Rafikus

Zetor 7711 kilka problemów z zegarami

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rafikus    0

Witam... Posiadam zetora 7711 z 1991 roku i mam dwa problemy.

1) Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej nie pokazuje mi temperatury. Jakiś czas temu przez przypadek wyrwałem kabel który był przykręcony do termostatu. Dokręcałem pompę wodną i go wyrwałem i nie mam pojęcia gdzie druga strona tego kabla była...

2) Wskaźnik stanu paliwa. Od niepamiętnych czasów wskaźnik ten nie pozywał mi ile mam paliwa w zbiorniku. Wymontowałem zbiornik, wykręciłem pływak i zauważyłem że dwa czerwone kabelki są wyrwane... przylutowałem je podłączyłem i nic...

 

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tych zagadek... Ewentualnie gdybym musiał coś wymienić proszę podać przypuszczalny koszt....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

co do czujnika temp jeden kabel jest od czujnika do wiązki a drugi masa przykręcona na obudowie termostatu (czyli tej co czujnik) i do alternatora obudowy (żeby masę mieć)

 

co wskaźnika paliwa tam były 3 kable ale nie pamiętam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafikus    0

Czyli ten co był na termostacie kablem to jest massa... Pasuje to sie szybko zrobi...

 

Wracając do zbiornika tam są 3 labelki... 1 to masa pozostałem dwa to jakieś czerwone... Gdzie można kupić nowy pływak i ile może kosztować??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafikus    0

A gdzie mogę kupić pływak?? I czy posiada może ktoś schemat jak musi być podłączone okablowanie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

w kazdym dobrym sklepie-pasuje od 85,ok 70zl.sprobuj dogiac te cienkie blaszki ktore chodza po potencjometrze,powinno pomoc,szary na mase a pozostale to poprzestawiaj.

wolny kabel od czujnika temperatury to przykrec do kolektora wodnego lub powietrznego zeby mial dobra mase-brak masy to najczestsza przyczyna roznych awari-zetor ma duzo plastikow.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

kurde u mnie urwała sie styka od rezerwy, nie wiem czy nie bedzie miało to wpływu na pokazywanie poziomu paliwa w baku? jak wykrecic ten pływak i styki? trzeba zdejmowac bak? nie mam pantentu jak to zrobic bez zdejmowania styka urwała sie przy samej d*p**

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafikus    0

Aby wymontować pływak nie musisz odkręcać zbiornika paliwa... W podłodze nad zbiornikiem pod wycieraczką jest taka duża dziura okrągła zapchana zazwyczaj szwamką ( ja tak miałem) po czym widzisz pływak. Odkręcasz 5 śrubek i wyciągasz pływak uważając aby zabrudzenia jakieś nie wpadły do zbiornika... Wg mnie jak urwał się styk rezerwy to nie będzie miało wpływu na pomiar tylko nie zapali Ci się kontrolka rezerwy...

 

Ja muszę wymienić pływak bo mam uszkodzony, brakuje blaszki na pływaku co dotykała potencjometru... Pływak znalazłem w cenie 64zł nowy oczywiście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

tommy66692 mi tez się urwał ten styk od kontrolki rezerwy przy samej obudowie. Wpadłem na pewien pomysł i przy tym styku wywierciłem mały otwór, włożyłem tam przewód i połączyłem go z tym czerwonym a drugi jego koniec z kablem który wychodzi z instalacji. Działa już rok.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Mam pytanko czy ,na wentylatorze wyczuwam dość duży luz czy pompa jest do wymiany i czy jak założe grzałke to prawda że tuleje się od tego mogą uszkodzić, no i nie mam termostatu ale chcę wstawić czy jak czujnik wody dobrze działa to można mu ufać czy znacie przypadkui że wysiadają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak duzy luz a nic nie wycieka ewentualnie mokro nie jest :huh:

Mam termostat i czujnik i nie było problemów

A grzałka możesz śmiało wstawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

luz dość duży ale mokro nie jest tylko wywala smar i rzuca wszędzie,a pompa to duży koszt czy to jakoś można naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie z innej beczki, ale nawiązujące do tego tematu, też chodzi o pływak paliwa, tylko, że u mnie on okłamuje, jednym słowem sporo zawyża ilość ropy. Da się to naprawić, czy tylko wymiana pływaka wchodzi w grę ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

a zaglądałeś do niego czy się nie zawiesza bo ja po kupnie to miałem w baku kilka gadźetów i też były różne niespodzianki

 

Mam pytanie mianowicie wzkaźnik powietrza po włożeniu kluczyka pokazuje pełno cały czas a butla jest chyba pusta mówie chyba bo nie wiem jak to sprawdzić ale jak kupiłem ciągnik to już tak było i chciałbym to uaktywnić dodam że sprężarka działa ale nie wiem dlaczego nie napełnia butli no i jak naprawić ten wskaźnik i czy butla ma jakiś zawór bezpieczeństwa czy coś podobnego żeby czegoś nie wysadziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

sprawdzałem czujnik i kabelki są dwa i nie są podłączone tak to napewno działać nie będzie a wie ktoś który do którego styku ma być no i butla jest pusta czy to powietrze gdzię ucieka,nie wiem jeszcze który zawór odpowiada za utrzymywanie ciśnienia czy tam się coś ustawia czy jest dobrze fabrycznie żeby czegoś nie wywaliło,jeżeli ktoś miał podobne problemy proszę o porade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

nic ci nie wywali,kabelki to masz tyle kombinacji ze az strach liczyc, jak nie jeden to drugi,od spodu butli masz taki dzyndzel z kolkiem i pociagnij lekko to bedziesz wiedzial czy butla jest pelna.zaworow to nie ruszaj bo sa ustawione fabrycznie.

 

co do paliwomierza to sprobuj dogiac blaszki potencjometra na plywaku i dobrze obejrzyj na wierzchu, jak chodzi i powinnes zobaczyc co go blokuje.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Dzieki za odpowiedzi.Mam jeszcze jedno pytanie dlaczego w zetorach jest tak że sprzęgło wom nierzłącza wałka i jak juz ustawienia nie wystarczą to trzeba wymienić tarcze skoro sprzęgło się nie ślizga to tarcza powinna być dobra no chyba że coś źle zrozumiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

ale jak zabardzo się podciągnie linkę no to dzwigienki będa dotykały łożyska a nie moga przecież no i chodzi mi właśnie oto że na forum piszą wtedy o wymianie tarczy no ale jak to działa na czym to polega czy mieliście to sprzęgło rozebrane i może mi ktos wytłumaczyć dlaczego jeżeli tarcza się nie ślizga a dźwigienki już nie rozłączają pytam bo jeszcze tego nie rozbierałem ale chyba będę musiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Jeszcze proponuję sprawdzić stan łopatek(dźwigienek), czy ich końcówki nie są zbyt zużyte i ich ustawienie względem tylnej pokrywy koła zamachowego.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Mam takie pytanko czy warto kupić zamienik pompy wody bo jest chyba tańszy sporo no i czy da się ją wymienić bez wyciągania chłodnicy bo mnie sie wydajeże nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

możesz i kupić od 360 pasuje tyle że nie ma wyjścia na ogrzewanie. Sam kupilem pompę z chelmna. Jak się postarasz to chlodnica zostanie najtrutniej odkręcić śrubki od wiatraka potem wyciągniesz dystans i już jakiś luz jest :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj