Skocz do zawartości
Rafikus

Zetor 7711 kilka problemów z zegarami

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Rafikus    0

Witam... Posiadam zetora 7711 z 1991 roku i mam dwa problemy.

1) Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej nie pokazuje mi temperatury. Jakiś czas temu przez przypadek wyrwałem kabel który był przykręcony do termostatu. Dokręcałem pompę wodną i go wyrwałem i nie mam pojęcia gdzie druga strona tego kabla była...

2) Wskaźnik stanu paliwa. Od niepamiętnych czasów wskaźnik ten nie pozywał mi ile mam paliwa w zbiorniku. Wymontowałem zbiornik, wykręciłem pływak i zauważyłem że dwa czerwone kabelki są wyrwane... przylutowałem je podłączyłem i nic...

 

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tych zagadek... Ewentualnie gdybym musiał coś wymienić proszę podać przypuszczalny koszt....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

co do czujnika temp jeden kabel jest od czujnika do wiązki a drugi masa przykręcona na obudowie termostatu (czyli tej co czujnik) i do alternatora obudowy (żeby masę mieć)

 

co wskaźnika paliwa tam były 3 kable ale nie pamiętam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafikus    0

Czyli ten co był na termostacie kablem to jest massa... Pasuje to sie szybko zrobi...

 

Wracając do zbiornika tam są 3 labelki... 1 to masa pozostałem dwa to jakieś czerwone... Gdzie można kupić nowy pływak i ile może kosztować??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rafikus    0

A gdzie mogę kupić pływak?? I czy posiada może ktoś schemat jak musi być podłączone okablowanie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    100

w kazdym dobrym sklepie-pasuje od 85,ok 70zl.sprobuj dogiac te cienkie blaszki ktore chodza po potencjometrze,powinno pomoc,szary na mase a pozostale to poprzestawiaj.

wolny kabel od czujnika temperatury to przykrec do kolektora wodnego lub powietrznego zeby mial dobra mase-brak masy to najczestsza przyczyna roznych awari-zetor ma duzo plastikow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

kurde u mnie urwała sie styka od rezerwy, nie wiem czy nie bedzie miało to wpływu na pokazywanie poziomu paliwa w baku? jak wykrecic ten pływak i styki? trzeba zdejmowac bak? nie mam pantentu jak to zrobic bez zdejmowania styka urwała sie przy samej d*p**

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafikus    0

Aby wymontować pływak nie musisz odkręcać zbiornika paliwa... W podłodze nad zbiornikiem pod wycieraczką jest taka duża dziura okrągła zapchana zazwyczaj szwamką ( ja tak miałem) po czym widzisz pływak. Odkręcasz 5 śrubek i wyciągasz pływak uważając aby zabrudzenia jakieś nie wpadły do zbiornika... Wg mnie jak urwał się styk rezerwy to nie będzie miało wpływu na pomiar tylko nie zapali Ci się kontrolka rezerwy...

 

Ja muszę wymienić pływak bo mam uszkodzony, brakuje blaszki na pływaku co dotykała potencjometru... Pływak znalazłem w cenie 64zł nowy oczywiście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

tommy66692 mi tez się urwał ten styk od kontrolki rezerwy przy samej obudowie. Wpadłem na pewien pomysł i przy tym styku wywierciłem mały otwór, włożyłem tam przewód i połączyłem go z tym czerwonym a drugi jego koniec z kablem który wychodzi z instalacji. Działa już rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Mam pytanko czy ,na wentylatorze wyczuwam dość duży luz czy pompa jest do wymiany i czy jak założe grzałke to prawda że tuleje się od tego mogą uszkodzić, no i nie mam termostatu ale chcę wstawić czy jak czujnik wody dobrze działa to można mu ufać czy znacie przypadkui że wysiadają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

jak duzy luz a nic nie wycieka ewentualnie mokro nie jest :huh:

Mam termostat i czujnik i nie było problemów

A grzałka możesz śmiało wstawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

luz dość duży ale mokro nie jest tylko wywala smar i rzuca wszędzie,a pompa to duży koszt czy to jakoś można naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie z innej beczki, ale nawiązujące do tego tematu, też chodzi o pływak paliwa, tylko, że u mnie on okłamuje, jednym słowem sporo zawyża ilość ropy. Da się to naprawić, czy tylko wymiana pływaka wchodzi w grę ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

a zaglądałeś do niego czy się nie zawiesza bo ja po kupnie to miałem w baku kilka gadźetów i też były różne niespodzianki

 

Mam pytanie mianowicie wzkaźnik powietrza po włożeniu kluczyka pokazuje pełno cały czas a butla jest chyba pusta mówie chyba bo nie wiem jak to sprawdzić ale jak kupiłem ciągnik to już tak było i chciałbym to uaktywnić dodam że sprężarka działa ale nie wiem dlaczego nie napełnia butli no i jak naprawić ten wskaźnik i czy butla ma jakiś zawór bezpieczeństwa czy coś podobnego żeby czegoś nie wysadziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

sprawdzałem czujnik i kabelki są dwa i nie są podłączone tak to napewno działać nie będzie a wie ktoś który do którego styku ma być no i butla jest pusta czy to powietrze gdzię ucieka,nie wiem jeszcze który zawór odpowiada za utrzymywanie ciśnienia czy tam się coś ustawia czy jest dobrze fabrycznie żeby czegoś nie wywaliło,jeżeli ktoś miał podobne problemy proszę o porade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    100

nic ci nie wywali,kabelki to masz tyle kombinacji ze az strach liczyc, jak nie jeden to drugi,od spodu butli masz taki dzyndzel z kolkiem i pociagnij lekko to bedziesz wiedzial czy butla jest pelna.zaworow to nie ruszaj bo sa ustawione fabrycznie.

 

co do paliwomierza to sprobuj dogiac blaszki potencjometra na plywaku i dobrze obejrzyj na wierzchu, jak chodzi i powinnes zobaczyc co go blokuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Dzieki za odpowiedzi.Mam jeszcze jedno pytanie dlaczego w zetorach jest tak że sprzęgło wom nierzłącza wałka i jak juz ustawienia nie wystarczą to trzeba wymienić tarcze skoro sprzęgło się nie ślizga to tarcza powinna być dobra no chyba że coś źle zrozumiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

ale jak zabardzo się podciągnie linkę no to dzwigienki będa dotykały łożyska a nie moga przecież no i chodzi mi właśnie oto że na forum piszą wtedy o wymianie tarczy no ale jak to działa na czym to polega czy mieliście to sprzęgło rozebrane i może mi ktos wytłumaczyć dlaczego jeżeli tarcza się nie ślizga a dźwigienki już nie rozłączają pytam bo jeszcze tego nie rozbierałem ale chyba będę musiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Jeszcze proponuję sprawdzić stan łopatek(dźwigienek), czy ich końcówki nie są zbyt zużyte i ich ustawienie względem tylnej pokrywy koła zamachowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Mam takie pytanko czy warto kupić zamienik pompy wody bo jest chyba tańszy sporo no i czy da się ją wymienić bez wyciągania chłodnicy bo mnie sie wydajeże nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

możesz i kupić od 360 pasuje tyle że nie ma wyjścia na ogrzewanie. Sam kupilem pompę z chelmna. Jak się postarasz to chlodnica zostanie najtrutniej odkręcić śrubki od wiatraka potem wyciągniesz dystans i już jakiś luz jest :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez matix0x
      Witam!
      Mógłby ktoś wstawić zdjęcia przymocowania oraz lokalizacji czujników sprzęgła drugiego stopnia, ręcznego, stopu w zetorze 7211. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez Cooler1427
      tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%
       
      zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  
      wie ktoś jaki to typ?
       
       możne on zwalił się i to przyczyna ;/
       
      mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

    • Przez Damianursus30
      Witajcie! 
      Jestem szczęśliwym posiadaczem Zetora 7011
      Kupiłem go niedawno i mianowicie chciałbym dojść do ładu z zegarami.
      1. Obrotomierz dochodzi max do 500 obr i dalej nic. A później albo opada i nic,albo wskazówka skacze ale tylko w przedziale "0-500 ". Mth nie nabija. A z racji tego że napęd jak i licznik sporo kosztuje chciałbym żeby ktoś mi powiedział co mogę z tym zrobić.
      2.Wskaźnik paliwa nie działa. jak przekręcę kluczyk to poziom paliwa idzie od razu 4/4.. Kontrolka paliwa też nie działa
      3.Wskaźnik temperatury wody też nie działa.Wymieniony czujnik i to samo co w przypadku paliwa pokazuje od razu max.
       
      No i właśnie to co zepsuło mi się wczoraj czyli chciałem odpalić Zetora, coś pyknęło i włącznik przestał działać . Pali tylko na zwarcie, wciskam przycisk i nic ;c
       
      Potrzebuje waszej pomocy, ponieważ Zetora mam od niedawna i nie mam pojęcia za co się wziąć
       
      Z góry dzięki
×