Zaloguj się, aby obserwować  
KAROL4

FENDT F 380GT

Polecane posty

KAROL4    5

Szukam informacji o ilości i klasach olejow do silnika,skrzyni i hydrauliki.Moze ktoś wie gdzie mogę dokupic (dobrać) wyświetlacz do zegara(jest na wpół rozlany).Co może być przyczyną ,że na każdym z 3 półbiegów jadę z tą samą prędkością(ten problem może też chyba występować w LSA)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Sprawdź działanie półbiegów na 3-trójce np... Nie testuj na przełożeniach 25-30-40, bo to inna część przekładni odpowiada za te przełożenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    5

Nawet niewiem jak włącza sie te 25-30-40.Próbowałem na wstecznym i na innych przełożeniach do przodu.Tak naprawdę nie jestem pewien jak one idą ale chyba w lewika i przód R-2-1,5-3 tył

1-2,5

i na każdym z nich nie ma rożnicy.Przy przełanczaniu na S łychać tylko łupnięcie elektrozaworu którego co dopiero podłączyliśmy.

Mam go od niecalego miesiąca,niewiele nim pracowalem,pare dni dochodziliśmy z elektryką,najprawdopodobniej jutro będzie rozjechany do skrzyni i będą wymieniane synchronizatory bo wyrzucalo R,1 i 2 przy obciążeniu.W międzyczasie tulejuje się TUR.Podrzucalem nim tylko z 1,5 h obornik i wyszlo szydlo z worka.Czy mial ktoś podobnie w LSA bo chyba są to te same skrzynie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Podobne, trochę inaczej jest poprowadzony WOM jego przełożenia i sprzęgło, brak turbosprzęgła, ale ogólnie to funkcjonować powinna podobnie jak w LSA. Przy przełączaniu dźwignią przy kierownicy czujesz, że przełączasz coś w przekładni? Może cięgno pod kabiną jest odłączone lub urwane, łatwo to możesz ustalić jak odchylisz kabinę do tyłu, może też być uszkodzone mechaniczne sterowanie wodzikami wewnątrz przekładni...

 

biegi:

 

R 2 25 40

--------

1 3 30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    5

Jest czuć że dzwignia przy kierownicy coś załącza i przy wciśnięciu przycisku na niej ta ośka która wchodzi do skrzyni jeszcze bardziej się w nią wsówa.Mam nadzieję żę dziś mechanik rozpołowi go,to pomknę do Korbanków po części.Jak dokładnie włącza się 25-30-40,czy najpierw przyciskiem na dzwigni przy kierownicy i do siebie a potem lewarkiem zmiany biegów,czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Trzeba pamietac jedno, ze ciagniki z serii GT to zupelnie inna "bajka" i nie mozna ich w zadnym wypadku porownywac z ciagnikami z typu LSA. Mysle "Grzesiex" ze wiesz co piszesz, gdyz w innym wypadku narobisz Karolowi tylko bigosu.... A co do Karola , to mysle ze powinien udac sie do warszatau ze swoim ciagniczkiem, bo jesli nie ma sie niema pojecia o obsludze i dzialaniu, to co tutaj mowic o porządnej naprawie.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Jak dokładnie włącza się 25-30-40,czy najpierw przyciskiem na dzwigni przy kierownicy i do siebie a potem lewarkiem zmiany biegów,czy jak?

 

Jaki jest rok produkcji ciągnika?

 

Pisząc 25-30-40 miałem na myśli oryginalne nazewnictwo stosowane ówcześnie przez firmę FENDT dla szybszej grupy przełożeń, które odpowiada w przybliżeniu prędkościom maksymalnym osiąganym na poszczególnym przełożeniu.

Schemat jaki powinien być na gałce dźwigni zmiany biegów prezentuje się tak:

 

acbd6310c5271ee0.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    5

Jest z 89r.Jutro dostaniemy się do skrzyni,narazie widać,że widełki są nie wydarte,ale są spore luzy na trybach.Wydawało mi się ,że lewarek przy włączaniu R wychyla się mocniej w lewo ,a 1i2 są naprzeciw siebie. Pewnie masz rację,bo biegi wybiera się jak w starym autosanie-typowe lotto. :(

Czy to prawda,że na szosowych mam 6 biegów wprzod,a na polowych 3?Czy na R,1,2,3,25,30,40 mam do dyspozycji półbiegi?Z góry wielkie dzięki za chęć pomocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Na polowych - pozycja żółw - brak przełożeń 25-30-40, nie ma możliwości ich włączenia, czyli na polowych trzy biegi w przód.

Półbiegi włączane dźwigną przy kierownicy powodują zmianę przełożenia (prędkości jazdy) dla biegów R-1-2-3, nie powodują zmian prędkości jazdy dla biegów 25-30-40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    5

Ze skrzynią sobie poradziłem a teraz czas na instalację elektryczną.Czy ktoś ma schemat do tego ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj