnośnik czasami szarpie delikatnie, ale jak podnoszę na pusto, pod obciążeniem nie. Sprawdzałem stan jakiś czas temu, ale na zgaszonym i było znacznie ponad górny stan, więc stwierdziłem, że jest ok. Ale sprawdzę jeszcze na włączonym silniku, niedawno się dowiedziałem, że tak się robi. Może też być wina zużytego oleju? Jeśli chodzi o synchronizację to właśnie nie wiem czy jest, ale pytałem innego rolnika co ma taki sam ciągnik to powiedział, że nie ma takich problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtek93    3

Piszesz że oleju jest ponad stan. Więc może to dlatego? Chociaż to mało prawdopodobne. Może wymień olej na nowy i wtedy sprawdź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

Jeśli będziesz spuszczał olej to popatrz czy czasem niema w nim mosiężnych opiłków to będzie znaczyć że masz zużyty synchronizator jeśli nie będzie to problem tkwi w czymś innym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzyp    1

Ta skrzynia nie jest synchronizowana, myśle że masz problem ze sprzęgłem, a oleju zawsze jest ponad stan jak sprawdzasz na zgaszonym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ARQ    0

Zakupiłem nowy, oryginalny olej i dziś chciałem go wymienić. Mam tylko jeden problem. Zeszło mi ze skrzyni i podnośnika (bo mam 2 kurki spustowe) ok 25-28 l, a koleś w sklepie (deeler JD) sprawdzał w katalogu i powiedział mi, że wchodzi do niego aż 55 l. I teraz nie wiem czy on się pomylił, czy miałem aż tak niski stan??!! Olej był jednak zużyty, a opiłków mosiężnych nie widziałem. Może ktoś z użytkowników takiego lub podobnego ciągnika wie ile tego oleju tam wlać???? I czy wymiana polega tylko na spuszczeniu zużytego oleju i zalaniu nowego (oczywiście nowy filtr), czy trzeba coś jeszcze robić?? np. ze zbiornikiem wyrównawczym???? Pytam, bo pierwszy raz to robię, a nikt w pobliżu się nie zna na takich ciągnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

wg. tractordaty J.D 2130 do skrzyni wchodzi tu podane są dwie możliwości "services"-25,5l i "dry" 36,6l tak że wydaje mi się że oleju miałeś dosyć ,jeżeli chodzi o zgrzyty przy zmianie biegów w trakcie jazdy to wina leży po stronie sprzęgła,u mnie występuje ten sam objaw ,jak dłużej ciężko popracuje to słyszę na postoju jak sprzęgło dziwnie pracuje prawdopodobnie jest źle wyrównoważone przy zakładaniu poprzedni właściciel ciągnika złożył je niewłaściwie , zabieram się za to już od 10 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ARQ    0

Wyczyściłem też smok, nie był bardzo brudny, prawie w ogóle, ale trochę metalowych (ale nie mosiężnych bo specjalnie dokładnie oglądałem) opiłków było. Wlałem już nowy i weszło ok 40 l. Na odpalonym silniku jest górny stan. Jak trochę popracował to stan (o dziwo) się zwiększył, ale na drugi dzień zaraz po odpaleniu był lekko poniżej górnej kreski, ale później się zwiększył powyżej, także jest dobrze.

Problem z ciężko wbijającymi się biegami pozostał. Faktycznie albo sprzęgło, albo coś w skrzyni jest wyjechane.

Co do sprzęgła, to wydawało mi się, że to "żyleta" i jest raczej dobre, nie ślizga się. Ale biegi wchodzą opornie. Przy gwałtowniejszym puszczeniu zrywa i czasami potrafi podnieść przód (a mam obciążniki 4x40). Trochę ciężko chodzi jak dla mnie. Wczoraj coś lekko skrzypiało. Jakoś się je smaruje? Dodam, że nie jest hydrauliczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×